شناسهٔ خبر: 37395017 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع):

سردار سلیمانی محبوب قلب‌ها بود

تهران- ایرنا- عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را مالک اشتر زمان توصیف کرد و گفت: این فرمانده بزرگ محبوب قلب‌های مردم ایران، عراق، بحرین، یمن و سوریه بود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی میرلوحی روز یکشنبه  در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: سردار سلیمانی را باید مالک اشتر زمان بدانیم؛ همانطور که حضرت علی(ع) درباره مالک اشتر فرموند خدا مالک را جزای خیر دهد که اگر او کوه بود، کوهی عظیم و بزرگ بود و اگر سنگ بود، سنگی سخت بود. آگاه باشید به خدا سوگند مرگ تو ای مالک، جهانی را ویران و جهانی را شاد می سازد، بر مردی مانند مالک باید گریه کنندگان، بگریند. آیا یاوری مانند مالک دیده می شود؟ آیا مانند مالک کسی هست؟ آیا زنان از نزد طفلی برمی‌خیزند که مانند مالک شود؟

وی افزود:‌ تمام این توصیف‌های حضرت علی (ع) برای مالک درباره حاج قاسم سلیمانی نیز صادق است که محبوب دل ها بود و خداوند محبوبیت او را در دل مردم قرار داد تا به معنای واقعی مدافع حرم حضرت زینب (س)، حضرت رقیه(س)، حضرت امام حسین(ع) و شهدای کربلا شود.

عضو هیات امنای دانشگاه امام صادق (ع) ادامه داد: داعش در مدت هفت سال در منطقه بر نوامیس مردم عراق، ‌ سوریه و یمن جنایت کرد و به قول رهبر معظم انقلاب اگر مدافعان حرم نبودند امروز داعش در شهر و روستاهای ایران هم جولان می داد.

میرلوحی به نحوه شهادت حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و اظهار داشت:‌ اینکه این سردار بزرگ اسلام در شب و در حالی که زائر امام حسین (ع) است در عملیات تروریستی توسط عوامل جنایتکار آمریکا به شهادت می‌رسد،  فقط خباثت آنها را نشان می‌دهد.

وی با ذکر بخشی از ابعاد شخصیتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: این قهرمان آنقدر ارادت قلبی به حضرت فاطمه زهرا (س) داشت که حتی بیشتر فعالیت‌های خود را با نام مبارک حضرت فاطمه (س) و حضرت زهرا (س) مزین می‌کرد و با وجود اینکه از نظر نظامی بالاترین مقام و نشان عالی ذوالفقار را داشت، ولی فرماندهی زیرمجموعه‌های سپاه را با تواضع زیاد به عهده گرفته بود.

وی ادامه داد:‌ سردار شهید سلیمانی فقط یک فرمانده برای حفاظت از تمامیت ارضی کشور نبود. بلکه او یک استراتژیست با فهم انقلابی، نجیب، متواضع، ‌با اخلاص و اخلاق، بسیار باهوش و مسلط به تاریخ منطقه در زمان گذشته و حال بود.

استاد دانشگاه امام صادق با تاکید بر اینکه سپهبد شهید سلیمانی به بیانات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب جامع عمل پوشاند، خاطرنشان کرد: زمانی که امام (ره) فرمودند که باید اسلام را در دیگر کشورها توسعه داد، هیچ فردی به اجرا شدن این تفکر باور نداشت اما حاج قاسم سلیمانی در بیشتر کشورها، مردم آزاده را گرد یکدیگر جمع کرد و راه مبارزه با استکبار و آزادگی را به آنها آموخت.

میرلوحی با یادآوری اینکه حاج قاسم سلیمانی از سال ها قبل در معرض ترور و شهادت بود، گفت: با وجود اینکه وی احتمال شهادت را به جان خریده بود اما در منتطه حضور مداوم داشت و در جلسات با روسای جمهوری کشورها مختلف، تفکرات و استراتژی حاج قاسم تاثیر به سزایی در مواضع آنها می گذاشت.

وی با تاکید بر این که راه این قهرمان ادامه خواهد یافت، اظهار داشت:‌ در مراسم تشییع سپهبد سلیمانی خواهید دید که مردم عراق و ایران چگونه این سردار بزرگ اسلام را بدرقه می‌کنند. این را هم باید آمریکا و  عمالش بدانند که خون این شهید و هم رزمش ابو مهدی مهندس پایمال نمی شود و نه تنها بساط آمریکا جنایتکار از عراق برچیده می شود بلکه خون این دو شهید سبب وحدت بیشتر ایران و عراق و شیعه و سنی در منطقه می‌شود تا پرچم اسلام همچنان در اهتزار باقی بماند.

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی بامداد جمعه ۱۳ دی ماه به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.  
براساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوییس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.  

نظر شما