شناسهٔ خبر: 37379645 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس شورای مشورتی سازمان اسلامی مالزی: اقدام تروریستی آمریکا نمونه بارز «وحشیگری» است

رئیس شورای مشورتی سازمان اسلامی مالزی اقدام تروریستی روز جمعه آمریکا و شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی را نمونه بارز «وحشیگری» خواند و گفت: آمریکا پتانسیل جنگ منطقه‌ای گسترده را به وجود آورده و مسئول عواقب آن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «محمدعزمی عبدالحمید» رئیس شورای مشورتی سازمان اسلامی مالزی در پی اقدام تروریستی روز گذشته آمریکایی‌ها در بغداد و ترور شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون حشد الشعبی در بیانیه‌ای این اقدام تروریستی آمریکا را نشانگر وحشیگری خواند و اعلام کرد:‌ ترور ژنرال قاسم سلیمانی توسط آمریکا در یک حمله هوایی، به جهان نشان می‌دهد که آمریکا یک کشور سرکش از بدترین نوع آن است. این، از وحشیگری آمریکا است که خود را مجاز به کشتار می‌داند. چنین سیاست غیر متمدنانه و وحشیگرانه، ورای قانون است که در سیاست امنیتی آن کشور گنجانده شده و آن را به کشوری تبدیل کرده که به خود اجازه می‌دهد تا هر فردی را که می‌خواهد، سلاخی کند.  

در این بیانیه آمده است: در حمله سپیده دم، ابومهدی المهندس فرمانده (حشد الشعبی) نیز کشته شد. آمریکا مدت‌های مدیدی است که قتل‌های غیرقانونی با مصونیت انجام می‌دهد و جهان قادر به اقدامی برای مقابله نیست. هدف قرار دادن یک شخصیت و ارتکاب تروربا چنین روشی یک جنایت است و نمی‌تواند بدون تنبیه رها شود. حمله هدف دار آمریکا به روشی که اجرا شد، افراطی است و نمی‌تواند تفسیری غیر از اعلان جنگ داشته باشد. از این حمله نمی‌توان چشم پوشی کرد و هر عمل تقابلی، نتیجه طبیعی آن خواهد بود.  

 رئیس شورای مشورتی سازمان اسلامی مالزی در این بیانیه می‌افزاید: ما اقدام علنی آمریکا را قویا محکوم می‌کنیم و هیچ بهانه‌ای در این زمینه قابل قبول نیست. در حال حاضر از زمان حمله آمریکا به پایگاه حشد الشعبی عراق در مرز سوریه، منطقه در لبه جنگ گسترده‌ای قرار گرفته است. جهان نباید سکوت کند. این یک وضعیت بغرنج پر مخاطره است و ممکن است به یک تقابل نظامی تمام عیار منجر شود. سازمان ملل نباید به موضعی غیر از محکوم سازی اقدام آمریکا، اکتفا کند. باید سریعا فراخوان یک نشست اضطراری، داده شود. آمریکا سلیمانی را یک دشمن معرفی کرد. در حالی که اصلا حق نداشت با حکم خود او را ترور کند.    
این بیانیه در پایان می‌افزاید: الان بر اساس تمامی محاسبات، آمریکا یک کشور سرکش است. بدترین وضعیت این است که آمریکا مجوز کنگره را برای آغاز جنگ علیه هیچ کشوری را ندارد. در قبال هرگونه انتقام جویی تنها آمریکا است که باید سرزنش شود و دیگران مقصر شناخته نمی‌شوند. آمریکا پتانسیل جنگ منطقه‌ای گسترده را به وجود آورده و باید مسئول کامل، عواقب آن شناخته شود.  

به گزارش فارس، سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به همراه «ابومهدی المهندس»، معاون الحشدالشعبی بامداد دیروز (جمعه) ۱۳ دی ماه در حمله آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد به شهارت رسیدند. 

انتهای پیام/

نظر شما