شناسهٔ خبر: 3737513 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

معاون اول رئيس‌جمهور هشدار داد:

ساخت بزرگ‌ترین پایگاه فضایی غرب آسیا در ایران

صاحب‌خبر -
به گزارش مردم سالاری آنلاین،وزیر ارتباطات در خصوص پرتاب موفق ماهواره پارس 1 گفت: این دوازدهمین پرتاب ماهواره در دولت سیزدهم است و در راستای توسعه همکاری‌های بین‌المللی که با کشورهای مختلف داریم،‌امروز شاهد این پرتاب بودیم. ماهواره سنجشی تصویربرداری است که تماما در داخل کشور و توسط متخصصان پژوهشگاه فضایی و با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده است.

وزیر ارتباطات با اشاره به مسیر پرشتاب صنعت فضایی گفت:‌ در طی یک سال و دوماه گذشته،‌ 12 پرتاب داشتیم که بیش از پرتاب‌های ده‌سال گذشته پیش از آن است. برای سال آینده رویدادهای فضای متعددی پیش‌بینی کردیم و صنعت . صنعت فضاییِ کشور در مسیر توسعه خودش پرشتاب پیش می‌رود که ان‌شاءالله بتوانیم جایگاه جمهوری اسلامی را در فضا تثبیت کنیم و ارتقا دهیم.

وی در خصوص علت پرتاب از پایگاه روسیه گفت: ما الحمدلله هم ماهواره‌برهای خودمان را داریم و هم پایگاه‌های پرتاب خوبی در اختیارمان است. اما برای این ماهواره خاص،‌ پایگاه‌های پرتاب فعلیِ خودمان امکان تزریق ماهواره در مدارهای خورشیدآهنگ ۹۸ درجه را ندارد.

زارع‌پور افزود: به‌همین خاطر در حال بزرگ‌ترین پایگاه فضاییِ غرب آسیا را در جنوب کشور هستیم. این پروژه در همین دولت آغاز شد و در تلاش هستیم سال آینده یا حداکثر تا پایان دولت، از این پایگاه پرتاب انجام دهیم. این پایگاه امکان تزریق ماهواره به مدارهای مختلف را فراهم خواهد کرد.

نظر شما