شناسهٔ خبر: 37369192 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

فوری:

حمله موشکی به دو خودرو در منطقه التاجی بغداد توسط آمریکا

شبکه خبری المیادین نیز گزارش داد که خبرهای اولیه از حمله هوایی به یک هدف متحرک در منطقه التاجی حکایت می‌کند.

صاحب‌خبر -

 منابع خبری از انفجار شدید در منطقه التاجی در شمال بغداد خبر می‌دهند.

به گزارش «تابناک» شبکه خبری الحدث به نقل از شاهدان عینی خبر داد که بامداد شنبه، انفجاری مهیب در منطقه «التاجی» واقع در شمال بغداد رخ داد.

در همین حال، خبرنگار شبکه خبری المیادین گزارش داد که دو خودرو در شمال بغداد هدف یک حمله هوایی قرار گرفت.

حمله موشکی به دو خودرو در منطقه التاجی بغداد توسط آمریکا

منابع خبری عراق گزارش دادند، این دو خودرو حامل شخصیات و فرماندهان مهم عراق بود که در مسیر التاجی در شمال بغداد هدف حمله آمریکا قرار گرفت.

شبکه اسکای‌نیوز به نقل از شاهدان عینی خبر داد که این دو خودرو در حال انتقال فرماندهانی از الحشد الشعبی از جمهل «شبل الزیدی» بوده است.

در حالی که برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند، آمریکا در این حمله هوایی،‌ «شبل الزیدی» از فرماندهان ارشد الحشد الشعبی را هدف قرار داده؛ اما الحشد الشعبی در بیانیه‌ای به شهادت رسیدن الزیدی،‌ حامد الجزایری و رائد الکروی از فرماندهان الحشدالشعبی را تکذیب کرد.

المیادین نیز گزارش داد که کاروان هدف قرار گرفته شده در منطقه التاجی متعلق به گردان‌های الامام علی بوده و تعداد شهدای این حمله پنج تن است.

اسکای نیوز نیز به نقل از یک منبع نظامی عراقی اعلام کرد، در این حمله شش تن به شهادت رسیده و سه تن دیگر نیز مجروح شده‌اند.

هیات حشد شعبی درباره جزئیات حمله بامدادی امروز تروریست‌های آمریکایی به دو خودروی این نیروی مردمی بیانیه‌ای صادر کرد.

حشد شعبی در بیانیه‌ خود اعلام کرد، در حمله بامداد شنبه آمریکا خودروهای بهداری حشد شعبی هدف قرار گرفت.

در بیانیه حشد همچنین آمده است : ما خبر شهادت فرماندهانی همچون شبل الزیدی، حامد الجزائری و رائد الکروی را که در پایگاه‌های ارتباط اجتماعی منتشر شده،‌ تکذیب می‌کنیم.

بیانیه حشد افزود: منابع اولیه تاکید می‌کند که این حمله ستونی از خودروهای بهداری حشد شعبی را در نزدیکی استادیوم التاجی بغداد هدف قرار داده است.

واحد اطلاع رسانی حشد شعبی در بیانیه خود از همه خواست خبرها را از منابع رسمی حشد پیگیری کنند و به رسانه‌های دروغگو اجازه ندهند، خبرهای کذب را که با هدف برهم زدن ثبات عراق است، پخش کنند.

 بر اساس گزارش شبکه الجزیره، مسئولان پنتاگون ادعا کرده‌ بودند، احتمال بالایی وجود دارد که علی شبل الزیدی فرمانده گردان های امام علی [علیه السلام]در حمله بامداد امروز شنبه کشته (شهید) شده باشد.

 

نظر شما