شناسهٔ خبر: 37362333 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سردار دل ها، کرمان عزادار است

کرمان - ایرنا - بامداد جمعه است و این آفتاب را یارای بالا آمدن نیست، امروز قلم ها برای نوشتن خجلت زده اند، سردار دلها، مالک اشتر زمان، من همانم که بارها وقتی آرزوی شهادتت را به زبان می آوردی آن را قلم زده ام اما امروز، قلمم در غم شهادتت بر خود شکسته است.

صاحب‌خبر -

امروز جهان اسلام عزادار است، رهبر فرهیخته انقلاب عزادار هستند، ایران عزادار است، مقاومت عزادار است و مردمان دیار کریمان که فرزند خلف خود را از دست داده اند، معنای حقیقی غم را با تمام وجود درک کرده اند، امروز کرمان داغدار فرزندی است که چون او را مادر گیتی بر خود ندیده است.

سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک در شهرستان رابر استان کرمان در دامان مادری عابد و پدری عارف پرورش یافت و در ۱۲ سالگی، پس از پایان تحصیلات دوره ابتدایی، زادگاه خود را ترک کرد و مشغول به کار بنایی در کرمان شد و چندی بعد نیز به عنوان پیمانکار در سازمان آب مشغول به کار شد و در همان سال‌ها نیز فعالیت‌های انقلابی خود را آغاز کرد.

سردار سپهبد سلیمانی با جرقه های وقوع انقلاب اسلامی ایران، حین ادامه فعالیت در سازمان آب کرمان، به عضویت سپاه درآمد و در طول جنگ ایران و عراق، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود.

جنگ برای او  که همواره با یاد و خاطره همرزمان شهید خود را با اشک مطرح می کرد و همیشه شوق شهادت داشت، تمام نشد و او هیچگاه لباس زرم از تن به در نیاورد تا پیام آور امنیت برای مظلومان عالم باشد.

او که در سال ۱۳۷۶ به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران معرفی شد؛  به پاس رشادت ها، اندیشه های الهی و تلاشهای مجاهدانه اش در ۱۹ اسفندماه سال ۹۷ مفتخر به دریافت نشان ذوالفقار از رهبر معظم انقلاب اسلامی شده بود، وجودش همواره با تواضعی مثال زدنی و رافتی به یاد ماندنی عجین بود و از این رو بود که او را سردار دل ها لقب داده بودند.

حضور مقتدرانه حاج قاسم سهم بسیار قابل توجهی از قدرت گرفتن نیروهای حزب‌الله لبنان و گروه‌های مبارز فلسطینی که پیروزی این گروه‌ها در نبردهای ۳۳ روزه و ۲۲ روزه غزه بر رژیم صهیونیستی داشته است.

حاج قاسم سلیمانی ۳۰ شهریور ۹۶، در مراسم اربعین شهادت مدافع حرم شهید مرتضی حسین پور، گفته بود: «من در پیامی که برای شهادت شهید حججی دادم، گفتم ما انتقام خواهیم گرفت؛ ما باید به وعده خودمان صادق باشیم؛ انتقام ما این است که کمتر از ۳ ماه دیگر، اعلام پایان حکومت داعش در این کره خاکی خواهد بود. سعی می‌کنیم این ۳ ماه را به ۲ ماه تبدیل کنیم و عمر این شجره خبیثه و این غده سرطانی خطرناک ساخته شده به دست آمریکا و اسرائیل را به پایان برسانیم و جشن آن را در ایران و در بین همه منطقه اعلام کنیم». فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، یک روز قبل از موعد مقرر به وعده خود عمل کرد و روز ۲۹ آبان ۹۶ پایان حکومت داعش را اعلام کرد.

این نوید شادی بخش حاج قاسم سلیمانی در حالی شعف و سربلندی را به تمامی آزادی خواهان هدیه کرد که او در پایان نامه ای خطاب به رهبری درباره پایان مسیر حکومتی داعش از خود به عنوان فرزند و سربازتان، قاسم سلیمانی یاد کرده بود و اینجاست که نشان می دهد او در مسیر ولایت مداری و بصیرت دینی و انقلابی مثال زدنی بوده است.

او که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان شهید زنده معرفی شده بود، در سال ۱۳۸۹ با حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا با یک درجه ارتقا به درجه سرلشکری نائل آمد، اما هنوز هم در افکار عمومی همه او را «حاج قاسم» می‌خوانند.

سرانجام این فرمانده خستگی‌ناپذیر جبهه‌های حق علیه باطل سحرگاه امروز (۱۳ دی‌ماه) در حمله بالگردهای آمریکایی به خودروی حامل وی در اطراف فرودگاه بغداد، شهد شیرین شهادت را سر کشید و به یاران شهیدش پیوست.

اما امروز مردم عزادار و قدرشناس کرمان با حضور خودجوش خود در منزل شهید سلیمانی و در راهپیمایی تجلیل از شهید سرافراز جهان اسلام حرکت های مجاهدانه وی را ستودند و نشان دادند که او در ذهن تک تک آنها برای همیشه زنده است.

اما باید اذعان داشت که شهادت حاج قاسم سلیمانی توسط بالگردهای آمریکایی در عراق به معنای آن است که راهبردها و راهکارهای آمریکا در منطقه جواب نداده و آنها را مجبور کرده که دست به این جنایت بزنند اما دشمن که همیشه در محاسبات خود خطاهای استراتژیک بسیاری دارد، باید بداند که جبهه و خط حاج قاسم سلیمانی امروز هزاران رهرو دارد و از قطره قطره خون این شهید، سلیمانی هایی برخواهند خواست که انتقام سختی را از مسببان این جنایت می گیرند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در پیامی به مناسبت شهادت سردار سپهبد سلیمانی اعلام کردند که  سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. دیشب ارواح طیبه شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند. سالها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدانهای مبارزه با شیاطین و اشرار عالم، و سالها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت. این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیةالله ارواحنا فداه و به روح مطهر خود او تبریک و به ملت ایران تسلیت عرض میکنم. او نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود، او همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در همه‌ی این سالیان بود.با رفتن او به حول و قوه‌ی الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند. شهید سلیمانی چهره‌ی بین‌المللی مقاومت است و همه‌ی دلبستگان مقاومت خونخواه اویند. همه‌ی دوستان -و نیز همه‌ی دشمنان- بدانند خط جهاد و مقاومت با انگیزه‌ی مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است. فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است ولی ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد.

نظر شما