شناسهٔ خبر: 37361878 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سردار قاآنی، سلیمانی دیگری است که خواب را بر دشمنان حرام خواهد کرد

سنندج - ایرنا - شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان با صدور بیانیه‌ای، ضمن تسلیت شهادت مظلومانه سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، انتصاب سردار قاآنی را به فرماندهی سپاه قدس نقطه امیدی برای مردم و تهدیدی برای دشمنان و مزدوران خواند و اعلام کرد: سردار قاآنی، سلیمانی دیگری است که خواب را بر دشمنان حرام خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

در این بیانیه که روز جمعه منتشر شد، آمده است: شهادت مظلومانه مجاهد بزرگ، فدایی اسلام، سرباز امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، سردار شهید ولایت حاج قاسم سلیمانی و یار مجاهدش ابومهدی مهندس گرچه موجی از غم واندوه را در بین آزادی خواهان و ملت‌های مظلوم منطقه ایجاد کرد لکن آغازگر تحولی عظیم در منطقه خواهد بود که خانمان ظالمان و کاخ‌های عنکبوتی آنان را به خاک و خون خواهد کشید.

این بیانیه می‌افزاید: این سردار جان بر کف سپاه اسلام که تمام عمر خود را صرف برقراری امنیت پایدار در منطقه و دفاع و حراست از کیان این مرز و بوم صرف کرد، امروز با شهادت مظلومانه خود در کنار شهید ابومهدی مهندس ایستادگی و وحدت کلمه تمام ملت‌های منطقه در برابر نظام سلطه را یادآور شد و بی شک این اتفاق جریان تازه ای را در مقاومت منطقه به راه خواهد انداخت که نتیجه آن آزادی قدس شریف و پاک شدن منطقه از وجود منحوس حکومت‌های دست نشانده و تروریست خواهد بود.

در ادامه این بیانیه آمده شده است: دشمنان اسلام بدانند امروز تمام ملت‌های مسلمان منطقه ید واحده‌ای در برابر زورگویی آنان خواهند بود و ایران سراسر قاسم سلیمانی است و بی شک خون پاک مالک اشتر زمان بر زمین نخواهد ماند و انتقامی سخت پیش روی عاملان این جنایت بزرگ است.

بدون شک سردار قاآنی فرمانده جدید سپاه قدس، سلیمانی دیگری است که با یاری فرزندان این سرزمین خواب را بر دشمنان حرام کرده و منطقه را به گورستان آنان تبدیل خواهد کرد.

در پایان این بیانیه تاکید شده است: دشمنان این سرزمین پیام مقتدرانه رهبر و مقتدای‌مان را فراموش نکنند که دوران بزن در رو تمام شده و به زودی اجساد ننگین آنان در خون خودشان غوطه ور خواهد شد، چرا که نیروهای آماده این سرزمین از امروز به تبعیت از فرمان رهبر و فرمانده کل قوا و تحت فرماندهی سردار قاآنی متحدتر از همیشه در برابر آنان خواهند ایستاد و مشت‌های گره کرده این مردم به زودی پوزه‌ی آنان را به خاک خواهد مالید.

بامداد جمعه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.
سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هم با تسلیت شهادت غرورآفرین سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پرافتخار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: از ساعاتی دیگر جلسه فوق العاده شورای عالی امنیت ملی برای بررسی اقدام جنایتکارانه حمله به خودرو سردار سلیمانی در بغداد که منجر به شهادت ایشان شد، برگزار می‌شود.

حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک شهرستان رابر از توابع استان کرمان متولد شد و  پس از پیروزی انقلاب  اسلامی در ۱۳۵۷ و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به این نهاد پیوست.

وی در طول جنگ ایران و عراق، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود.

حاج قاسم به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد.

سردار سلیمانی نقش مهمی در دادن قدرت نظامی به حزب‌الله لبنان، عقب راندن اسرائیل از جنوب لبنان،  جنگ افغانستان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی صدام حسین، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش در عراق داشته‌ است.

نظر شما