شناسهٔ خبر: 37361130 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

واکنش های بی شرمانه در آمریکا به شهادت سپهبد سلیمانی/ بولتون: امیدوارم ترور ژنرال سلیمانی سرآغاز تغییر نظام ایران باشد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- به دنبال شهادت سردار سلیمانی فرمانده نیروهای قدس سپاه در عراق در عملیات تروریستی ارتش آمریکا،جمهوریخواهان آمریکا از این جنایت ابراز خشنودی کرده و این عملیات تروریستی را اقدام درستی خوانند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) صبح جمعه مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.
پنتاگون در این بیانیه بی‌اساس مدعی شد، سردار سلیمانی در حال طراحی برنامه‌هایی برای حمله به دیپلمات‌ها و نیروهای آمریکا در عراق و سراسر منطقه بود.
در همین حال یک مقام نظامی آمریکا امروز (جمعه) مدعی شد وسیله حمله به سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، یک هواپیمای بدون سرنشین بوده است.
خبرگزاری فرانسه به نقل از این مقام نظامی آمریکا نوشت: «حمله دقیق پهپادی منجر به کشته شدن سردار سلیمانی در بغداد شده است».

بولتون: امیدوارم ترور ژنرال سلیمانی سرآغاز تغییر نظام ایران باشد
جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در توییتر خود مدعی شد: نقشه ترور سلیمانی از مدت‌ها پیش در حال برنامه‌ریزی بوده است، این ترور یک ضربه مهلک علیه رفتارهای بدخواهانه ایران و سپاه ایران است.
به دنبال عملیات تروریستی نظامیان آمریکا علیه فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عراق و شهادت سردار «قاسم سلیمانی»، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید که به شدت رویکرد ضد ایرانی دارد،این اقدام را یک ضربه قاطعانه علیه ایران خطاب کرد.
«جان بولتون» روز جمعه به وقت تهران در توییتی نوشت: «به همه کسانی که در از بین بردن قاسم سلیمانی مشارکت داشتند، تبریک می‌گویم. این ضربه‌ای قاطع علیه فعالیت‌های شرورانه نیروهای قدس سپاه ایران در سراسر جهان بود.امیدوارم این سر آغاز تغییر نظام ایران باشد.»

استقبال جمهوریخواهان آمریکایی از ترور سردار سلیمانی
برخی سناتورهای تندروی جمهوریخواه آمریکا در واکنش به شهادت سردار سلیمانی ضمن ابراز خوشحالی گفتند که باید به این عملیات افتخار کرد.
به دنبال شهادت سردار سلیمانی فرمانده نیروهای قدس سپاه در عراق در عملیات تروریستی ارتش آمریکا، جمهوری‌خواهان آمریکا ابراز خشنوی کردند و این عملیات تروریستی را اقدام درستی خوانند.
به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» «لیندسی گراهام» سناتورر تندروی جمهوریخواه آمریکا در این زمینه گفت :«من ازاقدام برحسته ترامپ علیه تجاوز ایران قدردانی می‌کنم.»
گراهام خطاب به دولت ایران نیز گفت: «اگر بیشتر می‌خواهید، پاسخ بیشتر دریافت می‌کنید.»
«بن ساس» سناتور جمهوریخواه اهل ایالت «نبراسکا» نیز در این زمینه گفت، رئیس جمهور آمریکا کار شجاعانه و درستی انجام داد و آمریکایی‌ها باید به نظامیانی که این عملیات را انجام دادند، افتخار کنند.»
«تام کاتن» دیگر سناتور جکمهوری خواه آمریکا نیز در واکنش به شهادت سردار سلیمانی گفت: «آنچه که او (سلیمانی) سزوارش بود، رسید و سربازان آمریکایی که با دستان او کشته شدند نیز به آنچه سزاوارشان بود رسیدند، عدالت. آمریکا بعد از مرگ (شهادت) سلیمانی امن‌تر است.»
«جیم اینهاف» دیگر سناتور جمهوریخواه اهل ایالت «اوکلاهما» نیز دراین زمینه گفت: «دشمنان آمریکا نباید به سخنان ترامپ شک کنند. آمریکا به دنبال جنگ نیست و نباید هم باشد، اما هرکه شهروندان، نیروها و دوستان ما را تهدید کند، همانطور که رئیس جمهور وعده ‌اش را داده بود، با واکنش ما مواجه می شود.»
این در حالی است که یک مقام ارشد عضو کنگره آمریکا جمعه صبح به وقت تهران گفت که کنگره آمریکا در جریان عملیات تروریستی علیه سردار سلیمانی قرار نداشت.
به نوشته «ایندیا تودی» «ایلیوت انگل» رئیس کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا در این باره گفت که عملیات(تروریستی) علیه سردار سلیمانی بدون هیچگونه اطلاع قبلی یا مشورت مشاوره با کنگره صورت گرفت.

واکنش بی شرمانه پمپئو
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پی شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی در اقدامی بی شرمانه در توییتر خود نوشت: عراقی‌ها در خیابان‌ها به خاطر آزادی پایکوبی می‌کنند؛ قدردان این هستند که سلیمانی دیگر وجود ندارد.

گفت‌وگوی پامپئو با مقام چینی درباره ترور سردار سلیمانی
وزیر خارجه آمریکا از گفت‌وگوی تلفنی خود با دیپلمات چینی درباره ترور سردار سلیمانی در عراق خبر داد.
«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت: «امروز با "یانگ جیه چی" از مقامات ارشد چین درباره تصمیم دونالد ترامپ برای حذف (سردار)قاسم سلیمانی در واکنش به تهدید جان آمریکایی‌ها صحبت کردم. من(در این گفت‌وگو) بر تعهدمان به تنش زدایی تاکید کردم.»
یانگ جیه چی از دیپلماتهای ارشد چینی و رئیس اداره روابط خارجی حزب کمونیست چین است.
دولت چین امروز (جمعه) به ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط نظامیان تروریست آمریکایی در بغداد، واکنش نشان داد.
وزارت خارجه چین با صدور بیانیه‌ای در واکنش به ترور سردار سلیمانی، از طرف‌های درگیر خواست آرامش خود را حفظ کرده و خویشتن‌داری نشان دهند.



نظر شما