شناسهٔ خبر: 37359720 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پیام تسلیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال شهادت سردار سلیمانی

علی قورچیان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پیام هایی جداگانه شهادت سردار قاسم سلیمانی را محضر رهبر فرزانه انقلاب و ملت شریف و خانواده ایشان تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش ایسنا، متن پیام های تسلیت نمایندگان به شرح زیر است:

حمید رضا حاجی بابایی، رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی

«بسم الله الرحمن الرحیم»

 إنّا لله وإنّا إلیهِ رَاجعُون

تبعید به زمین تمام شد ...

نمی دانم آقا در گوشش چه زمزمه می کرد وقتی ناله  می کرد"هنوز به آل علی ظلم می شود"

سرش را که به آغوش پدران  شهدا که می گذاشت بغض داشت ...

حالا حسرت تمام شده است

همرزمان شهیدش خیلی وقت است انتظارش را  میکشند ...

اصلا خدا او را برای خودش می خواست...

ملت شریف ایران

سردارمان رفت ...

وایمان  اگر سیدمان "علی"،  امروز در عزای مالک اشتر  ناله در چاه کند  ..

که آقا غمت مباد

 ما هنوز زنده ایم ...

ما فرزندزادگان شهادتیم

تا می توانند از ما شهید کنند

ما ایستاده تر خواهیم شد

با تبریک وتسلیت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به محضر حضرت ولیعصر(عج)، رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران به ویژه خانواده های معظم شهدا،نیروهای مسلح ، به ویژه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، رزمندگان و خانواده معظم شهید، اعلام می کنیم، مجلس شورای اسلامی ، تا پای جان در راه حفظ ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستاده است و براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، آمریکا بداند ، پاسخ سختی برای اقدامات جنایتکارانه اش دریافت خواهد نمود.

پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی

«انا لله و انا الیه راجعون»

سردار شجاع و دلیر، حاج قاسم سلیمانی چهره‌ای منحصربفرد در عرصه مبارزه با تروریسم در منطقه بودند که عمر خویش را صرف دفاع از خاک وطن در سال‌های جنگ‌تحمیلی و پس از آن نمودند که در نهایت، خود قربانی تروریسم شدند.

شهادت این بزرگمرد دلاور را به همسرگرامی، فرزندان، همکاران و مردم ایران تسلیت عرض می‌کنم.

جمشید جعفر پور، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

«بسم الله الرحمن الرحیم»

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

خبر شهادت سردار دلیر و ولایی سپاه اسلام موجب بهت و اندوه شدید همه مردم ایران بلکه همه مجاهدان جهان اسلام شد.

مالک اشتری که بصیرت و کاردانی وی نقشه های آمریکا ‌،اسرائیل و دولتهای ذلیل و مرتجع عرب را در عراق وشام و لبنان و یمن ناکام گذاشت و داغ بزرگ شکست را بر دل آنها نهاد.

حیف بود اگر این مجاهد مخلص پاداش یک عمر مجاهدت خود را نمی گرفت و بگونه ای دیگر بجز شهادت از دنیا می رفت.

دشمن نپنداردبا این اقدام خطرناک خود توانسته برای ادامه اشغال و جنایت ،امنیتی را تضمین نماید چرا که دهها سردار ولایتمدار و پیرو راه حاج قاسم در نوبت بدست گرفتن پرچم از دست بزرگمردی هستند که امروز پیکر مطهرش به تیر کینه اشقیا بر زمین افتاد.

گمان مبر که به پایان رسید کار مغان

هزار باده ناخورده در رگ تاک است

اینجانب این مصیبت جانکاه را به خامنه ای عزیز ،رهبر شجاع امت اسلام وبه مردم شریف ایران و خانواده آن شهید عزیز تبریک و تسلیت عرض می نمایم.

محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی

«بسم الله الرحمن الرحیم»

 من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه، فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا

خبر شهادت سردار رشید اسلام، اسطوره جهاد و مقاومت ایران زمین، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، که عمر با عزت خود را در مسیر مجاهدت فی سبیل الله و دفاع از کیان اسلام و مکتب ظلم ستیز امام راحل (ره) و آرمان های رهایی بخش انقلاب اسلامی گذراند، امت اسلام و تمامی عاشقان راه مقاومت و مجاهدت علیه استکبار و ظلم و بی عدالتی در سراسر جهان را داغدار نمود.

آرمان و آرزوی بلند این سرباز مخلص ولایت و مجاهد بی ریای ایران زمین، رهایی همه مستضعفان جهان از یوغ استکبار و پاکسازی منطقه از همه عمال اسلام آمریکایی و برهم زنندگان آرامش و ثبات جهان اسلام بود و در نهایت در این راه نورانی به فیض عظمای شهادت نائل آمد و به خیل همسنگران شهیدش پیوست.

شهادت این یار دیرینه امام و رهبری و سردار دلها، اگر چه برای تمامی دوستداران عزت و آزادگی انسان و پیروان خط سرخ شهادت و مقاومت، حزن انگیز و تاسف بار است، اما تاریخ پرفراز و نشیب ایستادگی در برابر متجاوزان و دشمنان اسلام و ایران به ما نشان می دهد که این خون های پاک، نقطه رویش دوباره اراده های آهنین مجاهدانی است که با الگو گرفتن از سرداران شهیدی چون حاج قاسم سلیمانی، درخت تناور انقلاب اسلامی و مسیر انسان ساز بیداری امت اسلام را حراست می کنند و با صلابت تر از گذشته، علم سرخ شهادت و مقاومت در برابر استکبار جهانی را به دست گرفته و پیش خواهند رفت و در نهایت بر پیشانی قدرت های پوشالی متجاوزی که حتی جرات رویارویی مستقیم با سرداران ما را ندارند، داغ ننگ ابدی این جنایت بزدلانه را خواهند نهاد.

اینجانب شهادت این سردار سرافراز سپاه اسلام را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خانواده عزیز و بزرگوارش، مردم غیور ایران، تمامی مستضعفان و مجاهدین امت اسلام و دوستداران و ارادتمندان به این شهید بزرگوار تبریک و تسلیت میگویم و تداوم راه پرافتخار او و دیگر همرزمان شهیدش را از درگاه الهی آرزومندم

شهروز برزگر، نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی

«انالله و انا الیه راجعون»

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا﴿۲۳﴾

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

شهادتت مبارک سردار سرافراز اسلام

خادم خالصانه در راه خدا، مبارزه با ظلم و ستیز، ایستادگی در برابر شیاطین و دشمنان پست، مبارزه علیه داعش، مردی خستگی ناپذیر به فیض شیرین شهادت نائل گشت.

دشمنان نادان، شیطان بزرگ آمریکا و ترامپ بداند که ایران اسلامی و محور مقاومت پر است از تربیت یافتگان و تشنه‌گان شهادت که همه همچو سردار سلیمانی آماده نبرد با آنان هستند. راه مقاومت از گذشته، بیشتر  محکم تر شد و شهادت سردار سلیمانی محور مقاومت را تقویت کرده و فضای محیط بر دشمنان و عوامل آن‌ها نا امن خواهد شد.

دشمن بداند که ایران پر است از دلیر مردانی همچون سردار سلیمانی و آمریکا و عوامل شیطانی خواب راحتی نخواهند داشت.

اینجانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی مهندس و یارانشان بر امت اسلامی، همه آزاده‌خواهان جهان، محضر مقام معظم رهبری و همچنین خدمت خانواده سردار سلیمانی و دیگر شهدای حمله ترور شیطان بزرگ را محکوم کرده و دشمن بداند که انتقام سختی را سربازان خدا از آنها خواهند گرفت.  از خداوند متعال خواستارم که شهادت را نصیب ماهم بگرداند.

محمد فیضی، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی

«منَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا»

شهادت مظلومانه سردار سرافراز اسلام و سرباز ولایت و یاور امت، #حاج_قاسم_سلیمانی موجب تاسف و حسرت عمیق شد.

اینجانب شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی را به محضر حضرت ولی عصر (عج) ، رهبر معظم انقلاب اسلامی  (مد ظله العالی)، یاران و همرزمانش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عموم هموطنان تبریک و تسلیت می گویم. از خداوند متعال برای سردار محبوبمان شهید سلیمانی علو درجات و همنشینی با سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و برای خانواده معزز و بازماندگان او صبر و اجر مسالت دارم

امیر خجسته، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی

انالله و انا الیه راجعون

منَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا﴿۲۳﴾

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

شهادت سردار سلیمانی بر همه آزادگان عالم تسلیت باد.

مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی

 خبر شهادت سردار افتخارآفرین سپاه اسلام، سردار قاسم سلیمانی گرچه خواست قلبی و گوارای آن شهید بزرگوار بود؛ اما تمام مردم ایران و مظلومان جهان اسلام را در خشم و اندوهی عمیق فرو برد.

اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور نماد استکبارستیزی خاورمیانه، نشان از حقانیت راهی است که سردار قاسم سلیمانی به نمایندگی جمهوری اسلامی در آن گام نهاده بود.

 اینجانب ضمن محکومیت این جنایت وحشیانه، شهادت سردار غرورآفرین سپاه اسلام را به پیشگاه امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌نمایم

جلیل رحیمی جهان آبادی، دبیر فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی

‏‍« بِسْمِ ٱللّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحِیمِ‏»

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا

اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ

مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا - احزاب ٢٣

بعضی انسانها حقشان نیست در بستر بیماری بمیرند ، مثل دیگران نزیسته اند تا مثل دیگران بروند ، شهادت حقشان است چون شایسته شهادتند و هر ختمی بر زندگی مادیشان‌جز شهادت ، ظلم است

فرمانده دلاور سپاه قدس حاج قاسم سلیمانی ، ۸ سال در مقابل متجاوزان بعثی ومتحدانشان از وطن  و سالها نیز در مقابل تروریسم داعش و رژیم صهیونستی و امریکا  از اسلام و منافع ایران ، دفاع نمود وشجاعانه‌ایستاد و هرگز جامه رزم از تن در نیاورد و لحظه ای نیاسود تا امروز که به دیدار معبود شتافت.

این شهادت پرافتخار را به روح‌مطهر ایشان تبریک و به رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا  و همه ملت و مسئولان نظام اسلامی تسلیت عرض نموده یاد و خاطره شهدا را گرامی داشته و بر مبارزه با زورگویی و خوی استکباری امریکا و متحدانش تاکید مجدد می نماییم .

جبهه مقاومت اسلامی در منطقه اگرچه فرمانده و ژنرالی بی نظیر را از دست داد اما قطعا مصمم تر از گذشته در مقابل ظالمان خواهند ایستاد و بر راه استقلال خواهی و عزت کشورهای اسلامی همچنان استوار و پا برجا و مبارز خواهند بود .

 قلب همه مومنان ومسلمان از شهادت این سردار مدافع اسلام جریحه دار و همه انسانهای آزاده و حق طلب در این عزای غمبار ، شریک و همراهند.

‍ ‍ شهاب نادری نماینده مردم  اورامانات در مجلس شورای اسلامی

انا لله و انا الیه راجعون

من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا

شهادت سردار بزرگ اسلام سردار سر لشکر حاج قاسم سلیمانی فرمانده قدس سپاه پاسدارن از فرماندهان دوران دفاع مقدس و نبرد علیه گروه های تکفیری به خیل شهدا پیوست ، بار دیگر رایحه خوش شهادت را در کشور جاری ساخت.

شهادت پاداشی بود که سردار سلیمانی پس از سال‌ها مبارزه و مجاهدت به آن دست یافت

بدینوسیله اینجانب ضمن عرض تسلیت محضر مبارک رهبر معظم انقلاب، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امت ایران اسلامی و خانواده محترم این پاسدار رشید اسلام ، برای آن شهید بزرگوار علو درجات و برای بازماندگان و همرزمانش صبر و اجر و توفیق ادامه راه شهدا را مسئلت دارم.

احمد مازنی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی

وَلَا تَحْــسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبـِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

شهادت مظلومانه سردار عزیز اسلام و ایران حاج قاسم سلیمانی را به ملت ایران، رهبر فرزانه و یاران با وفای او تسلیت می گویم و به روان پاک او درود می فرستم.

رئیس جمهور آمریکا فرمان ترور مردی را صادر کرد که موثر ترین نقش را در مقابله با تروریسم بین المللی داشت.

قاسم سلیمانی نماد مقاومت در برابر تروریسم دولتی در قالب رژیم کودک کش و تروریسم تکفیری داعش، النصره و القاعده بود.

سردار شهید ما از یک سو منجی مردم منطقه و از سوی دیگر عامل پیشگیری از خطر تروریسم به داخل ایران عزیز بود.

او به یاران شهیدش پیوست، اما راه او باقی است، ادامه دهندگان راهش سربلند و حامیان تروریسم روسیاه تر از همیشه در انتظار انتقام سخت خواهند بود، و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون.

سیده فاطمه حسینی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ  وَما بَدَّلوا تَبدیلًا (سوره احزاب. ۲۳)

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او به شهادت رسیدند) و بعضی دیگر در انتظارند...

شهادت مظلومانه سردار بزرگ، شجاع و پرافتخار ایران و اسلام، حاج #قاسم_سلیمانی که سالها مخلصانه و شجاعانه در مسیر صیانت از حریم ایران عزیز از پای ننشست را به محضر حضرت ولیعصر(عج)، مردم شریف ایران، خانواده، بستگان و دوستان ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم.

همچنان که رهبر انقلاب فرموده‌اند، همه‌ی دلبستگان مقاومت خونخواه شهید سلیمانی هستند.

امروز روز تلخ فقدان شهید عالیقدر و سردار رشید ایران اسلامی و روز همدلی مردم ایران و استوارتر شدن گام‌ها برای مبارزه با ترور و تروریسم در جهان است. ترور نشانه زبونی و حقارت آمریکای حامی تروریست ها است و بی تردید انتقامی سخت در انتظار آنانی‌ست که این جنایت وحشیانه را رقم زدند.

 محمد دامادی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی

بسم رب الشهدا و الصدیقین

شهادت هنر مردان خداست

خبر شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی موجب تألم دلهای همه ایرانیان مسلمان آزادی خواه شد.

اینک نه تنها ایران بلکه جبهه مقاومت اسلامی فرزند برومند، شجاع و رشیدش را از دست داده است.

شهادت این پاسدار اسلام و سرباز ولایت را به همه هم میهنانم خاصه رهبر معظم انقلاب تسلیت عرض می نمایم.

بی تردید روح بلند آن شهید در کنار سرور و سالار شهیدان امام حسین( ع) آرام می گیرد.

دشمنان این مرز و بوم و جبه مقاومت اسلامی نیک بدانند که عدالت خواهی فرزندان امام عصر(ع) به پرچمداری سیدنا القائد امام خامنه‌ای با همه‌ی نیرنگ‌ها و کینه ورزی‌های کور آن‌ها هرگز و هیچگاه از حرکت باز نمی‌ایستد.

علی بختیار، نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی

بسم الرب الشهدا و الصدیقین

انا لله و انا الیه راجعون

آجرک الله یاصاحب الزمان (عج)،

شهادت اسوه مقاومت و جهاد و ایثار، سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی را محضر مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران تسلیت می گوییم

احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی

 ولَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ یُرْ‌زَقُونَ

‌ شهادت یار دیرین مردم و رهبری برادر عزیزم،  امیر مخلص، خدوم و ولایتمداری ذوالفقار علی، حاج قاسم سلیمانی که با اقدامات خلاقانه و اثرگذار خود در صف پیشتازان و طلایه داران میادین و عملیاتهای پرمخاطره آوردگاه‌های هشت سال دفاع مقدس و سوریه و عراق نقشی برجسته داشت را به امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، خانواده بزرگار این سردار بزرگ اسلام،مردم و موکلینم در رفسنجان و انار تسلیت عرض میکنم.

‌ باشد که حضرت حق آن فرمانده دلاور، سردار دلها را به پاس خدمات خالصانه و مجاهدت صادقانه‌اش در نعیم مقیم و در جوار همرزمان شهیدش از خوان رحمت واسعه خویش بهره مند گرداند.

علی سبحانی فر، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی

 بسم الله الرحمن الرحیم

مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُم مَّن قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

شهادت سردار رشید سپاه اسلام، #حاج_قاسم‌سلیمانی را به حضرت ولی‌عصر ارواحنا له الفداء و رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا، تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

شهید قاسم سلیمانی؛ فرمانده سپاه قدس، امیر دل‌های وطن‌پرست و فرزند شجاع ایران، در حالی به آرزوی دیرین خود رسید، که دل در گروی گسترش جبهه مقاومت در برابر دشمنان قسم خورده و رهانیدن ملت‌های مظلوم منطقه از چنگال ستمگران و مستکبرین داشت.

ترور شهید قاسم سلیمانی، چهره کریه و وحشی آمریکا و ترسشان از اتحاد ملت‌های کشورهای اسلامی، علیه جبهه استکبار را بیش از پیش، نمایان کرد.

روح بلندش با شهدای کربلا و ابرار و صلحا محشور و خلد برین، ماوایش باد.

 محمد نعیم امینی فرد نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی

ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل اِلله امواتا بل احیا  عند ربهم یرزقون

شهادت سرداررشید سپاه اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط بالگردهای ارتش تروریست امریکایی در عراق خوی تجاوزگری امریکای جنایتکار و دخالت نظامی

این کشور را در امور داخلی سایرکشورهانشان داد .شهید سرافراز سپاه اسلام که کارنامه درخشانی از رشادت های وی در دوران هشت ساله جنگ‌ تحمیلی و مبارزه با ایادی استکبار

درمنطقه و تروریست های تکفیری بجای مانده است عاشقانه به آرزوی دیرینه اش یعنی شهادت و رسیدن به معبود نائل آمد .

اینجانب شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به فرماندهی کل قوا ،امت اسلام ،ملت قهرمان ایران ،سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده معزز ایشان تبریک و تسلیت عرض میکنم.

 علی نجفی نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی

انا لله و انا الیه راجعون

ضمن تسلیت شهادت سردار مبارزه با تروریزم حاج قاسم سلیمانی، این اقدام خطرناک توسط عوامل تروریزم بین‌المللی را به شدت محکوم می‌نمایم.

اقدام تروریستی آمریکا که نقض فاحش مقررات بین‌المللی است، واجد مسئولیت برای این کشور است.


محمد علی وکیلی، عضو هییت رئیسه مجلس شورای اسلامی


️من‌‎ المومنین رجال‎ صدقوا ما عاهدوا الله‌‎ علیه فمنهم‌‎ من قضی‎ نحبه و منهم من‎ ینتظر و ما بدلوا تبدیلا

️حادثه‌‎ تلخ‎ و ناگوار شهادت‌‎ سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی ( ره ) که از سربازان فداکار و خدوم‌‎ اسلام و میهن اسلامی‎ بودند، موجب‎ تاثر و تاسف‎ شدید گردید.

خسارتی که برای اسلام و ایران بسیار سنگین است و ایران گوهری تکرار نشدنی و وجهی گران از دیپلماسی را از دست داده است.

️اینجانب ضایعه‌‎ فقدان‌‎ این فرمانده فداکار را به حضرت ولی‎ عصر (عج‎ ) فرمانده معظم‎ کل‎ قوا، دلاورمردان‌‎ سپاه‌‎ پاسداران انقلاب‎ اسلامی‎ و همه نیروهای‎ مسلح، خانواده‎ معظم‌‎ شهدا و ملت‌‎ شریف‎ و عزیز ایران‎ خاصه بیت معظم و معزز آن قهرمان نستوه تسلیت می‎ گویم.

️آنچه‌‎ که می‎ تواند این‎ حادثه را قابل‌‎ تحمل کند کارنامه سراسر ایثار و فداکاری‎ این مجاهد فی سبیل الله است‌‎ که‌‎ نقطه درخشان تاریخ‎ کشور ماست.

یاد آن شهید عزیز بر جریده قلوب ملت ایران ثبت است.

️بی تردید مکتب جهانی شهید سلیمانی زایشی به پهنه خاورمیانه دارد وانتقام خون آن بزرگ مرد لرتبار توسط شاگردان مکتبش گرفته خواهدشد.

این مبارز عاشق و عابد عارف، عمری را در راه اعتلای اسلام عزیز گذراند و خداوند مهربان نیز مزد تلاش چهل ساله‌شان را شهادت قرار داد.

طیبه سیاوشی شاه عنایتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی

انّا لله و انّا الیه راجعون

شهادت سردار پرافتخار اسلام و ایران، سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» که عمر خویش را صرفِ مجاهدت خالصانه و مخلصانه در راه اسلام و دفاع غیورانه و جسورانه از خاک ایران کردند، بر خانواده‌ی ایشان، نیروهای حافظ تمامیت ارضی و آحادِّ ملت شریف ایران، تسلیت و تعزیت باد.

بی‌شک، شهادت ایشان که موجباتِ تألم و تأثُّرِ کثیرِ ایرانیان و مسلمانان را به همراه داشته، همان هدفی بود که سال‌ها تروریست‌هایی مانند داعش به دنبال آن بودند و از انجام آن، ناتوان؛ و اکنون این هدفِ خبیثانه و پلید، به دستِ شریرِ دولت یاغی امریکا عملی شد.

‍ سید مصطفی ذوالقدر و سیده فاطمه ذوالقدر نمایندگان استان هرمزگان و تهران در مجلس شورای اسلامی

بِسْمِ ٱللّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحِیمِ‏

إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیهِ رَاجِعُون

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا

اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ

مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا - احزاب ٢٣

شهادت جامه‌ای است، برازنده ی مردان خدا، این جامه برازنده ی حاج قاسم بود.

️ اینجانبان، ضمن اعلان انزجار و محکومیت شدید اقدام تروریستی و جنایتکارانه نیروهای آمریکایی در به شهادت رساندن مالک اشتر زمان، سردار سرفراز سپاه اسلام، حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تنی چند تن از همراهان او، این ضایعه بزرگ را به ساحت حضرت ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی - فرمانده کل قوا، نیروهای مسلح بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مردم بزرگ ایران و خانواده بزرگوار ایشان و خانوادهای مدافع حرم و وطن و نیروهای مقاومت اسلامی و آزادگان جهان، تبریک و تسلیت گفته و از
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران می خواهیم با بهرگیری از تمامی توان و ظرفیت های حقوقی، بین المللی و سیاسی دستگاه دیپلماسی، برای پاسخگو کردن رژیم جنایتکار و تروریست آمریکا در خصوص این جنایت آشکار و اقدام تروریسم دولتی آن رژیم بکار گیرد.

محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا .

روح بلند سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همرزمان شهیدش پیوست.

بار دیگر آمریکای جنایتکار چهره واقعی خود را به مردم دنیا نشان داد و ثابت کرد که سران کاخ سفید عاملان اصلی تروریسم و خشونت و تجاوز در جهان هستند.
حاج قاسم سلیمانی درس جهاد و ایثار و مقاومت را در مکتب بنیانگذار کبیر انقلاب آموخته بود و عمری دوشادوش همرزمان شهیدش، در راه عزت و اقتدار ایران اسلامی بی وقفه مجاهدت نمود. این اسوه اخلاص وشجاعت و مردانگی که ابهت نامش لرزه بر ارکان منحوس دشمنان می انداخت چنان خار چشم دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی بود که به بهای رسوایی خود و با توسل به جنایت و ترور، او را به شهادت رساندند ولی به فرموده امام شهیدان: بکشید ما را، ملت ما بیدارتر خواهد شد. سردار شهیدمان در قلب فرد فرد احاد ملت ایران جای دارد و داغ شهادتش وحدت و انسجام مردم ایران و تمام مجاهدان آزاده دنیا را بر علیه جنایتکاران روسیاه به دنبال خواهد داشت و یقینا انتقام سختی در انتظار آنان خواهد بود.
اینجانب شهادت سردار رشید اسلام سپهبدحاج قاسم سلیمانی را به پیشگاه امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری مدظله العالی و ملت بزرگ ایران تبریک و تسلیت عرض می نمایم و از درگاه حق علو درجات را برای آن مجاهد نستوه خواستارم.

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی

شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، سردار دلها را به پیشگاه مقدس آقا امام زمان، امام خامنه ای و همه مردم مسلمان ایران تسلیت عرض می کنم.

فریده اولادقباد نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی

بسم الله الرحمن الرحیم

الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ (سوره بقره آیه۱۵۶)

آنان (صابران )که چون به حادثه سخت و ناگواری دچار شوند (صبوری پیش گرفته و) گویند: ما به فرمان خدا آمده‌ایم و به سوی او رجوع خواهیم کرد.

اینجانب شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، سردار خستگی ناپذیر جبهه های کفر، به ساحت مقدس ولیعصر(عج)وفرمانده کل قوا خانواده بزرگوارش، ملت ایران ومجاهدان اسلام تبریک و تسلیت عرض می نمایم.

هرچند شهادت سردار مجاهد حاج قاسم سلیمانی عزیز بدست جنایتکاران متجاوز به منطقه وعراق سردار دلها را به آرزوی دیرینه خود رساند، اما اجانب متجاوز بدانند، شهادت اسطوره قهرمان وایثار، محور وحدت و برادری امت اسلامی خواهد شد و در مقابل جنایتکاران منطقه سینه‌ها را پر از بغض و دندان های خشم را برهم می سایند و ملت ایران و منطقه یک‌پارچه به پا خواهند شد و لشگر انبوه برادری به راه خواهیم انداخت و مطمئنا با تصمیمی مدبرانه و هوشمندانه، تاوان وانتقام شهادت سردار ایثار و همرزمان شهیدش را از اجانب خواهیم گرفت .

کفار بدانید اگر حاج قاسم به آرزویش رسید ولی هزاران حاج قاسم و تربیت شدگان این مکتب تفکر ایشان را ادامه خواهند داد و پرچم این انقلاب را به صاحب انقلاب حضرت ولی عصر (عج)تقدیم خواهند کرد.

عبدالکریم حسین‌زاده نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی

شهادت سردار قاسم سلیمانی باردیگر نشان داد که تروریسم دولتی از آستین کدام دولت‌ها بیرون آمده و می‌آید.

‏سردار سلیمانی یک نخبه نظامی بود که عمرش را به مجاهدت گذراند و شجاعتش در این راه مثال زدنی بود.

‏شهادتش را خدمت ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم.

غلامرضا حیدری‏، نماینده مردم تهران در مجلس

حادثه تلخ شهادت سردار شجاع میهن، سپهبد حاج ⁧قاسم سلیمانی⁩ و یاران همراهش وجدان بیدار همه دوستداران ایران را به درد آورد.

‏امروز، بیش از هر زمان دیگری، نگرانی برای تهدید امنیت ملی و تلاش برای حفظ یکپارچگی ایران باید نصب‌العین تمام دوستداران کشور باشد.

بهرام پارسائی، نماینده مردم شیراز

*بسم الله الرحمن الرحیم*

*شهادت هنر مردان خداست*

شهادت مظلومانه وغریبانه ی سردار جسور،نجیب وپرافتخار اسلام موجب تاسف و حسرتی عمیق شد. گرچه دستان خبیث دشمنان ایران اسلامی به خون پاک فرزندان، دانشمندان، فرماندهان و سرداران رشید بسیاری آلوده است و دل مردم ایران داغدار هزاران شهید والامقام است اما از دست دادن این فرمانده نجیب و سلحشور و بی نظیر حزنی سنگین وبی بدیل است.

رشادت‌های بی‌بدیل آن سردار شهید در دفاع از کیان این سرزمین در قامت یک بسیجی دلاور در دوران دفاع مقدس آغاز، در ادامه‌ی دفاع در هیبت یک فرمانده بی باک نمود و پس از پایان جنگ تحمیلی نام ایشان بعنوان فرمانده ای دلاور وبی باک در خاطره‌ها ثبت گردید و پایان این راه مدال پرافتخار شهادت است که بر سینه آن فرمانده و سردار رشید چسپانده شد تا مجموعه  افتخارات آن دلاور مرد تکمیل گردد.

سینه تاریخ سراسر افتخار ایران زمین پر از خاطرات جانفشانی‌ها و رشادت‌های سرداران و دلاوران بزرگی است و امروز برگ دیگری از تاریخ به نام سردار دیگری مزین شد.

برای روان پاک و مطهرش علوّ درجات و برای بازماندگان معزّز و همه همرزمان و دوستداران ان سردار دلاور از درگاه حضرت حق جلّ و علا، صبر جمیل و اجر جزیل و ادامه راه او را مسألت داریم.
چه زیبا سرود فردوسی بزرگ :
*وگرکشته گردد یکی زین سپاه*
*بهشت بلندش بود جایگاه*

‍ کمال دهقانی نماینده تفت و میبد

«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه الراجعون
و کسانی که در راه خدا به شهادت رسیده اند، خدا هرگز اعمالشان را باطل و تباه نمی کند. (آیه ۴ سوره محمد)

خبر درگذشت سردار سرافراز اسلام، سپهبد حاج قاسم سلیمانی غیر باور است؛ سلیمانی که سالیان سال مالک اشتر گونه در رکاب مقام معظم رهبری از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پاسداری کرد و به منزله یک نظریه پرداز و استراتژیست برای نظام محسوب می شد.

وی که در صدر مبارزه با ترورسیم قرار داشت با برنامه ریزی هایش توانست داعش و گروه های تکفیری وهابی که دست پرورده آمریکا و استکبار جهانی بود را نابود سازد و همواره خاری در چشم دشمنان بود.

امروز آمریکای جنایتکار در اقدامی احمقانه سردار سرافراز ایران را به شهادت رساند تا به خیال باطل خود در حاشیه امن قرار گیرد ولی جمهوری اسلامی ایران و همرزمان حاج قاسم سلیمانی، راهش را ادامه می دهند و آمریکا را از کرده خود پشیمان می کنند.

اینجانب به نمایندگی از مردم شریف شهرستان های تفت و میبد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی را به محضر مقام معظم رهبری، خانواده و بستگان و مردم ایران تبریک و تسلیت عرض می کنم.

مسلماً روح این شهید بزرگوار همنشین سید الشهداء، اباعبدالله الحسین (علیه السلام) است.
اللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ.»

همایون یوسفی نماینده اهواز، حمیدیه، باوی و کارون

ولا تحسبن الَّذین قتلوا فی سبیل اللَّـه أمواتا بل أَحیاء عند ربهم یرزقون

شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام، اسوه ایمان و اخلاص و شجاعت و ولایتمداری، حاج قاسم سلیمانی را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرماندهان و همرزمان آن شهید والامقام در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دوستداران انقلاب اسلامی در جای جای جهان و همه ملت ایران تسلیت عرض می نمایم.

ولی الله نانواکناری نماینده بابل

 إِنَّ اللَّـهَ اشْتَرَیٰ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ ۚ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّـهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ ۖ وَعْدًا عَلَیْهِ حَقًّا فِی التَّوْرَاةِ وَالْإِنجِیلِ وَالْقُرْآنِ ۚ وَمَنْ أَوْفَیٰ بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّـهِ ۚ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَیْعِکُمُ الَّذِی بَایَعْتُم بِهِ ۚ وَذَٰلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ.
سوره مبارکه التوبه آیه ۱۱۱


پرواز بلند سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به آسمان شهادت، آخرین قله و واپسین آرزویی بود که آن بزرگمرد بدان نائل آمد.

اینجانب ضمن غبطه به درجه رفیع این شهید در پاسداری از حریم اسلام و ایران، این شهادت را به حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)،رهبری معظم انقلاب (مدظله العالی) که فرمانده همه سربازان جمهوری اسلامی هستند، ملت شریف و قهرمان ایران و خانواده محترم ایشان تبریک و تسلیت عرض نموده، علو درجات آن عزیز سفرکرده و پیوستن آن شهید جلیل به سیدالشهداء (علیه السلام) را از درگاه ایزد منان خواستارم.

بدیهی است پاسخ این اقدام تروریستی و شریرانه نه در بیانیه، که قطعا با شدتی خواهد بود که درس بزرگی برای تاریخ امریکای جنایتکار باشد. پاسخ های قاطع و کوبنده  ملت ایران به دشمنان کشور مسبوق و مشهور تاریخ است چرا که خون ما همواره مشتاق آبیاری سرو تناور وطن و شرف ایرانی و اسلامی ما است.
به امید بالیدن بشکوه درخت مقاومت و جهاد

سید قاسم جاسمی نماینده کرمانشاه

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

شهادت سردار سر افراز سپاه اسلام شهید همیشه زنده  افتخارملت بزرگ ایران و جهان اسلام  سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  و ابو مهدی مهندس را خدمت مقام معظم رهبری ، ملت بزرگ و رشید و دلاور ایران ، به جبهه مقاومت در سراسر جهان و همرزمان شهیدش تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

«وَالْعَاقِبَةُلِلْمُتَّقِینَ»

‍ ‍حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان

بسم رب الشهداء و الصدیقین

سرباز پیشتازی، از خیل عشقبازان
از صفحه شجاعت، یکتا دلاوری رفت

شهادت مظلومانه عبد مخلص پرودگار، عاشق عابد، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده شجاع نیروی سرافراز قدس سپاه و ابو مهدی المهندس جانشین الحشد الشعبی قهرمان را به محضر آقا امام زمان (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء) مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، ملت قدرشناس ایران اسلامی و جریان مقاومت در سرتاسر عالم تبریک و تسلیت عرض می نمایم.

دعای رهبر معظم انقلاب، مولا و مقتدایمان  در حق ایشان مستجاب و خود نیز به آرزوی دیرینه اش رسید.

دید در معرض تهدید،دل و دینش را
رفت با مرگ خود احیا کند آیینش را

یقینا مزد چهار دهه مجاهدت فی سبیل الله چیزی غیر از شهادت نیست.

بی شک، این شهید بزرگوار حِصنی حَصین در برابر تروریست ها و جریانات تکفیری منطقه بود که به دست شقی ترین دشمنان ایران اسلامی به شهادت رسید لکن، شجره طیبه مقاومت بیش از پیش، ستبر و تنومند خواهد بود چرا که با خون برترین مجاهدان دوران، آبیاری گشت.

اللهم عجل لولیک الفرج

قاسم احمدی لاشکی نماینده نوشهر

بسم الله الرحمن الرحیم

" مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا"

شهادت مظلومانه سردار رشید اسلام و سرباز ولایت و یاور امت، حاج قاسم سلیمانی موجب تاسف و حسرت عمیق  شد.
خاطرات مجاهدت ها و اعتماد سردار سلیمانی به رزمندگان به عنوان برادر و فرمانده محبوبشان، هرگز از یاد همرزمانش محو نخواهد شد و هیچ مرگی جز شهادت در راه خدا برای این مجاهد خستگی ناپذیر قابل تصور نبود.

امروز سر دمداران دولت جنایتکار آمریکا مسرور از رسیدن به آرزوی دیرینه خود و شهادت رساندن حاج قاسم هستند، اما غافل از آنکه هر قطره از خون حاج قاسم، در رگهای هزاران جوان مومن و انقلابی این مرز و بوم خواهد جوشید و عواقب این جنایت آشکار،  متوجه عاملین آن خواهد بود.

اینجانب فقدان آن سردار رشید را  محضر حضرت ولی عصر روحی و ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)، بیت محترم آن شهید بزرگوار و ملت شهید پرور شریف ایران اسلامی تسلیت عرض نموده و از درگاه قادر متعال برای آن مرحوم علو درجات و استمرار راه باعزتش را با عظمتی فزون‌تر از خداوند بزرگ مسئلت دارم. به روح پاکش صلوات

انتهای پیام

نظر شما