شناسهٔ خبر: 37356880 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در سمنان: انتقام خون شهید سلیمانی مطالبه‌ای اسلامی است

سمنان- ایرنا- آیت‌الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان روز جمعه در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی پیام تسلیتی صادر و تاکید کرد: امروز انتقام خون شهید حاج قاسم سلیمانی مطالبه‌ای اسلامی و نه ایرانی است.

صاحب‌خبر -

در این پیام آمده است: سردار سرافراز جهان اسلام «سپهبد  قاسم سلیمانی » که فروغ چهره‌اش به روشنایی خورشید، غرورش به غرور قله‌ها، جوشش‌اش به فوران چشمه‌ها، توفندگی‌اش به تپش اقیانوس‌ها، لطافتش به لطافت گلبرگ لاله‌ها و سخاوتش به ریزش بهاران ابرها می‌ماند به لقاء الله پیوست و با آسمانیان مصاحب شد، شهادت این یار صدیق و بازوی پرتوان مقام معظم رهبری را از سوی مردم شهید پرور و انقلابی، علما و روحانیت، حوزه‌های علمیه، ائمه جمعه و همه مجاهدان فی سبیل‌الله، رزمندگان، خانواده معظم شاهد استان سمنان به محضر حضرت بقیه الله الاعظم و  حضرت آیت الله خامنه ای و جبهه مقاومت اسلامی و همسر فداکار و بیت مکرم و معزز ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

در ادامه این پیام آمده است: آری، سلیمانی نماد وحدت و اتحاد جهان اسلام بود و خون پاکش افق‌های جدیدی را برای وحدت بیشتر جهان اسلام خواهد گشود، جبهه مقاومت اسلامی و جهان، انتقام حاج قاسم و ابو مهدی المهندس را با فتح قدس شریف خواهند گرفت و جهان بدون آمریکا را تجربه خواهند کرد.

در ادامه این پیام آمده است: امروز انتقام خون حاج قاسم سلیمانی یک مطالبه اسلامی است نه ایرانی، حاج قاسم بنیانگذار هسته‌های مقاومت بین المللی اسلامی در دوران اخیر بود و همه آزادی خواهان جهان، خونخواه خون پاک و تاریخ ساز او خواهند بود و صهیونیسم خبیث بداند شهادت سردار مقاومت اسلامی زنگ زوال سریعتر رژیم اشغالگر را زودتر از سال ۲۰۲۵ به صدا در خواهد آورد.

در ادامه این پیام امده است: اینجانب به تأسی از رهبر فرزانه انقلاب مجددا شهادت این اسوه شجاعت و تقوی را به ملت ایران اسلامی تسلیت عرض نموده، رحمت واسعه الهی و مصاحبت با حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) برای آن شهید والا مقام و همراهان شهیدش و صبر جمیل و اجر جزیل را برای خانواده معظم ایشان و همه رزمندگان اسلام و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از درگاه خداوند متعال مسالت دارم. دوام سلامت و عزت و سربلندی و اقتدار آن رهبر عالیقدر را از درگاه خداوند  متعال خواهانم.  

شهادت اسوه مقاومت و جهاد

نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در استان سمنان نیز در بیانیه‌ای آورده است: آری این بار مظلومان جهان و مردم منطقه و ایران اسلامی شاهد شهادت سردار سرافراز و پر افتخار « حاج قاسم سلیمانی » هستند، او که در سخاوت خون داد، در رشادت روح و در حماسه حیات، در شجاعت شیرگونه و در عبادت عابد و در حلاوت حلو و در خشونت خشم، بنیان فکن بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: بر قامتش لباس شهادت، بر لبانش شعار هدایت، بر دستش وسیله سعادت و بر اندیشه‌اش درخشش درایت، بر نشانه سینه‌اش نشان لیاقت بود. تن از تلاشش در شکایت، روحش عاشق رمیدن به عین حقیقت، و آفرین بر این همه کفایت، هنیئا لک، چنین لیاقت.

در ادامه این پیام آمده است: آری حاج قاسم سلیمانی مجاهد فی سبیل الله، سرباز فداکار ملت رشید ایران، امام و رهبر حکیم و فرزانه به ملکوت اعلی پیوست و راست قامت، در تاریخ انقلاب اسلامی جاودانه شد. او که بنیانگذار هسته‌های مقاومت بین المللی اسلامی در دوران اخیر بود. حشدالشعبی عراق، فاطمیون افغانستان، زینبییون پاکستان حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن، قواه‌الاسلامی سوریه، مقاومت فلسطین و همه آزادی خواهان جهان، خونخواه خون پاک و تاریخ ساز او خواهند بود.

در خاتمه این پیام آمده است: شهادت این سردار بزرگ جهان اسلام را از سوی نهاد مقدس نماز جمعه و ائمه محترم جمعه استان به محضر حضرت بقیه الله(عج)، رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی و همسر فداکار و بیت مکرم و معزز ایشان تبریک و تسلیت عرض  نموده، علو درجات و صبر جمیل و اجر جزیل را برای ملت شریف ایران و جامعه مقاومت اسلامی در مقابل ظلم و استکبار جهانی به سرکردگی صهیونیسم بین المللی از درگاه خداوند متعال مسالت داریم.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

نظر شما