شناسهٔ خبر: 37356033 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی نشانه ترس‌شان از جبهه مقاومت است

سنندج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: اقدام جنایتکارانه و تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی، ناشی از ترس و عصبانیت دولتمردان این کشور از قدرت روبه افزایش جبهه مقاومت است.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه سنندج به مناسبت شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی اطهار داشت: آمریکایی ها بدانند که شهید سلیمانی تنها متعلق به ملت ایران نبود بلکه او متعلق به همه مستضعفان و ملت‌های مظلوم جهان است و راهش با قدرت همچنان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه سردار سلیمانی عظمت را به جهان اسلام بازگرداند، اضافه کرد: جبهه مقاومت کاری کرده که اسراییل دور خودش دیوار بکشد چرا که می‌داند از بین خواهد رفت.  
نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه جبهه مقاومت با خون پاکانی چون سردار سلیمانی قوی تر خواهد شد، افزود: شهید سلیمانی انسان‌های مظلوم و مسلمانان را از شر ظالمان نجات داد و مانع عملی شدن توطئه‌های استکبار و غربی ها برای نابودی جامعه اسلامی در منطقه پر آشوب خاورمیانه شد.
آیت‌الله حسینی شاهرودی تاکید کرد: کسی که توانست کمتر از سه سال طومار پلید داعش این گروهک دست نشانده غرب را در هم بپیچد سردار سرافراز سلیمانی بود، پس آمریکایی ها حق دارند عصبانی باشند، زیرا همه آرزویشان با حضور این ژنرال مقتدر بر باد رفته بود.
وی گفت: سردار سلیمانی نجاتگر ملت‌های عراق، سوریه، اقلیم کردستان عراق و لبنان در مقابل حملات و وحشی‌گری های داعش و دیگر عناصر پلید گروهک های تروریستی بود ضمن اینکه مسوولان اقلیم کردستان عراق بارها این سردار شجاع و مقتدر سپاه اسلام را مانع سقوط خود اعلام کردند.

بامداد جمعه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.
حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک شهرستان رابر از توابع استان کرمان متولد شد و  پس از پیروزی انقلاب  اسلامی در ۱۳۵۷ و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به این نهاد پیوست.

وی در طول جنگ ایران و عراق، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود.

حاج قاسم به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد.

سردار سلیمانی نقش مهمی در دادن قدرت نظامی به حزب‌الله لبنان، عقب راندن اسرائیل از جنوب لبنان،  جنگ افغانستان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی صدام حسین، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش در عراق داشته‌ است.

نظر شما