شناسهٔ خبر: 37352957 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تهران عزادار شد

تهران - ایرنا - پایتخت ایران اسلامی امروز جمعه در سوگ شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شجاع سپاه اسلام به دست نیروهای رژیم تروریست امریکا، عزادار شده است. مردم با بهت و حیرت، خبر شهادت این فرمانده جبهه مقاومت را دریافت کرده و مسئولان شهری و استانی بطور پیاپی در حال صدور بیانیه های تسلیت در این زمینه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم تهران صبح امروز با شنیدن خبر شهادت سردار سلیمانی از رسانه ها و شبکه های اجتماعی و انتشار پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه، بسیاری از رویدادها و مراسم جشن در اماکن عمومی را لغو کرده و برخی در حال حرکت به سوی حسینیه امام خمینی (ره) در مرکز تهران برای ابراز تسلیت به مقام معظم رهبری هستند. گروههای دیگری نیز به شهرک شهید دقایقی محل سکونت خانواده سردار سلیمانی رفته اند تا به آنها تسلیت بگویند. پس از نماز جمعه نیز برنامه برگزاری راهپیمایی در محکومیت عملیات تروریستی امریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی تدارک دیده شده است.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و همراهان وی در حمله بامداد جمعه نیروهای تروریست امریکا در فرودگاه بین المللی بغداد، سه روز عزای عمومی در کشور اعلام کرده اند.

شهرک شهید دقایقی محل سکونت خانواده سردار شهید قاسم سلیمانی هم اکنون با حضور مردم شهید پرور و مسئولین لشکری و کشوری غرق در ماتم و عزاست.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به شهرک شهید دقایقی، در حال حاضر، گروههای زیادی از مردم، مسئولان و دوستداران سردار سلیمانی راهی این شهرک شده اند و حضور انبوه آنها به گونه ای است که تردد در این منطقه با مشکل مواجه شده است.

با این حال، شهرک شهید دقایقی خود را برای میزبانی از عزاداران و مشتاقان شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی آماده می کند.

بر اساس این گزارش، هم اکنون مسئولین این شهرک مردم شهید پرور را برای برپایی مجلس عزاداری و عرض تسلیت به خانواده سردار شهید سلیمانی به مسجد امیرالمومنین (ع) این شهرک هدایت می کنند.

 شماری از مسئولین لشکری و کشوری از جمله سردار دهقان مشاور فرمانده کل قوا و حجت الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با حضور در منزل سردار سلیمانی به خانواده این شهید بزرگ تسلیت گفتند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران نیز اعلام کرد: مردم تهران امروز پس از برگزاری نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) با شرکت در یک راهپیمایی اعتراض آمیز، اقدام تروریستی امریکای جهانخوار را در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و جمعی از یارانش محکوم خواهند کرد.

صبح امروز جمعه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

بر اساس این گزارش، روابط عمومی جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران اعلام کرد سیزدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران که قرار بود عصر امروز جمعه در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شود، لغو و به زمان دیگری موکول شده است که متعاقبا اعلام خواهد شد.

«محمد الله یاری» مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم به خبرنگار ایرنا گفت: به مناسبت شهادت سردار سلیمانی، تمامی کنسرت‌ها و اجراهای زنده حوزه موسیقی در تهران و شهرستان‌ها  به مدت سه روز به‌صورت کامل لغو شده است.

 وزارت ورزش و جوانان هم اعلام کرد که به مناسبت شهادت فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اعلام سه روز عزای عمومی از سوی رهبر معظم انقلاب، تمامی مسابقات ورزشی در روزهای چهاردهم و پانزدهم دی برگزار نمی‌شود.

در همین حال، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، شهادت سردار قاسم سلیمانی را به مقام معظم رهبری و مردم استان تهران تسلیت گفت.

در پیام تسلیت استاندار تهران آمده است: «و بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله و انا الیه راجعون

خبرشهادت سردار رشید اسلام و مالک اشتر زمان حاج قاسم سلیمانی مایه تالم و تاثر شدید شد. اینجانب شهادت ایشان را به پیشگاه امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری و عموم مردم شریف استان تهران تسلیت عرض می کنم.»

«پیروز حناچی» شهردار تهران نیز در پیامی توئیتری با هشتگ#قاسم_سلیمانی تاکید کرد:« جز شهادت ردایی زیبنده‌ی قامت سردار رشید اسلام نبود. او به آرزوی دیرینه‌اش رسید و داغ از دست دادن این مجاهد بزرگ بر دل ملت ایران ماند. اما یقینا شهادت او حرکت جبهه جهانی مقاومت را یکپارچه‌تر و استوارتر از گذشته به سوی پیروزی نهایی پیش‌خواهدبرد. ⁧»

سیدحسن رسولی عضو شورای اسلامی شهر تهران و استاندار سابق خراسان نیز در پیامی ،«شهادت عبد صالح و مجاهد بی‌ادعا، سردار سرافراز سرلشکر حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  ایران را که توسط تروریست های آمریکایی به درجه رفیع شهادت نائل شد را به ملت داغدار ایران، خانواده معزز آن عزیز، فرمانده معظم کل قوا، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  و هم رزمانش» تسلیت گفت.

رسولی در پیامش تصریح کرده است:«مجاهدت‌های تعیین کننده این شهید والا مقام را طی دوره تصدی مسئولیت استانداری خراسان و بویژه بحران افغانستان و اعاده امنیت پایدار به مرزهای شرقی کشور را که از نزدیک شاهد بوده‌ام هرگز از یاد نخواهم برد.»

سازمان ورزش شهرداری تهران نیز در پیامی با عنوان« شهادتت مبارک سردار، ملت ایران تسلیت»،  شهادت این « بزرگمرد ایران اسلامی، سرباز رشید انقلاب و ولایت» را به محضر امام عصر ارواحنا له الفدا، مقام معظم رهبری، خانواده معزز شهید و عموم ملت همیشه سربلند ایران تسلیت گفته است.

سیل حرکت مردمی و صدور پیامها و بیانیه ها در این زمینه ادامه دارد.

نظر شما