شناسهٔ خبر: 37351679 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

روستا در گفتگو با دانشجو:

پافشاری برخی نمایندگان به تصویب FATF خیانت آشکار است

دبیر شورای تبین مواضع بسیج دانشجویی گفت: پافشاری بیش حد برخی از نمایندگان مجلس به ویژه دولت در تصویب واجرای این لایحه خیانت آشکار است.

صاحب‌خبر -

اسحاق روستا، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: این روز‌ها بعد از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب برای کسانی که با چشمانی باز به این انقلاب نگاه می‌کنند پرواضح است که ویروسی به جان بدن انقلاب افتاده و از درون به دنبال نابودی آن است ویروسی به نام تفکر غرب‌زده که ازروی نادانی و خیانت دست به اقداماتی میزنند که به شدت باعث تضعیف جایگاه نظام جمهوری اسلامی می‌شود وبه شدت با فرامین رهبری و منافع ملت وعزت ملی ما در تضاد آشکار است.

روستا مطرح کرد: از بارزترین این اقدامات می‌توان به پافشاری بیش از حد برخی از نمایندگان مجلس سیاسیون و به ویژه دولت در تصویب و اجرای توصیه‌های ۴ گانه مثل سی اف تی و پالرمو علاوه بر ۳۷ توصیه دیگر کارگروه اقدام ویژه مالی FATF اشاره کرد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قزوین تصریح کرد: اف‌ای تی اف یک معاهده یا عهدنامه وتوافق نامه نیست. گروه ویژه اقدام مالی یا همان FATF یک سازمان بین دولتی است که در سال ۱۹۸۹ با ابتکار جی ۷ با توجه به سیاست‌های توسعه برای مبارزه با پولشویی به خصوص در قالب معاملات مواد مخدر و مقابله با تامین مالی تروریسم تاسیس شد. دبیرخانه این گروه در مقر سازمان همکاری اقتصادی و توسعه در پاریس قرار دارد.

وی گفت: FATF در گزارش‌هایی با عناوین «تامین مالی تروریسم در غرب آفریقا»، «خطرات درحال ظهور تامین مالی تروریسم» و «تامین مالی تروریسم در غرب و مرکز آفریقا» که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ منتشر و با استناد به گزارش‌های آمریکا، حزب الله لبنان را متهم به قاچاق مواد مخدر و پولشویی در غرب آفریقا کرده است. در نتیجه، پذیرش کنوانسیون پالرمو توسط ایران به معنای تعهد ضمنی کشورمان به قطع همکاری با گروه‌های مقاومت مانند حزب الله لبنان خواهد بود.

روستا بیان کرد: آمریکا برای این که بخش تحریمی از جمله؛ نیرو‌های مسلح، وزارت دفاع و صنایع نظامی از جمله صنعت موشکی، صدا و سیما، بانک مرکزی، شرکت ملی نفت و امثال آن را تضعیف کند، به دنبال شناسایی دقیق‌تر نهادها، شرکت‌ها و افرادی است که به صورت پوششی و نامحسوس برای این بخش تحریمی کار می‌کنند. برای اینکه این شرکت‌ها، افراد و نهاد‌ها در داخل کشور شناسایی شوند، به اطلاعات دقیق از اقتصاد ایران نیاز است و FATF این نقش را به خوبی برای آمریکا بازی خواهد کرد. به واسطه اجرای استاندارد‌های FATF در ایران، اطلاعات اقتصادی کشور به خارج منتقل خواهد شد و نتیجه این روند، شناسایی راحت‌تر شرکت‌ها و نهاد‌ها برای آمریکا و تحریم آسان‌تر آنان خواهد بود.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی افزود: دولت دوازدهم اعلامیه تفسیری از تعریف تروریسم ارائه کرده است که در این خصوص به چند مسئله اشاره می‌کنیم: اگر این بند، یک اعلامیه تفسیری صرف باشد، به لحاظ حقوقی هیچ فایده‌ای برای ایران ندارد و تبعات امنیتی و حقوقی ناشی از گستردگی تعریف تروریسم در این کنوانسیون شامل حال ایران خواهد بود. اگر این بند، یک اعلامیه تفسیری مقید باشد، در این صورت در حکم حق شرط تلقی می‌شود که به دو دلیل هیچ سودی برای جمهوری اسلامی ایران نخواهد داشت.

وی افزود: امروز شاهد این هستیم که باوجود اعلام صریح رهبری مبنی بر مخالفت با اف‌ای تی اف و قرادداد‌های این چنینی که ساخته و پرداخته غرب هستند و همچنین با مخالفت‌های اکثر کارشناسان و جریان دانشجویی که استدلال‌های بسیار منطقی برای عدم تصویب اف‌ای تی داشتند بازهم شاهد فشار عده‌ای نامشخص برای تصویب پیوستن ایران به اف‌ای تی اف هستیم این خیانت آشکار است.

روستا بیان کرد: جریان دانشجویی متعهد ومردمی بسیج دانشجویی به شدت مخالف پیوستن ایران به FATF وبه خصوص اجرای لوایح چهارگانه آن به ویژه cft و پالرمو است و از مجمع تشخیص مصلحت عدم تصویب لوایح ۴ گانه  اف‌ای تی اف را خواستار وبه هیچ وجه از خائنین به ملت نخواهد گذشت.
 

نظر شما