شناسهٔ خبر: 37349544 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

حمله موشکی به فرودگاه بین المللی بغداد/ تمام پروازها لغو شد

اقتصاد ایران: منابع امنیتی عراق از برخورد سه موشک به محوطه پیرامونی فرودگاه بین المللی بغداد در بامداد روز جمعه خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، منابع امنیتی عراق اعلام کردند که در ساعات ابتدایی روز جمعه به وقت محلی سه راکت به محوطه پیرامونی فرودگاه بین المللی بغداد و نزدیک به پایانه باری این فرودگاه برخورد کردند که در پی انفجار این راکتها دو وسیله نقلیه طعمه حریق شده و تعدادی غیرنظامیان نیز مجروح شدند.

به گفته شاهدان عینی، در پی این حمله راکتی بالگردهای ارتش آمریکا بر فراز فرودگاه بین المللی بغداد به پرواز درآمدند.

خبرگزاری الجزایر پیشتر به نقل از منابع امنیتی عراق اعلام کرد که این راکتها به محلی در نزدیکی پایانه خروجی مسافران برخورد کردند که این امر باعث تعطیلی فوری فرودگاه بغداد شد.

گفتنی است که فرودگاه بین المللی بغداد در نزدیکی «مرکز پشتیبانی دیپلماتیک بغداد» قرار دارد؛ محلی که مورد استفاده دیپلماتها، عوامل اطلاعاتی و همچنین نیروهای وابسته به ائتلاف ضد تروریسم و ادعایی آمریکا در عراق است. مرکز مشترک مبارزه با تروریسم نیز در همین منطقه قرار دارد.

در حالی که تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است، گزارشهایی دال بر شهادت یکی از مقامات بلندپایه نیروهای حشد شعبی منتشر شده است. بنابر برخی گزارشها، «محمدرضا الجابری» مدیر روابط (عمومی) حشد شعبی در این حمله راکتی به شهادت رسیده است.

همچنین گزارشهایی تأیید نشده از مجروح شدن شماری از نیروهای نظامی عراق خبر می دهند.

لازم به ذکر است که تمام پروازهای ورودی و خروجی این فرودگاه تا اطلاع ثانوی لغو شده و یا به زمان دیگری موکول شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما