شناسهٔ خبر: 37340839 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

همتی در نشست با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

برنامه تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در هرمزگان به عنوان یک سیاست بسیار مهم با جدیت در حال پیگیری و اجراست

استاندار هرمزگان گفت: تحقق تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در استان هرمزگان با جدیت از سوی مجموعه ایمیدرو در حال پیگیری و اجراست و این امر کار بزرگی برای کشور و استان خواهد بود.

صاحب‌خبر -
به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور؛
فریدون همتی در نشست با دکتر خداداد غریب پور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از همکاری‌های خوب دکتر غریب پور و مجموعه ایمیدرو در استان هرمزگان تشکر و قدردانی نمود و بیان داشت: اعتماد به نیروهای بومی استان هرمزگان در مناطق ویژه اقتصادی این استان به ویژه منطقه ویژه پارسیان موجی از رضایت و خوشحالی را در میان مردم این استان ایجاد کرده است.

وی در ادامه برنامه تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در هرمزگان را یک سیاست و راهبرد بسیار مهم برشمرد و افزود: تحقق تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در استان هرمزگان با جدیت از سوی مجموعه ایمیدرو در حال پیگیری و اجراست و این امر کار بزرگی برای کشور و استان خواهد بود.

استاندار هرمزگان افزود: همچنین پیگیری های خوبی برای راه اندازی واحدهای پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان انجام شده و سازماندهی خوبی برای این کار بسیار مهم صورت گرفته است.

همتی از همکاری مجموعه ایمیدرو در راستای خرید تضمینی پساب تصفیه شده بندرعباس قدردانی کرد و اظهار داشت: خوشبختانه با همکاری ایمیدرو و منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، انعقاد قرارداد خرید پساب تصفیه شده بندرعباس جهت استفاده در صنایع غرب این شهر در حال نهایی شدن است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: این کار مهم اقدام بزرگی در راستای حفاظت از محیط زیست، جلوگیری از ورود پساب فاضلاب به دریا و استفاده بهینه از پساب تصفیه شده با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می باشد.

همتی همچنین خواستار تسطیح محوطه جدید منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در غرب بندرعباس شد و اضافه کرد: این کار انگیزه های سرمایه گذاران جدید برای حضور در این منطقه را افزایش می‌دهد.

استاندار هرمزگان یادآور شد: همچنین با توجه به وجود صنایع بزرگ و انجام سرمایه‌گذاری های جدید در منطقه ویژه خلیج فارس، باید برای افزایش تولید و تامین برق مورد نیاز در این منطقه اقدام لازم صورت گیرد.

نظر شما