شناسهٔ خبر: 37338597 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

آخرین تمرین تیم ملی امید پیش از سفر به تایلند با حضور بزرگان فوتبال برگزار شد

چشم امید به «امیدها»

صاحب‌خبر -
خوشبختانه شرایط بچه‌ها خوب است اما باید قبول کنیم که گروه بسیار سختی داریم. بازیکنان ما  البته انگیزه بالایی دارند تا بتوانند دل مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شاد کنند. من قول می‌دهم بازیکنان نهایت سعی و تلاش خودشان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای خوشحال کردن دل مردم انجام بدهند. مهمترین مسأله در تیم امید وحدت تاکتیکی است.
طلسم 44 ساله؛ زمان زیادی که فوتبالدوستان را یاد ناکامی تیم ملی فوتبال امید در صعود به المپیک می‌اندازد. فرصت‌هایی که در دوره‌های گذشته یکی پس از دیگری سوخت و حالا در آستانه برگزاری مسابقات انتخابی المپیک 2020 توکیو، امید می‌رود که این طلسم توسط حمید استیلی و 23 سربازش شکسته شود. گرچه شکستن این طلسم کار آسانی نیست چرا که تیم امید در گروه C مسابقات با تیم‌های قدرتمندی همگروه است. با تمام این اوصاف، امروز آخرین جلسه تمرینی تیم ملی امید برگزار شد و آنها شامگاه چهارشنبه عازم تایلند شدند. این جلسه تمرینی، میهمانان ویژه‌ای داشت؛ حضور تعدادی از ستاره‌های تیم ملی 98 همچون احمدرضا عابدزاه، کریم باقری، جواد زرینچه و مهرداد میناوند رنگ و بوی خاصی به تمرین «امیدها» بخشید. آنها به دعوت حمید استیلی، سرمربی تیم امید و به منظور بالا بردن روحیه ملی پوشان در کمپ تیم‌های ملی حاضر شدند. علاوه بر این پیشکسوتانی همچون محمد پنجعلی، بیژن ذوالفقارنسب، محمد مایلی‌کهن، داریوش مصطفوی، نادر دست‌نشان، محمد زادمهر، کاظم اولیایی و علیرضا منصوریان  هم خود را به محل تمرین رساندند. وریا غفوری، کاپیتان استقلال نیز از دیگر میهمانان ویژه بود. بعد از پایان تمرین چند بازیکن باتجربه هم درخصوص شرایط تیم امید صحبت کردند. امید نورافکن، کاپیتان امیدها اظهار داشت: «تمرینات خوبی را پشت‌ سر گذاشتیم و حالا وقتش رسیده که برویم و نتیجه بگیریم. کل کشور چشم امیدشان به ساق پای من و هم‌تیمی‌هایم است تا بهترین نتیجه را بگیریم.»  گفتنی است، مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا و انتخابی المپیک 2020 در شهر سونگخلا تایلند برگزار می‌شود و تیم ملی ایران 19 دی در نخستین بازی به مصاف ازبکستان می‌رود. امیدها 22 و 25 دی ماه نیز به ترتیب به مصاف تیم‌های کره جنوبی و چین خواهند رفت. ساعت برگزاری هر 3 دیدار 17:15 است.

فغانی از سوی ایران سوت می‌زند؟
علیرضا فغانی داور بین‌المللی فوتبال ایران ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه بتواند با یک تیم کامل داوری از ایران، در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قضاوت کند اعلام کرد که به احتمال بسیار زیاد به‌دلیل قضاوت در دوره قبلی المپیک، بنابراین در المپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور نخواهد داشت. وی در مورد اینکه در رقابت‌های بین‌المللی کماکان به‌عنوان داور ایرانی قضاوت خواهد کرد یا خیر به ایسنا، گفت:  نمی‌دانم چه شرایطی پیش خواهد آمد.

استرا را فالو نکرده بودم
وریا غفوری کاپیتان تیم فوتبال استقلال گفت: اینکه استراماچونی می‌آید یا نه، نمی‌دانم اما شخصاً امیدوار نیستم. وی در مورد اینکه برخی از بازیکنان این مربی را در صفحه مجازی آنفالو کرده‌اند گفت: شایعه بود و نمی‌دانم چه کسی شیطنت کرد. بازیکنانی که می‌گویید یکی خود من که اصلاً فالو نکرده بودم که آنفالو کنم. غفوری ضمن خجالت آور  خواندن شرایط تیم تأکید کرد: استقلال آنقدر خوار و کوچک شده که نمی‌دانیم یک مربی می‌آید یا نه.

از استقلال می‌روم؛ فقط بیا
در روزهایی که مذاکرات محرمانه نمایندگان باشگاه استقلال با وکلای آندره آ استراماچونی در دوحه برگزار می‌شد خبرهایی نقل شد مبنی بر شرط بزرگ سرمربی مستعفی در خصوص عدم حضور علی فتح الله زاده عضو جدید هیأت مدیره باشگاه. فتح‌الله‌زاده در پست اینستاگرامی خود نوشت: آقای استراماچونی به ایران بیا، من از استقلال می‌روم فقط بیا...»

نظر شما