شناسهٔ خبر: 37327265 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

معاون اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهوری؛

پتروشیمی در شرایط تحریم، راه تنفس اقتصاد کشور است

معاون اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: پتروشیمی در شرایط تحریم، راه نفس اقتصاد کشور است، ما برای رفع نیازهای کشور از صنایع پتروشیمی استفاده کرده‌ایم و این صنعت در سطح ملی کمک‌های زیادی به ما کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین، سعید شیرکوند که دیروز (سه‌شنبه، دهم دی‌ماه) در راس هیئتی به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی سفر کرده بود در جمع مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی و اعضای هیئت رئیسه سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، گفت: به نظر می‌رسد ما در فهم و طرح مشکلات و مسائل به یک درک مشترک رسیده‌ایم، آنچه باید کار شود روش‌های برون رفت از مشکلات است.

وی افزود: توجه به جامعه پیرامونی و لزوم آن از ضرورت‌های تداوم و پایداری صنایع در هرجای دنیاست. رویکرد شرکت‌های اقتصادی و صنایع، نسبت به مسئولیت اجتماعی باید تغییر کند تا ارتباطی از جنس تعلق خاطر بین مردم و این بنگاه‌های اقتصادی ایجاد شود.

شیرکوند، خواستار عملیاتی کردن هرچه سریع‌تر رویکردهای جدید در نظر گرفته شده در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی شد و تصریح کرد: بیدارباش عملیاتی را باید اجرا کرد و اگر جایی هم محدودیت‌هایی در اجرا وجود دارد ما آمادگی داریم با صدور بخشنامه‌ها، مصوبه‌ها و تنظیم لوایح، چالش‌های قانونی را برطرف کنیم.

معاون اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهوری، پتروشیمی را در شرایط تحریم، راه نفس اقتصاد کشور دانست و گفت: ما برای رفع نیازهای کشور از صنایع پتروشیمی استفاده کرده‌ایم و کمک‌های زیادی به ما در سطح ملی کرده است.

در ابتدای این نشست، سید امید شهیدی نیا، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، گفت: عمده نیروهای شاغل در صنعت، بومی استان خوزستان هستند و این نشان می‌دهد که اگرچه صنایع پتروشیمی یکی از صنایع با فناوری بالاست و تشکیل آن با قواعد خاص خود و با استفاده از تمام ظرفیت‌های تخصصی کشور شکل گرفته، اما به‌تدریج در درون خود ایجاد شده، نیرو تربیت کرده و این نیروها هم‌اکنون در حال گردش چرخ‌های این صنعت عظیم هستند.

وی ادامه داد: انجام مسئولیت اجتماعی از زمان تاسیس صنایع پتروشیمی یکی از اهداف این بخش بوده و حتی پس از خصوصی شدن شرکت‌های پتروشیمی نیز این مسئله به‌صورت جدی مطرح بوده و در سال‌های اخیر به‌طور پیوسته بودجه‌های مناسبی برای آن در نظر گرفته شده است.

نظر شما