شناسهٔ خبر: 3732608 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاندار اصفهان تاكید كرد:

موضوع حمل و نقل در استان اصفهان جایگاه ویژه ای دارد

اصفهان صنعتی ترین استان كشور است و با توجه به تولید 70 درصد ازفولاد، 32درصد از فراورده های نفتی، 50 درصد از مصالح ساختمانی در استان؛ موضوع حمل و نقل جایگاه ویژه ای دارد.

صاحب‌خبر -

 رسول زرگرپور اظهار داشت: بهره برداری هرچه سریعتر از قطار سریع السیر اصفهان – تهران و توسعه ی خطوط راه آهن استان برای انتقال حجم بالای بار در اصفهان ضروری است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور در آیین بهره برداری از پروژه ی به‌سازی ایستگاه راه آهن اصفهان و كلنگ زنی اسلب تراك خطوط مسافری ایستگاه اصفهان، گفت: حمل و نقل و جایگاه آن در دنیا یكی اصلی ترین معیارها و شاخص های عمده برای توسعه ی كشورهاست.

زرگرپور با بیان اینكه جمهوری اسلامی ایران از این شاخص برخوردار است، افزود: وضعیت حمل و نقل در استان اصفهان اهمیت ویژه ای دارد چرا كه اصفهان دقیقاً در محل كریدور شمال – جنوب و شرق – غرب كشور قرار گرفته است و سالانه 40 درصد از بار كشور و 20 درصد از مسافران از شریان های اصلی این استان عبور می كنند.

وی مزیت‌ها و ظرفیت‌های استان را از دیگر دلایل اهمیت جایگاه حمل و نقل در اصفهان دانست و اظهار داشت: اصفهان صنعتی‌ترین استان كشور است و با توجه به تولید 70 درصد ازفولاد، 32درصد از فراورده های نفتی، 50 درصد از مصالح ساختمانی در استان؛ موضوع حمل و نقل جایگاه ویژه ای دارد.

استاندار اصفهان با بیان اینكه برای توسعه استان دو محور اساسی در سند آمایش سرزمین در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: توسعه گردشگری و ایجاد كریدور فنی و تحقیقاتی به عنوان محورهای توسعه استان در نظر گرفته شده است و نیازمند حمل و نقل مدرن است كه در اصلی‌ترین زیرساخت توسعه جایگاه خاصی دارد.

وی به توسعه فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با اعتباری بالغ بر یك هزار میلیارد ریال در مدت 3 سال اشاره كرد و افزود:‌ طبق برنامه، ترمینال مسافر خارجی این فرودگاه مدرن خواهد شد و پاركینگ هواپیما نیز با ظرفیت 20 هواپیما توسعه می‌یابد.

رسول زرگرپور با اعلام اینكه اولین خط هوایی مخصوص اصفهان در آینده‌ی نزدیك ایجاد خواهد شد، افزود: پیش بینی می‌شود تعداد هواپیماها در سفر هوایی حداقل به سه برابر افزایش یابد.

مدیر ارشد استان تكمیل و بازسازی كنارگذر غرب و شرق و تكمیل جاده ی اصفهان – شیراز را از برنامه های دولت در راستای توسعه ی پروژه های حمل و نقل استان برشمرد.

وی با بیان اینكه سالانه 35 میلیون تن بار و یك میلیون و 400 هزار مسافر از طریق خطوط ریلی استان جابجا می شوند، افزود: علیرغم این موضوع راه آهن هنوز در جایگاه واقعی خود قرار ندارد و مدیران باید تلاش كنندكه جایگاه واقعی آن را به آنچه كه در شان مردم است برگردانند.

زرگرپور با تاكید بر اینكه حمل بار باید از جاده به ریل انتقال یابد، افزود: استان نیازمند یك شبكه ی ریلی مناسب است كه باید توسعه و دوخطه كردن خطوط موجود برای انتقال حجم بالای بار در استان مورد توجه قرار گیرد.

استاندار اصفهان تكمیل قطار سریع السیر اصفهان، تهران را از دیگر پروژه های اساسی در حمل و نقل ریلی دانست و افزود: در سفر رئیس جمهور به اصفهان نیز این موضوع پیگیری شد و در حال حاضر اعتبار این طرح برای خرید تجهیزات و ریل 2 میلیارد و ششصد میلیون دلار در نظر گرفته شده و تنها پروژه ای است كه در فاینانس چین تعریف شده است.

وی با بیان اینكه این طرح اولین پروژه ی قطار سریع السیر در كشور است، تصریح كرد: این قطار 300 كیلومتر در ساعت سرعت خواهد داشت و مسیر اصفهان به تهران را در 2 ساعت طی خواهد كرد.

بهسازی ایستگاه راه آهن اصفهان با اعتباری بالغ بر 38 میلیارد ریال و كلنگ زنی پروژه ی اسلب تراك خطوط مسافری ایستگاه راه آهن اصفهان بااعتباری بالغ بر 50 میلیار د ریال صورت گرفت.

نظر شما