شناسهٔ خبر: 37297063 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر میراث فرهنگی در طبس:

گردشگری پتانسیل تبدیل شدن به صنعت اول کشور را دارد/ ضرورت معرفی ظرفیت‌های گردشگری خراسان جنوبی

وزیر میراث فراهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه گردشگری در ایران رونق خوبی دارد، گفت: پتانسیل و ظرفیت گردشگری در کشور به اندازه ای است که در صورت توجه و حمایت های لازم می‌تواند به صنعت اول یا دوم کشور تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، علی اصغر مونسان در جمع فعالان حوزه گردشگری طبس گفت: تور‌های گردشگری باید ضوابط کشور را رعایت کنند و هرگونه عدم رعایت موازین کشور آفت آن به خود ما برمی‌گردد و کسی حق ندارد از موازین کشور عبور کند.

وزیر میراث فراهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه گردشگری در ایران رونق خوبی دارد، گفت: صنعت گردشگری در رتبه اول تا دوم کشور قرار خواهد گرفت اگر بیش از پیش به آن توجه شود.

مونسان افزود: گردشگری کویر هم نوپاست، اما با مشکلاتی مواجه است.

وی همچنین از باغ گلشن طبس بازدید کرد و گفت: طبس ظرفیت‌های خوبی دارد از جمله باغ گلشن که از باغ ماهان کرمان چیزی کم ندارد، اما به خوبی معرفی نشده است.

مونسان افزود: در دولت مطرح شده که وضعیت چارتر‌ها سامان داده شود و قیمت‌ها جهش پیدا نکند و برای استان خراسان جنوبی هم ویژه دستور خواهم گرفت.

وی گفت: طبس دارای مکان‌ها و مناطق بی نظیر گردشگری و توریستی است و برای معرفی بیشتر این جاذبه‌های گردشگری، نمایشگاه عکس و فن تور برگزار می‌شود.

مونسان افزود: استان خراسان جنوبی جاذبه‌های بی نظیری در بخش‌های تاریخی و طبیعی دارد و یکی از مدیران وزارت خانه را مدیر پروژه پویش معرفی جاذبه‌های استان تعیین خواهیم کرد.

نظر شما