شناسهٔ خبر: 37294833 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از بهمن امسال و بر اساس پیمایش

تخصیص سهمیه سوخت ناوگان وانت بار

تخصیص سهمیه سوخت ناوگان وانت بار، بر اساس پیمایش ثبت شده در بارنامه، خواهد بود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر کل دفتر حمل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از بهمن امسال، تخصیص سهمیه سوخت ناوگان وانت بار، بر اساس پیمایش ثبت شده در بارنامه، خواهد بود.
غلامحسین دغاغله افزود: بر همین اساس به همه رانندگان و مالکان وانت بار‌های بین شهری توصیه می‌شود به مراکز مجاز صدور کارت هوشمند در استان محل سکونت خود مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
وی گفت: با توجه به اینکه مقرر شده است تخصیص سهمیه سوخت به وانت بار‌ها بر اساس پیمایش ثبت شده در اسناد حمل انجام شود، همه رانندگان و مالکان وانت بار برای فعالیت در جاده‌های برون شهری باید اسناد حمل وانت بار شامل کارت هوشمند راننده، کارت هوشمند وانت بار و بارنامه را به همراه داشته باشند، در غیر این صورت با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.
دغاغله با بیان این که براساس قوانین و مقررات موجود در بخش حمل ونقل، هرگونه فعالیت در زمینه حمل ونقل برون شهری کالا، منوط به استفاده از اسناد حمل است، افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به منظور ساماندهی و ایجاد انتظام در نحوه بهره برداری و تردد وانت بار‌ها در جاده‌های برون شهری و ارتقای سطح ایمنی در جاده‌های کشور، ابلاغ دستورالعمل‌های مربوط به ساماندهی ناوگان وانت بار فعال در حمل و نقل برون شهری را با تسهیل شرایط اخذ کارت هوشمند راننده و ناوگان، در دستور کار قرار داده است.
وی گفت: رانندگانی که تاکنون نسبت به دریافت کارت اقدام نکرده اند باید به مراکز ثبت نام کارت هوشمند در سراسر کشور مراجعه و نسبت به دریافت آن اقدام کنند.
در حال حاضر همه زیر ساخت‌های لازم برای فعالیت رانندگان و ناوگان از طرف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فراهم است، تا در ماه‌های آتی برای فعالیت حمل و نقلی و اختصاص سوخت ناوگان خود، دچار مشکل نشود.

نظر شما