شناسهٔ خبر: 37291363 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پمپئو درباره حمله به عراق، با ولیعهد ابوظبی گفت و گو کرد

تهران – ایرنا - وزیر امور خارجه آمریکا ساعاتی پیش توییت کرد که با ولیعهد ابوظبی در مورد حمله هوایی اخیر به نیروهای حشدالشعبی گفت و گو کرده است.

صاحب‌خبر -

مایک پمپئو که پس از حمله آمریکا به نیروهای حشد الشعبی عراق با نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ولیعهد عربستان سعودی نیز گفت و گو کرده، در مورد تماس تلفنی با ولعیهد ابوظبی نوشت: مکالمه ثمربخشی با محمد بن زاید آل نهیان برای تبادل نظر پیرامون حملات جمعه به نیروهای ائتلاف در عراق انجام دادم.

پمپئو افزود آمریکا به همکاری برای مقابله با آنچه وی رفتار بی ثبات کننده ایران دانست، ادامه خواهد داد.

پمپئو در توییت هایی که پس از گفت و گو با بنیامین نتایناهو و محمد بن سلمان منتشر کرد تهدید کرده بود که آمریکا در دفاع از منافع و شهروندان خود اقدام قاطعی اتخاذ خواهد کرد و به "حملات ایران" پاسخ قاطعی خواهد داد.

آمریکا شامگاه یکشنبه (8 دی) با جنگنده های نظامی خود به سه مقر تیپ ۴۵ الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق در استان الانبار حمله کرد.  

مقامات عراقی اعلام کردند که در حمله شب گذشته آمریکا به مقر این تیپ متعلق به گردان‌های کتائب حزب الله در شهر القائم استان الانبار در غرب این کشور بیش از ۳۰ نفر کشته و ده ها تن مجروح شدند.

پس از این حمله، مردم، مسوولان، شخصیت‌های سیاسی و دولتی عراق، اقدام آمریکا در نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور را محکوم کردند.

مقام های وزارت دفاع آمریکا پیشتر خبر داده بودند که پایگاه ک – ۱ (K-۱) واقع در شهرستان کرکوک عراق شامگاه (۶ دی) راکت باران شد که در پی آن یکی از پیمانکاران پنتاگون کشته شده و چند سرباز آمریکایی و عراقی مجروح شدند.
گرچه هنوز گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته ولی واشنگتن کتائب حزب الله عراق را مسئول آن معرفی کرده است.

نظر شما