شناسهٔ خبر: 37277026 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفارت ایران در عراق حمله به الحشد الشعبی را محکوم کرد

بغداد - ایرنا - سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد روز دوشنبه با صدور بیانیه ای حمله هوایی آمریکا به مقر نیروهای الحشد الشعبی را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

در بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد آمده است که ارتش متجاوز آمریکا شب گذشته با حمله به تعدادی از مقرهای نیروی الحشد الشعبی موجب شهادت و مجروح شدن ده ها تن از فرزندان فداکار ملت دوست و برادر عراق شد.

بیانیه سفارت ایران در عراق تاکید کرده است: حملات امریکا به الحشد الشعبی به عنوان بخشی از نیروهای مسلح رسمی و قانونی عراق که نقض فاحش حاکمیت ملی این کشور و در چارچوب اقدام های مداخله جویانه دولت امریکا در امور داخلی کشورهای منطقه با هدف تامین منابع رژیم صهیونیستی است، به بهانه و اتهام های واهی صورت می گیرد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است : این در حالی است که جهانیان به خوبی از نقش کلیدی نیروهای الحشد الشعبی در شکست گروه تروریستی داعش در این کشور مطلع بوده و می دانند نیروهای نظامی آمریکا در منطقه با چنین اقدام هایی اهداف سلطه جویانه و استکباری خود را دنبال می کنند.

در بیانیه سفارت ایران در بغداد تاکید شده است که اقدام های مداخله جویانه آمریکا در عراق در شرایطی انجام می گیرد که مقام های ارشد دولت قانون شکن آمریکا - از جمله وزیر خارجه این کشور - با نیرنگ و فریبکاری خواستار عدم مداخله دیگر کشورها در امور داخلی عراق می شوند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران با عرض تسلیت به مردم شریف عراق به ویژه خانواده های داغدار شهدای اخیر الحشد الشعبی اقدام جنایتکارانه ارتش آمریکا را به شدت محکوم و تاکید کرد که تداوم دخالت های دولت ایالات متحده در امور داخلی عراق و منطقه و تلاش این کشور برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین کشورهای منطقه عامل اصلی بی ثباتی و گرفتاری در این کشورها است.

آمریکا شامگاه یکشنبه با جنگنده های نظامی خود به سه مقر تیپ ۴۵ الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق در استان الانبار حمله کرد.  

مقامات عراقی اعلام کردند که در حمله شب گذشته آمریکا به مقر این تیپ متعلق به گردان‌های کتائب حزب الله در شهر «القائم» استان «الانبار» در غرب این کشور ۲۵ نفر کشته و ۵۱ تن مجروح شدند.

امروز گروه ها و شخصیت های سیاسی عراق با صدور بیانیه و پیام هایی این حمله را محکوم کردند.

نظر شما