شناسهٔ خبر: 37284634 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

آخرین راهکار برای توافق و بازگرداندن استراماچونی به استقلال

تیم مذاکره کننده جدید

صاحب‌خبر -



موضوع بازگشت آندره‌آ استراماچونی همچنان ادامه دارد. باشگاه استقلال پنجشنبه گذشته اطلاعیه‌ای صادر کرد و رسماً از پایان همکاری با این مربی خبر داد اما از جمعه یکبار دیگر ورق برگشت و قرار است مسیر تازه‌ای با حضور افراد جدید برای مذاکره میان طرفین طی شود. با اعلام فدریکو پاستورلو، مدیر برنامه‌های آندره‌آ استراماچونی قرار است یکشنبه (امروز) جلسه‌ای رودررو میان اسماعیل خلیل‌زاده سرپرست باشگاه استقلال، علی خطیر معاون پیشین این باشگاه و رحمان رضایی با نمایندگان استراماچونی برگزار شود. خلیل‌زاده در تصمیمی جدید علی خطیر، معاون ورزشی پیشین باشگاه استقلال را مأمور مذاکره با استراماچونی کرده است. قرار است رحمان رضایی، مدافع سابق تیم ملی که تجربه حضور در سری A ایتالیا را دارد هم در این مذاکرات حضور داشته باشد. رحمان رضایی از زمان حضورش در ایتالیا ارتباط دوستانه‌ای با فدریکو پاستورلو دارد.
علی خطیر، معاون پیشین باشگاه استقلال در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «تهران ورزشی» درباره مذاکره با سرمربی استقلال اظهار داشت: «بعد از اتفاقاتی که برای استراماچونی افتاد، تحلیل نادرستی شکل گرفت که او به خاطر پول رفته است. من روحیه استراماچونی را می‌شناسم و می‌دانستم که مشکل اساسی او پول نبوده و به خاطر پول نرفته است. او به خاطر یکسری مشکلاتی که وجود داشت، قراردادش را فسخ کرد.» وی در پاسخ به این سؤال که آیا تا حالا با استراماچونی صحبت کرده است، گفت: «بله، یکسری صحبت‌های اولیه انجام دادیم و قرار شد صحبت‌های تکمیلی و نهایی را روزیکشنبه در دوحه قطر داشته باشیم. قرار است با وکیل و مدیر برنامه‌های استراماچونی، روی موارد و موضوعات مختلف کار کنیم تا بتوانیم فضا را تلطیف کرده و با یک شرایط خوب دوباره استراماچونی را روی نیمکت استقلال داشته باشیم. امیدوارم شرایط در مذاکرات به نحوی پیش برود که هر چه خیر است برای استقلال پیش بیاید و هواداران خوشحال شوند.» خطیر تأیید کرد که در مذاکره با استراماچونی، رحمان رضایی هم در کنار او خواهد بود: «رحمان از دوستان خوب من است و رابطه خوبی با فدریکو پاستورلو (مدیر برنامه‌های استراماچونی) دارد. او مدت‌ها در ایتالیا بازی می‌کرد و فدریکو مدیر برنامه‌های او بوده است. مطمئنم که وجود رحمان رضایی به ما کمک می‌کند تا بتوانیم شرایط را برای عقد یک قرارداد جدید با استراماچونی بهتر کنیم.» وی در پایان درخصوص اینکه چقدر به بازگشت استراماچونی امیدوار است، گفت: «امید که همیشه هست و آدم‌ها به امید زنده هستند. به شخصه خیلی امیدوارم که این اتفاق قشنگ رخ دهد و استراماچونی برگردد.»
در این شرایط، دیروز (شنبه) هواداران استقلال بار دیگر مقابل باشگاه تجمع کردند. هواداران پلاکاردهایی در دست داشتند تا صدای اعتراض خود را به مدیران استقلال و وزارت ورزش برسانند. شعار «مدیر بی‌کفایت، نمی‌خواهیم، نمی‌خواهیم» و «عدالت، عدالت کجایی» از جمله شعارهای هواداران استقلال بود. آنها با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار رسیدگی به تخلفات باشگاه توسط قوه‌ قضائیه هم شدند. علاوه بر این، هواداران خواستار استعفا یا برکناری کامران منزوی و اسماعیل خلیل‌زاده، دو عضو هیأت مدیره باشگاه شدند. کامران منزوی هم در مصاحبه با تسنیم، تأکید کرد که به وقتش از استقلال کناره‌گیری می‌کند: «از زمانی که وارد باشگاه استقلال شدیم، حکم مدیریت ما عین مدیریت آتش‌نشانی بود! هر بار که زنگ جلسه هیأت مدیره به صدا درمی‌آمد، متوجه می‌شدیم که باید آتش را کنترل کرده یا آن را خاموش کنیم. اینکه چرا می‌خواهم درددل خودم را بگویم، به خاطر جوی است که 20 روز است به راه افتاده و چیزی جز دلسرد کردن ما پشت آن نیست.» او درخصوص اینکه گفته می‌شود اعضای هیأت مدیره موافق بازگشت استراماچونی نیستند، این گونه صحبت کرد: «چرا ما باید مخالف بازگشت او باشیم؟ واقعاً دل‌مان گرفت از اینکه بدون آگاهی از واقعیت توهین کردند. ما چه مشکلی با استراماچونی داشتیم؟ برخی فراموش کردند که بعد از شکست در دربی می‌گفتند این چه مربی‌ای است. رفتن استراماچونی بهانه‌ای برای پرداختن به خرده حساب‌های شخصی شد. هر طور شده می‌خواهیم استراماچونی را بیاوریم.»

بازتـاب
خلیل‌زاده: میلیچ و دیاباته برمی‌گردند

عصر دیروز اسماعیل خلیل‌زاده، سرپرست باشگاه استقلال به سایت این باشگاه گفت:«به همراه آقای رحمان رضایی به کشور قطر خواهیم رفت و همچنین از آقای علی خطیر خواسته‌ایم تا در دوحه حضور داشته باشد تا در جلسه مشترک با مدیر برنامه‌های آقای استراماچونی حاضر شویم. تلاش همه این است تا خروجی این جلسه باب میل هواداران باشد. خواسته هواداران را می‌دانیم و برای محقق کردن آن تلاش می‌کنیم. از تمام هواداران تقاضا دارم با حمایت و صبوری خود دراین مسیرما را همراهی کنند تا بتوانیم هر چه بهتر دراین مسیر گام برداریم و نتیجه مطلوب هواداران را کسب کنیم.» خلیل‌زاده درباره استعفای میرشاد ماجدی از عضویت درهیأت مدیره این باشگاه و همچنین شایعات درباره دو بازیکن خارجی این تیم هم صحبت کرد:«استعفای ماجدی به دست ما رسیده و باید درهیأت مدیره و دراولین جلسه مورد بررسی قرار گیرد. بعد ازآن تصمیم‌گیری خواهد شد. درضمن بلیت برگشت برای میلیچ و دیاباته تهیه شده و این دو بازیکن پیش از شروع تمرینات وارد تهران خواهند شد.»

نظر شما