شناسهٔ خبر: 37275817 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شخصیت سیاسی عراق: آمریکا و مزدورانش دیگر در عراق امنیت نخواهند داشت

یک شخصیت سیاسی عراق گفت که آمریکا با حمله به مواضع الحشد الشعبی دیگر در عراق امنیت نخواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عزت علی حسن شابندر» شخصیت سیاسی عراق و نماینده سابق پارلمان این کشور در صفحه توئیتر خود نوشت که آمریکا با حمله به مواضع الحشد الشعبی خود را در مقابل طرفداران این گروه قرار داده است.

عزت شابندر در صفحه توئیتر خود نوشت: «آمریکا در مبارزه با ایران صحنه عراق را انتخاب کرده است و هنگامی که عراق نپذیرفت جزئی از این منازعه باشد، آمریکا عراق را بعنوان یک هدف قرار داد.»

او افزود: «تجاوز امروز تنها به الحشد الشعبی محدود نمی‌شود، بلکه آمریکا تمامی طرفداران الحشد الشعبی را هدف قرار داده است؛ بنابراین عراق دیگر برای مزدوران آمریکا و عناصر وابسته به آن امن نخواهد بود.»

عزت شابندر که از سیاسیون نزدیک به طیف فکری «ایاد علاوی» محسوب می‌شود ارتباط چندانی با گروههای مقاومت در عراق ندارد. او تا سال ۲۰۱۰ سخنگوی لیست «العراقیه» در پارلمان عراق بود.

 جنگنده‌های ارتش آمریکا، یکشنبه‌شب، چند مقر گردان‌های حزب‌الله مرتبط با سازمان الحشد الشعبی عراق را در مرز سوریه بمباران کردند و وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای این حمله را تأیید کرد.

منابع الحشد الشعبی نیز اعلام کردند که در این حمله هوایی،دست‌کم ۲۵  نفر از نیروهای الحشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ ۴۵ شهید و ۵۱ نفر دیگر مجروح شدند.

انتهای پیام/م

نظر شما