شناسهٔ خبر: 37260640 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

دبيرکل اتاق بازرگاني ايران و ايتاليا:

فشار بخش خصوصي ايتاليا براي راه‌اندازي کانال مالي با ايران

صاحب‌خبر -

 عضو هيات مديره اتاق بازرگاني ايران و ايتاليا گفت: فشارهاي بسيار زيادي از سوي بخش خصوصي ايتاليا به دولت وارد مي‌شود تا با راه اندازي يک کانال مالي، ارتباط اقتصادي دو کشور افزايش يابد. شرايط اقتصادي دولت ايتاليا نيز به گونه‌اي است که نمي‌تواند از بازار پرکشش و جذاب ايران چشم‌پوشي کند.

ليدا شهابي در گفت‌وگو با ايلنا با بيان اينکه بنگاه‌هاي کوچک و متوسط در اقتصاد ايتاليا بسيار مهم هستند، گفت: 90 درصد آنها بنگاه‌هاي هستند که زير 10 نفر کارمند دارند و هيچ رابطه با آمريکا نداشته و بنابراين هراسي از آن نيز ندارند. اين شرکت‌ها براي برقراري رابطه اقتصادي با ايران اظهار علاقه‌مندي مي‌کنند چون پتانسيل و کشش بازار ايران را مي‌بينند و حاضر به چشم‌پوشي از اين بازار نيستند، بنابراين مسئولان هر دو کشور بايد ساز و کارهاي گسترش همکاري را فراهم کنند و بعنوان کاتاليزور عمل کنند. از همين روي اتاق ايران و ايتاليا نهايت تلاش خود را جهت حل مشکلات بازرگانان ايراني از طريق مذاکره و مشاوره با طرف‌هاي ايتاليايي و تسهيل روابط تجاري دو کشور بکار مي‌گيرد.

وي در مورد احتمال پيوستن ايتاليا به اينستکس گفت: ما اميدواريم که اين کشور نيز به اينستکس بپيوندد چون دولت ايتاليا عوض شده و به اين مسئله تمايل وجود دارد. همچنين فشارهاي بسيار زيادي از سوي بخش خصوصي به دولت وارد مي‌شود تا با راه اندازي يک کانال مالي، ارتباط اقتصادي دو کشور افزايش يابد. شرايط اقتصادي دولت ايتاليا نيز به گونه‌اي است که نمي‌تواند از بازار پرکشش و جذاب ايران چشم‌پوشي کند. بنابراين اميدواريم اين کانال مالي راه‌اندازي و ايتاليا نيز به آن بپيوندد.

نظر شما