شناسهٔ خبر: 37260094 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

درپی حملات آمریکا به پایگاه های حشد الشعبی

واکنش گسترده مقامات عراقی به حملات آمریکا

رئیس جمهور و دیگر مقامات ارشد عراق این حمله را نقض آشکار حاکمیت ملی این کشور اعلام کردند

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما , حملات پهپادی آمریکا به مراکز نیروهای وابسته به حشد الشعبی با واکنش گسترده مقامات سیاسی و احزاب عراقی همراه شده است .   
برهم صالح، رئیس جمهور عراق مخالفت خود با حمله هوایی آمریکا به مواضع نیروهای حشد الشعبی را به اطلاع کاردار سفارت آمریکا در بغداد رساند.
تلویزیون عراق هم اعلام کرد که عبدالمهدی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دستور داده است نشست فوق العاده کابینه امنیت ملی عراق  به منظور اتخاذ تدابیر لازم مربوط به حفاظت از عراقی‌ها و حفظ عراق و حاکمیت آن برگزار شود.

عبدالمهدی تاکید کرده است: بمباران مواضع الحشد الشعبی تنشی خطرناک است که امنیت عراق و منطقه را تهدید می‌کند.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق همچنین به فرماندهی عملیات مشترک عراق دستور داده است هیچ اقدام امنیتی زمینی یا هوایی بدون موافقت دولت انجام نشود.

شمار شهدای حمله هوایی امریکا در عراق به 25 نفر افزایش یافت

شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری گزارش داد، شمار قربانیان حمله هوایی امریکا به پایگاه های حشد الشعبی به 25 شهید و بیش از 50 زخمی افزایش یافت.
 
 
سخنگوی گردان های حزب الله عراق: پاسخ مناسبی به حمله امریکا داده خواهد شد
 
شبکه تلویزیونی المنار در خبری فوری گزارش داد؛ سخنگوی گردان های حزب الله عراق گفت: پاسخ مناسبی به حمله آمریکا داده خواهد شد. ائتلاف الفتح عراق اعلام کرد تجاوز آمریکا علیه نیروهای حشد الشعبی تعرض به حاکمیت و کرامت عراق است . 
گردان های حزب الله با اشاره به حملات آمریکا اعلام کرد :امروز گزینه ای جز رویارویی نداریم و هیچ محاسباتی ما را از پاسخ دادن به این جنایت منع نخواهد کرد .
گردانهای حزب الله عراق تاکید کرد:در نبرد امروز ما با آمریکا و مزدورانش همه احتمالات وجود دارد .
ائتلاف سائرون عراق اعلام کرد حمله هوایی آمریکا به نیروهای حشد الشعبی تعرض هدفمند به حاکمیت عراق است .
جبهه مردمی برای آزادی فلسطین ( فرماندهی کل ) تجاوز آمریکا علیه مواضع نیروهای حشد الشعبی عراق را محکوم کرد .
ائتلاف الفتح عراق اعلام کرد از همه گروه های ملی و تشکل های سیاسی می خواهیم تصمیم فوری و شجاعانه درباره اخراج همه نیروهای خارجی از عراق اتخاذ کنند .
سید عمار حکیم رئیس جریان ملی الحکمه عراق : بمباران پایگاه های حشد الشعبی توسط آمریکا نقض آشکار حاکمیت عراق است.
عمار حکیم تاکید کرد: دولت باید موضع محکمی در این باره اتخاذ کند.
گردانهای حزب الله عراق : تجاوز آمریکا به پایگاه های نیروهای حشد الشعبی نشانه بی اعتنایی واشنگتن به حاکمیت عراق و عزت و کرامت مردم آن است .

ابو دعاء العیساوی، معاون مقتدی صدر (رئیس جریان صدر): حمله آشکار به برادران مقاوم ما در حکم تجاوز وقیحانه به حاکمیت عراق است.

فرمانده عملیات نیروهای حشد الشعبی در استان الانبار گفت : حمله هوایی آمریکا به نیروهای حشد الشعبی از داخل خاک عراق انجام گرفته است .
فرمانده عملیات نیروهای حشد الشعبی در استان الانبار افزود : ما از پارلمان عراق و تظاهرکنندگانی که خواهان خروج نظامیان آمریکایی از عراق هستند ، می خواهیم موضعی قاطع در برابر تجاوز آمریکا اتخاذ کنند .
 
تلویزیون المیادین گزارش داد؛ جنبش عصائب اهل الحق عراق اعلام کرد, با توجه به ادامه نقض حاکمیت عراق از سوی آمریکا باید با شجاعت و قدرت در مقابل این گونه رفتار ها ایستاد.
مقر المزرعة در جنگ با داعش مقر اصلی هدایت جنگ با تروریست‌ها است . 
شبکه تلویزیونی الحدث وابسته به عربستان سعودی نیز اعلام کرد , پس از کشته شدن یک آمریکایی در عراق، هواپیماهای ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا پنج پایگاه نیروهای حزب الله عراق را در استان الانبارهدف قرار دادند .
برخی از مقامات آمریکایی با تائید این حملات به رویترز گفتند, ارتش این کشور حملاتی در عراق و سوریه علیه گروه شبه نظامی کتائب حزب الله وابسته به حشد الشعبی اجرا کرده است.
ائتلاف الفتح عراق اعلام کرد از همه گروه های ملی و تشکل های سیاسی می خواهیم تصمیم فوری و شجاعانه درباره اخراج همه نیروهای خارجی از عراق اتخاذ کنند .
شهادت جمعی از نیروهای حشد الشعبی 
تلویزیون المیادین گزارش داد: منابع اطلاعاتی اعلام کردند حمله پهپادی به پایگاه های نیروهای الحشد الشعبی عراق در غرب الانبار دست کم هشت شهید برجا گذاشت که احتمال افزایش آمار شهداء وجود دارد .
سخنگوی الحشد الشعبی عراق , آمریکا را مسئول حمله به این مراکز در غرب استان الانبار اعلام کردو از شهادت یکی از فرماندهان نیروهای حشد الشعبی در حمله پهپادهای آمریکایی خبر داد
تلویزیون المیادین گزارش داد، درپی این حملات ابوعلی خزعلی، فرمانده هنگ ۱ تیپ ۴۵ حشد الشعبی به شهادت رسیده است.
جواد کاظم الربیعاوی از مقام‌های عالی بسیج مردمی: شمار شهدای بمباران امریکایی علیه بسیج مردمی تا این لحظه ۱۹ شهید و ۳۵ زخمی است
 برخی شهدا همچنان زیر اوار هستند. تشیع پیکر این شهدا ساعت ۱۵ روز دوشنبه در منطقه جادریه بغداد خواهد بود.
وحشت آمریکا از عواقب این حملات تروریستی
فرانس پرس به نقل از منابع امنیتی از اصابت چهار راکت به پایگاهی نظامی نزدیک بغداد خبر داد که نیروهای آمریکایی در آن حضور دارند.
رسانه های خبری از اعلام بالاترین درجه آماده باش در پایگاههای نظامیان آمریکایی در عراق خبر دادند.

الحدث از اعلام بالاترین سطح هشدار در سفارت آمریکا در بغداد خبر داد .

سفارت آمریکا در بغداد دهها تن از کارمندان خود را به مرخصی فرستاد. این تصمیم به دنبال حمله هوایی آمریکا به مواضع حشدالشعبی در غرب عراق اتخاذ شد که دهها شهید و زخمی برجا گذاشت.

واکنش گسترده مقامات عراقی به حملات آمریکا واکنش گسترده مقامات عراقی به حملات آمریکا واکنش گسترده مقامات عراقی به حملات آمریکا واکنش گسترده مقامات عراقی به حملات آمریکا واکنش گسترده مقامات عراقی به حملات آمریکا واکنش گسترده مقامات عراقی به حملات آمریکا واکنش گسترده مقامات عراقی به حملات آمریکا واکنش گسترده مقامات عراقی به حملات آمریکا واکنش گسترده مقامات عراقی به حملات آمریکا
 
 

نظر شما