شناسهٔ خبر: 37252215 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کمبود کپسول گاز مایع به دشت ورامین رسید

چند هفته‌ای است که کمبود کپسول گاز مایع در دشت ورامین مشکلاتی را برای شهروندان و عرضه‌کنندگان ایجاد کرده؛ به سراغ ۵ محل عرضه کپسول گاز مایع (LPG) رفتیم تا طی یک بازدید میدانی از وضعیت کم و کیف آن اطلاع پیدا کنیم.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس از ورامین؛ بعد از سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین میزان استفاده شهروندان از گاز دوچندان شده که این درخواست‌ها باعث شد تا کپسول گاز مایع یا ال پی چی برای استفاده در خودروها با کاستی‌های مواجه شده است.

به اولین محل عرضه کپسول گاز مایع در کمربندی پیشوا به ورامین می‌رویم، یکی از حاضران در صف که مردی با حدود سن ۳۰ سال است، می‌گوید: قبل از سهمیه‌بندی بنزین هر عدد کپسول گاز مایع را ۶ الی ۷ هزار تومان خریداری می‌کردم و برای یک کپسول کامل سه عدد نازل بود که میانگین آن به مبلغ ۲۲ هزار تومان می‌رسید ولی این مبلغ به دو نیم برابر رسیده و هر کپسول به مبلغ ۱۶ الی ۱۸ هزار تومان عرضه می‌شود که میانگین یک سوخت‌گیری کامل ۴۵ الی ۵۰ هزار تومان شده است.

در محل عرضه کپسول گاز مایع در شهرک الحدید قرچک شهروندی که مجبور است امورات زندگی خود را از طریق مسافرکشی تأمین ‌کند، می‌گوید: برای پیدا کردن کپسول باید چند ساعت گشت و منتظر ماند چراکه زمان خاصی برای ارائه کپسول نیست و در این خصوص اعتراض هم کردیم ولی به جواب قانع‌کننده‌ و مشخصی نرسیدیم.

وی با ابراز سردرگمی و گلگی از وضعیت ایجاد شده بعد از گرانی بنزین، ادامه می‌دهد: مسؤولان عرضه کپسول گاز می‌گویند ما هم‌زمان دقیق را نمی‌دانیم و وقتی‌که ماشین توزیع کپسول از شرکت خارج می‌شود به ما هم اطلاع‌ می‌دهند.

این راننده جوان با اشاره به دیگر مشکلات زندگی‌اش، اضافه می‌کند: باید برای حل این معضل اساسی سازوکارهای لازم را در نظر بگیرند و به‌وقت و زمان مردم ارزش قائل شوند.

به منطقه سکینه بانوی ورامین می‌رویم، فرد مسنی نظر ما را جلب می‌کند به اون نزدیک می‌شویم و علت کمبود کپسول گاز را جویا شدیم که این‌گونه پاسخ می‌دهد: عرضه‌کنندگان کپسول گاز مایع را به آشنایان و افرادی که می‌شناسند در قبال دریافت وجه زیادتری قرار می‌دهند.

وی با گلایه از کمبود نظارت‌ها در گرانی‌ها و تخلفات این‌چنینی ادامه می‌دهد: بازرسی در توزیع کپسول گاز مایع کم است و باید مسؤولان نظارت‌های کافی را داشته باشند و نباید کپسول‌هایی که برای خودروها در نظر گرفته‌شده به تالارها و فروشگاه‌های بین‌راهی داده شود و دلالی در این موضوع ایجاد شود.

فرماندار: اجازه نخواهیم داد کپسول‌های مایع خانوارها را خودروها استفاده کنند

حسین کاغذلو فرماندار شهرستان ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پاسخ به علت مشکلات گاز مایع در این شهرستان، اظهار داشت: ما بر اساس نیاز برای مکان‌هایی که هنوز گازرسانی شهری یا روستایی نشده است به دنبال این هستیم که گازرسانی این مناطق به‌سرعت انجام شود.

وی با تشریح مشکلات موجود ادامه داد: حدود چهار روستا در جنوب ورامین وجود دارد که با گازرسانی به روستای حصارگلی تقریباً مشکلات کل شهرستان مرتفع خواهد شد ولی این پروژه امسال به نتیجه نمی‌رسد و قطعاً در سال آینده این موضوع به وقوع خواهد پیوست.

فرماندار شهرستان ورامین با اشاره به توزیع کپسول گاز در شهرستان ورامین، تأکید کرد: ما در شهرستان ورامین کمبودی از باب تأمین کپسول‌های گاز مایع برای مردم نداریم، اما افرادی که توزیع‌کننده این کپسول‌ها هستند باید به مراکزی که این کپسول را توزیع می‌کنند مشخصات فرد را مکتوب بگیرند تا ما هم بتوانیم یک راستی‌آزمایی کنیم و بدانیم در شهرستان گازهای مایعی که وارد می‌شوند کاملاً در کجا و چگونه مورد مصرف قرار می‌گیرد.

کاغذلو در پایان خاطرنشان کرد: اجازه نخواهیم داد کپسول‌های مایع خانوارها را خودروها استفاده کنند و قطعاً با کسانی که این کار غیرمجاز را انجام دهند، برخورد قانونی خواهد شد.

دولت وعده داد که با سهمیه‌بندی و افزایش نرخ بنزین به‌هیچ‌ عنوان در کشور گرانی پیش نیاید ولی گاز مایع به‌یک‌باره افزایش قیمت ۳ برابری داشته است و باید دید چه کسی ناظر کار توزیع‌کنندگان گاز مایع خواهد بود و چرا قیمت‌های آن بسیار بالا رفته است.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/گ۱/ی۲۰

نظر شما