شناسهٔ خبر: 37249258 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انتقاد وزیر میراث فرهنگی از بی‌توجهی به طرح «تعطیلات زمستانه» در برخی وزارتخانه‌ها

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تعطیلات آلودگی هوا در هفته‌های گذشته به‌خصوص در کلان‌شهرها نشان داد که اگر طرح تعطیلات زمستانه را جدی می‌گرفتیم، می‌توانست رونق بزرگی را برای استان‌های جنوبی به همراه داشته باشد.

صاحب‌خبر -

علی اصغر مونسان صبح امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه سراسری صنایع دستی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: در خصوص طرح تعطیلات زمستانی که به دولت ارائه کردیم، به مزایای این طرح و اهمیت رونق گرفتن گردشگری استان‌های جنوبی کشور اشاره کردیم که عمده اوقات خوب گردشگری آنها در نیمه دوم سال است و می‌توانند در قالب این طرح از مزایای اقتصادی خوبی بهره‌مند شوند.

وی افزود: همچنین در شهرهای بزرگ کشور که آلایندگی زیادی را در ایام سرد سال شاهد هستیم، این طرح تعطیلات زمستانه می‌توانست گام مهمی باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان این که این طرح جدی گرفته نشد و منوط به اظهار نظر وزارت آموزش و پرورش شد و من 3 بار با این وزارتخانه مذاکره کردم اما این طرح در چرخ‌دنده‌های اداری گیر کرد، اضافه کرد: تجربه آلودگی امسال در کلانشهر‌ها نشان داد که اگر ما این طرح را عملیاتی می‌کردیم، طرح خوبی بود و با وجود تعطیلی‌های ناخواسته‌ای که رخ داد، عملا می‌توانست همین طرح را پوشش دهد.

مونسان تأکید کرد: اگر طرح تعطیلات زمستانه را اجرا می‌کردیم، ثمرات زیادی داشت و می‌توانست سبب برنامه‌ریزی بهتر خانواده‌ها شود.

وی ابراز امیدواری کرد: این طرح با توجه به تجربیات امسال جدی گرفته شده و برای سال آینده تصویب شود تا شاهد تعطیلات ساماندهی شده باشیم.

وضعیت بودجه گردشگری در سال آینده

وزیر میراث فرهنگی در خصوص وضعیت اعتبارات گردشگری در بودجه سال آینده کشور نیز اظهار کرد: بودجه سال آینده کشور یک بودجه انقباضی است که متأثر از فشارهای تحریم تنظیم شده ولی ما به تناسب دیگر دستگاه‌ها، رشد مناسبی را داشته‌ایم.

وی گفت: بحمدالله عمده وزن گردشگری در کشور بر عهده بخش خصوصی است و ما باید بتوانیم حمایت خوبی از آنها داشته باشیم که این ظرفیت حمایت نیز از محل صندوق توسعه ملی فراهم است.

مونسان تصریح کرد: دو هزار و 450 پروژه گردشگری در کشور ایجاد شده که یک رونق بزرگ برای کشور بشمار می‌رود.

انتهای پیام/3264/ر

نظر شما