شناسهٔ خبر: 37246707 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بر اساس گزارش بانک اطلاعاتی

افزایش کشتار جمعی در آمریکا در ۵۰ سال اخیر

تعداد کشتار‌های جمعی که در سال ۲۰۱۹ در آمریکا به وقوع پیوست، بسیار بیش از موارد سالانه رخ داده از ۱۹۷۰ در این کشور است

صاحب‌خبر -

  به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صداوسیما به نقل از روزنامه آمریکایی یو اس ای تودی، تعداد کشتار‌های جمعی که در سال ۲۰۱۹ در آمریکا به وقوع پیوست، بسیار بیش از موارد سالانه رخ داده از ۱۹۷۰ در این کشور است.
به گزارش روزنامه آمریکایی یو اس‌ ای تودی، بانک اطلاعاتی که از سوی اسوشیتد پرس، یو اس‌ ای تودی و دانشگاه نورث ایسترن گردآوری شده است، نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۹ تعداد کشتار‌های دسته جمعی بسیار بیش از سال‌های گذشته دست کم از ۱۹۷۰ بوده است.
کشتار جمعی به عنوان مواقعی تعریف می‌شود که در آن‌ها دست کم ۴ تن، بدون در نظر گرفتن فرد عامل، کشته شوند. (در سال ۲۰۱۹) جمعا ۴۱ کشتار جمعی به وقوع پیوست. از این میان، ۳۳ مورد تیراندازی جمعی بودند. بیش از ۲۱۰ نفر نیز کشته شدند.
بسیاری از کشتار‌های جمعی به ندرت به اخبار ملی تبدیل می‌شوند و به دلیل اینکه در اماکن عمومی همچون قتل عام‌ها در ال پاسو و اودسا، دیتون، ویرجینیا بیچ و جرسی سیتی رخ ندادند، نتوانستند میان عموم مردم طنین انداز شوند.
اکثر این قتل‌ها شامل افرادی می‌شد که با یکدیگر آشنایی داشتند - مجادلات خانوادگی، خشونت‌های باندی یا (مربوط به) مواد مخدر، یا افراد شاکی که عصبانیت خود را به سوی همکاران یا خویشاوندان خود هدایت کردند.
در بسیاری از موارد نیز آنچه که عامل را بدین کار وا داشت، یک راز باقی مانده است.
همچون نخستین کشتار جمعی در سال ۲۰۱۹ که طی آن، یک مرد ۴۲ ساله با تبر، مادر، پدرخوانده، همسر و دختر ۹ ماهه خود را در کلاکاماس کانتی، اورگن، به قتل رساند. هم اتاقی (وی) و یک دختر ۸ ساله فرار کردند و این وحشیگری زمانی به پایان رسید که پلیس فرد قاتل را به ضرب گلوله کشت.
این حادثه یکی از ۱۸ مورد کشتار جمعی است که در آن، اعضای خانواده به قتل رسیدند و یکی از شش موردی است که در آن از تفنگ استفاده نشد.
جیمز دنسلی، جرم شناس و استاد دانشگاه متروپولیتن استیت، گفت: "آنچه که این را استثنائی‌تر هم می‌کند این است که (تعداد) کشتار‌های جمعی در حالی افزایش می‌یابد که قتل‌های عمومی، مجموع (تعداد) قتل ها، در حال کاهش است. " به گفته دنسلی، این (وضعیت) به خصوص نتیجه یک "زمانه ناامید و عصبانی" است.
دنسلی گفت: جرائم به وقوع پیوسته حالت موجی دارند: دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ شاهد تعدادی قاتل زنجیره‌ای بود، دهه ۱۹۹۰ تیراندازی در مدارس و کودک ربایی و اوایل دهه ۲۰۰۰، تحت سلطه تروریسم بود.
به گفته وی، "به نظر می‌رسد (اکنون) عصر تیراندازی‌های جمعی است".

نظر شما