شناسهٔ خبر: 37233851 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لایروبى انجام شد و فاضلاب همچنان سرازیر خلیج فارس! + عکس

لایروبى در حال انجام است اما این اقدام به روان‌سازى ورود فاضلاب به دریا کمک مى‌کند و جاى سؤوال اینجاست که چرا فاضلاب بایستى به خلیج فارس ریخته شود؟

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزارى فارس از بندرعباس، بوی بسیار متعفنی ناشی از سرازیرکردن انبوهی از فاضلاب از طریق خور گورسوزان به دریا در روزهای اخیر فضای عمومی شهر بندرعباس را به‌عنوان مهم‌ترین شهر ساحلی ایران به چالش کشیده و به قدری آزاردهنده است که بسیاری از ساکنان محلات مجاور با این خور را به گرفتاری کشانیده و زندگی را در شرایط عادی برای آنها دشوار ساخته است.

مدیران آبفا هفته گذشته در جمع اصحاب رسانه قول داده‌ بودند لایروبى خور گورسوزان را با همکارى شهردارى بندرعباس آغاز کرده‌اند و طى یکى دو روز آینده به پایان مى‌رسد.

دفتر خبرگزارى فارس هرمزگان در راستاى رسالت خبرى خویش و ارائه گزارش به همشهریان، وعده داده شده خود را عملیاتى و عکاسان و خبرنگاران این خبرگزارى را به محل لایروبى خور مرکزى شهر بندرعباس اعزام کرد.

به اطلاع مدیران محترم شهرى و استانى مى‌رساند خبرگزارى فارس صداى مردم است و تنها انگیزه خبرنگاران این خبرگزارى کمک به بهبود شرایط است که امیدواریم موجب رنجش خاطر مسؤولان پرتلاش نگردد.

لایروبی خور گورسوزان در حال انجام است

لازم به ذکر است اقدامات شهردارى و آبفا نسبت به لایروبى این خور صحت دارد و عمل آنان قابل تقدیر است و کارکنان خدوم شهردارى بندرعباس به‌طور شبانه‌روز مشغول پاکسازى خور گورسوزان هستند و مراحل لایروبى رو به اتمام است.

این لایروبى تنها به روان‌سازى ورود فاضلاب به دریا کمک مى‌کند اما جاى سؤوال اینجاست که چرا فاضلاب بایستى به خلیج فارس ریخته شود و محیط زیست را با مشکل مواجه سازد؟

آبزیان نوعى باکترى بنام «ایشریشیاکولی» که ناشى از ورود فاضلاب به دریاست را تغذیه و از این طریق به انسان منتقل مى‌سازند و دردسرهاى فراوانى را براى مصرف‌کنندگان ایجاد مى‌کنند.

دفتر خبرگزارى فارس در هرمزگان مصصم است این مبحث بسیار مهم را در آینده طى میزگرد و نشستى با حضور متخصصان و کارشناسان امر، کالبدشکافى و عمق این فاجعه زیست محیطى را بررسى و به اطلاع عموم برساند.

خبرنگاران فارس عصر امروز در حاشیه بازید از روند لایروبى خور گورسوزان واقع در مرکز شهر بندرعباس با تعدادى از اهالى و ساکنین مجاور این خور گفت‌وگویى صمیمى انجام داده‌اند که به شرح ذیل است.

مسؤولان شبى را به صرف چاى میهمان منزل ما شوند

یکى از شهروندان ساکن در حاشیه این خور به خبرنگار فارس گفت: یکى از مشکلات این محله بوى بد فاضلاب است و از حدود ساعت ٨ شب به بعد این بو شدت و تمام محله را فرا مى‌گیرد و مردم از این موضوع بسیار ناراحت و آزرده‌خاطرند.

وى با بیان اینکه این بوى تعفن، زندگى ما را مختل کرده است، افزود: از مسؤولان آب و فاضلاب درخواست مى‌کنم شبى را به صرف چاى میهمان منزل ما شوند تا از نزدیک پى به عمق فاجعه ببرند و مى‌خواهم بدانم آیا مى‌توانند چاى را با طعم فاضلاب نوش جان کنند؟

براى خلاصى از این بوى متعفن به منزل برادرم نقل مکان کرده‌ایم

شهروند دیگرى از اهالى محله دوراهى ایسینى به فارس گفت: منزل ما در مجاورت خور است و بوى بد فاضلاب خواب و خوراک را از ما گرفته و چند روزى است براى خلاصى از این بوى متعفن به منزل برادرم در محله شیر سوم نقل مکان کرده‌ایم و میهمان آنان هستیم.

وى تصریح کرد: از نماز مغرب و عشا به بعد نمى‌شود در منزل ماند چراکه در ساعاتى از شب این بوى بد شدت یافته و بسیار آزاردهنده است.

خانه‌ام را براى فروش به مشاور املاک سپرده‌ام اما به فروش نمى‌رسد

فرد دیگرى از اهالى محله سیم بالا با ناراحتی به خبرنگار اعزامى فارس در بندرعباس گفت: مدتى است مردم محله ما آسایش ندارند و تک تک آنها از این موضوع نگرانند. نمى‌دانم چه کنم و فرزندانم را کجا ببرم.

وى با بیان اینکه نگران فرزندانم هستم و این موضوع دیوانه‌ام کرده است، عنوان داشت: چندماهى است تصمیم گرفته‌ام از این محله بروم و خانه‌ام را براى فروش به مشاور املاک سپرده‌ام اما خانه محقر و کوچکمان به فروش نمى‌رسد و کسى حاضر نیست در این مکان زندگى کند.

به گزارش فارس، چندى پیش یکى از کارشناسان محیط زیست به صداوسیما گفته بود؛ از نظر زیست‌محیطى وضعیت تصفیه خانه فاضلاب را تأئید نمى‌کنیم و هنوز نسبت به شرایط استاندارد فاصله دارد.

تمامی تصاویر منتشره در این گزارش با رضایت کارکنان خدوم و پرتلاش شهرداری بندرعباس انتشار یافته است.

انتهای پیام/3264

نظر شما