شناسهٔ خبر: 37226143 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

نفت و طلای جهانی چند؟۹۸/۱۰/۷ قیمت نفت و طلای جهانی چند؟98/10/03

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۲۴ سنت افزایش به ۶۸ دلار و ۱۶ سنت رسید که بالاترین رقم از اواسط ماه سپتامبر تاکنون بود.همچنین قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۰۶ درصد کاهش به ۱۵۱۰ دلار و ۵۶ سنت رسید.

صاحب‌خبر -

 پس از آنکه آمارهای جدید نشان داد که میزان ذخایر نفت خام آمریکا بسیار بیش از حد انتظار کاهش داشته و در حالی که آمارهای مثبت اقتصادی و خوش بینی به توافق تجاری موجب تقویت شاخص ها در بازارهای بورس شده است، قیمت نفت روز جمعه چهارمین رشد هفتگی متوالی خود را به ثبت رساند و در سطح بالاترین رقم 3 ماه گذشته باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 24 سنت افزایش به 68 دلار و 16 سنت رسید که بالاترین رقم از اواسط ماه سپتامبر تاکنون بود. قیمت این شاخص نفتی از ابتدای سال 2019 تاکنون حدود 27 درصد رشد داشته است.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه با 4 سنت افزایش به 61 دلار و 72 سنت رسید که بالاترین رقم در طی 3 ماه گذشته بود. قیمت نفت خام آمریکا در سال جاری میلادی 36 درصد رشد داشته است.

قیمت نفت و طلا

بر اساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا، میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 20 دسامبر با 5.5 میلیون بشکه کاهش به 441.4 میلیون بشکه رسیده که بسیار بیشتر از پیش بینی تحلیلگران مبنی بر کاهش 1.7 میلیون بشکه ای بوده است.

رشد شاخص های بورس در معاملات پایان سال نیز به افزایش قیمت نفت کمک کرده است. به گفته جاش گریوز، تحلیلگر موسسه آر جی او، در روزهای پایانی سال میزان خریدها از سوی مصرف کنندگان بیشتر می شود و این به صورت غیرمستقیم تاثیر مثبتی بر قیمت نفت می گذارد.

در همین حال، شرکت ها انرژی آمریکا در این هفته 8 سکوی حفاری را تعطیل کردند که اولین کاهش هفتگی تعداد سکوها در طی 3 هفته گذشته به شمار می رود. حجم معاملات نفتی در این هفته پایین بود.

قیمت جهانی طلا


قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۰۶ درصد کاهش به ۱۵۱۰ دلار و ۵۶ سنت رسید.
در حالی که حجم معاملات در بازار طلا به دلیل در پیش بودن تعطیلات پایان سال پایین بود، قیمت فلز زرد روز جمعه اندکی کاهش داشت، اما بهترین عملکرد هفتگی در طی بیش از 4 ماه گذشته را به ثبت رساند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 0.06 درصد کاهش به 1510 دلار و 56 سنت رسید. قیمت فلز زرد در اواسط جلسه دیروز به بالاترین رقم در طی حدود 2 ماه گذشته یعنی 1515 دلار و 9 سنت رسیده بود. قیمت طلا در این هفته بیش از 2 درصد رشد داشت که بیشترین رشد از هفته منتهی به 9 اوت تاکنون بود. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 0.24 درصد افزایش به 1518 دلار و 10 سنت رسید.

کریس گافنی، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «توافق تجاری آمریکا و چین هرچند که احساس مثبتی در بازارهای مالی ایجاد کرده، اما هنوز هیچ توافقی روی کاغذ نیامده است. همین مسئله موجب شده تا سرمایه گذاران اندکی نگران باشند.»

پکن روز چهارشنبه اعلام کرد در خصوص مراسم امضای توافق تجاری با واشنگتن از نزدیک در ارتباط است. یک روز قبل ترامپ گفته بود وی و همتای چینی اش در مراسم امضای توافق تجاری حضور خواهند داشت. اما انتظار این بود که توافق تجاری خیلی قبل تر از پایان سال جاری به امضا برسد و از این رو هرچه از موعد پیش بینی شده قبلی می گذرد نگرانی سرمایه گذاران بیشتر می شود.

جنگ تعرفه ای 17 ماهه بین دو اقتصاد بزرگ جهان بانک های مرکزی جهان را ناگزیر ساخته تا اقدام به اتخاذ سیاست های پولی انبساطی کنند. بازار طلا نیز از فضای کاهش نرخ بهره منتفع شده است./تسنیم

قیمت نفت و طلای جهانی چند؟98/10/03

نظر شما