شناسهٔ خبر: 37196733 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

احداث و بهره برداری از آب بندان ها برای مدیریت سیلاب‌ها ضروری است

اقتصاد ایران: صومعه سرا- استاندار گیلان گفت: برای تأمین اب زراعی و اراضی شالیکاری استان، علاوه بر ۱۱ سد لاستیکی مصوب، بهره برداری از آب بندان ها در دستور کار قرار دارد که سبب مدیریت سیلاب ها می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی همزمان ۱۲ پروژه ملی و زیر بنایی شرکت برق منطقه‌ای گیلان در صومعه سرا، اظهار کرد: ۳۱ طرح برق رسانی، آبرسانی و کشاورزی با بیش از ۴۶۱ میلیارد تومان به بهره برداری و عملیات اجرایی آن امروز آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه شاخص برخورداری از شبکه‌های توزیع برق در گیلان از ۹۸.۱۵ درصد به ۹۹.۰۲ درصد رسیده است، افزود: شاخص آب آشامیدنی بهداشتی نیز به ۹۹.۹۴ و فاضلاب شهری به بیش از ۷۷ درصد افزایش یافته است.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم تأمین منابع پایدار آب برای بخش‌های کشاورزی، شبکه‌های اصلی و فرعی و زهکشی رودخانه‌ها، گفت: سد شفارود و پلرود به ترتیب با حدود ۴۰ و ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است که نقش پدافند غیرعاملی دارند و برای تکمیل آنها که نیازمند اعتبارات ملی هستیم.

وی افزود: برای تأمین منابع آب آشامیدنی پایدار، طرح آب رسانی به لاهیجان، لنگرود و سیاهکل با ۷۰ درصد، شهرستان‌های رودسر، چابکسر، رحیم آباد با ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

زارع با بیان اینکه برای تکمیل پروژه‌های آب و فاضلاب، تصفیه خانه مسکن‌مهر رشت و ساماندهی تالاب و روستاهای استان گیلان نیاز به اعتبارات ملی هستیم، ادامه داد: اقلیم استان گیلان اقتضا می‌کند در مناطق مختلف استان سدهای کوچک و متوسط احداث شود.

وی تصریح کرد: برای تأمین آب زراعی و اراضی شالیکاری استان، علاوه بر ۱۱ سد لاستیکی مصوب، بهره برداری از آب بندان ها در دستور کار است که منجر به مدیریت سیلاب می‌شود.

وی ادامه داد: ۳۳ درصد شبکه‌های توزیع برق استان گیلان دارای قدمت ۳۰ سال بوده که برای ترمیم این شبکه‌ها نیازمند اعتبارات از وزارت نیرو هستیم.

برچسب‌ها:

نظر شما