شناسهٔ خبر: 37195059 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار قزوین:

کارمندان دوچرخه سوار در قزوین تشویق می‌شوند

قزوین- استاندار قزوین گفت: کارمندان دوچرخه سوار مورد تشویق قرار می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سومین همایش حمل و نقل پاک با محوریت دوچرخه صبح پنجشنبه با حضور هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین، داود محمدی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، داودی رئیس شورای اسلامی شهر، طاهرخانی شهردار، قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری کشور و جمعی از مدیران استانی و شهری قزوین در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد.

هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین در این مراسم با اشاره به افزایش آلودگی هوا در دنیا اظهار کرد: امروزه استفاده از تکنولوژی، جامعه را در حوزه‌ی سلامت با خطر جدی مواجه کرده است.

جمالی پور افزود: باید نگاهمان را نسبت به تکنولوژی تغییر دهیم و در جهت رفاه عمومی و حفظ سلامت شهروندان پیش رویم.

استاندار قزوین با اشاره به تعطیلی شهرها به دلیل آلودگی هوا در روزهای اخیر، خاطرنشان کرد: استفاده نادرست از خودرو و تکنولوژی منجر به آلودگی شدید در شهرها حتی شهری مانند قزوین شده که جای تأسف دارد.

وی برگزاری همایش حمل و نقل پاک را قابل تقدیر دانست و ادامه داد: اگر می‌خواهیم زندگی سالم داشته باشیم، همه باید در کنار هم، فرهنگ استفاده از دوچرخه را در جامعه شکل بدهیم.

جمالی پور اضافه کرد: در شهر قزوین با وسعت کم و کوتاه بودن مسیرها، باید فرهنگ عدم استفاده از خودرو نهادینه شود که برای این مهم ادارات می‌توانند برای کارمندان خود طرح‌های تشویقی در نظر بگیرند و حتماً در استانداری این‌کار انجام خواهد شد.

استاندار قزوین با بیان اینکه در شهر قزوین فرهنگ پیاده روی وجود ندارد، اظهار کرد: هیئت ورزش‌های همگانی، هیئت دوچرخه سواری و دانشگاه علوم پزشکی باید به سمت افزایش آگاهی مردم در استفاده از دوچرخه پیش روند.

وی تصریح کرد: روزانه ٤٠ دقیقه ورزش موجب کاهش بیماری، کاهش مصرف دارو و عدم نیاز به تخت بیمارستانی خواهد شد که به دنبال آن شادابی و نشاط جامعه را در پی خواهد داشت.

جمالی پور با اظهار نگرانی نسبت به افزایش مصرف دارو در استان، گفت: اگر بتوانیم در قزوین فرهنگ استفاده از دوچرخه را نهادینه کنیم به سلامت جسمی شهروندان کمک شایانی کرده‌ایم.

استاندار قزوین ضمن تبریک به شهردار قزوین خاطر نشان کرد: امیدواریم شهردار محترم بتوانند در مدیریت جدید، شرایط جدیدی را برای گسترش فرهنگ دوچرخه ایجاد کنند.

نظر شما