شناسهٔ خبر: 37186508 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

گلکسی فولد ۲ با نمایشگر تاشوی شیشه‌ای به بازار می‌آید

به استناد توییت یکی از افشاکنندگان حوزه گوشی‌های موبایل، در گوشی تاشوی گلکسی فولد ۲ که به زودی به بازار می‌آید، به جای پلاستیک از روکش شیشه‌ای در نمایشگر استفاده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: سال ۲۰۱۹ سال ظهور گوشی‌های هوشمند مجهز به نمایشگرهای تاشو در بازار بود. این مدل از گوشی‌ها با وجود تفاوت‌هایی که با هم دارند، همگی در یک مورد مشترکند؛ صفحه نمایش تمام این گوشی‌ها از گلکسی فولد سامسونگ گرفته تا میت ایکس هوآوی و موتورولا ریزر، پلاستیکی است.

گوشی‌های اندرویدی یک دهه پیش از مرحله استفاده از نمایشگرهای پلاستیکی عبور کردند اما این نمایشگرها با ظهور گوشی‌های هوشمند تاشو بار دیگر مورد استفاده قرار گرفتند چون پوشش شیشه‌ای که این روزها در ساخت گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند خم یا تا نمی‌شود.

اما قانون انعطاف ناپذیر بودن شیشه به زودی شکسته خواهد شد. شرکت‌های مختلفی در تلاش برای ساخت شیشه انعطاف‌پذیری هستند که با نمایشگرهای لمسی سازگار باشد و خبر از آن می‌رسد که گوشی تاشوی گلکسی فولد ۲ سامسونگ احتمالا نخستین گوشی در جهان است که با استفاده از این نوع نمایشگرها ساخته می‌شود.  

یکی از افشاکنندگان شناخته شده در حوزه موبایل در حساب توییتری خود نوشت: می‌توان تایید کرد که در گلکسی فولد ۲ که اطلاعات آن مدتی پیش فاش شد، برای نخستین بار در جهان از پوشش شیشه‌ای فوق نازک به جای مواد پلاستیکی در ساخت نمایشگر استفاده خواهد شد.

روکش شیشه‌ای صفحه نمایش باعث می‌شود تا گلکسی فولد ۲ در مقایسه با دیگر گوشی‌های هوشمند تاشوی موجود در بازار نسبت به خش آسیب‌پذیری کمتری داشته باشد. با این حال گفته می‌شود در محل تاخوردن نمایشگر این گوشی همچنان چین خوردگی‌هایی بروز خواهد کرد با این تفاوت که این خطوط نسبت به مدل‌های مشابه چندان مشهود نخواهند بود.

گلکسی فولد ۲ که چون موتورولا ریزر تاشوی جدید طراحی عمودی دارد، در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی و با قیمتی کمتر از مدل اولیه گلکسی فولد به بازار عرضه خواهد شد.

 

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
( رای)

برچسب‌ها:

نظر شما