شناسهٔ خبر: 37180728 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امام جمعه یاسوج؛

لزوم ارائه به موقع آمار دقیق و ثبت وقایع حیاتی

خبرگزاری صداوسیما

ثبت وقایع حیاتی و به موقع برای برنامه ریزی مسئولان در اتخاذ سیاست های کلان و آگاه شدن از وضعیت مردم ضروری است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهیگلویه وبویراحمد، امام جمعه یاسوج درجلسه با مدیرکل و کارکنان ثبت احوال استان گفت: ثبت وقایع حیاتی به موقع برای برنامه ریزی مسئولان در اتخاذ سیاست‌های کلان و آگاه شدن از وضعیت مردم ضروری است.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اهمیت نامگذاری افراد با تاسی از اسماء مقدس اهل بیت (ع) در تحقق این مهم افزود: مسئولان ثبت احوال باید از ثبت اسامی که با فرهنگ دینی و اسلامی مغایرت داشته، درشان افراد نیست و برگرفته از فرهنگ غرب است خودداری کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر مسئله مهم ازدواج، یکی از آموزه‌های دین مبین اسلام ادامه داد: فرهنگ سازی در زمینه ازدواج آسان با انجام تبلیغات گسترده از سوی نهاد‌های فرهنگی ویژه خانواده‌ها و نسل جوان می‌تواند جوانان را برای تشکیل زندگی مشترک سوق دهد.
تسریع درفرایند ثبت نام و صدور کارت ملی هوشمند از دیگر موارد مورد تاکید امام جمعه یاسوج در این جلسه بود.
مدیرکل ثبت احوال استان هم از کاهش ۱۵ درصدی نرخ ولادت در ۹ ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: در ۹ ماهه اول امسال ۹ هزار و ۲۶۶ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده این در حالی است که این تعداد در مدت مشابه پارسال ۱۰ هزار و ۹۵۴ واقعه بوده است.
تقوی همچنین از افزایش ۷ درصدی مرگ و میر در ۹ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و افزود: تعداد فوتی‌های ۹ ماهه امسال استان ۲ هزار و ۱۶۰ واقعه بوده که این تعداد در مدت مشابه پارسال ۲ هزار و ۲۲ واقعه بوده است.
وی گفت: همچنین در ۹ ماهه اول امسال ۴ هزار و ۹۵۶ واقعه ازدواج و هزار و ۶۴ واقعه طلاق در ادارات ثبت احوال استان به ثبت رسیده است.
تقوی از ثبت نام ۴۷۵ هزار و ۳۴۲ نفر از جمعیت ۵۴۶ هزار نفری واجد شرایط کارت ملی هوشمند در استان خبر داد و بیان کرد: برای ۹۵ درصد از افرادی که برای کارت ملی هوشمند نام نویسی کردند کارت صادر شده است.

نظر شما