شناسهٔ خبر: 37174663 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

کره جنوبی آماده رویارویی با بدترین سناریو از سوی کره شمالی است

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی همزمان با نزدیک شدن به شب کریسمس اعلام کرد هرگونه تحرک احتمالی کره شمالی را زیر نظر دارد و آماده رویایی با بدترین سناریوهای احتمالی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، یونهاپ روز چهارشنبه گزارش کرد مقامات کره جنوبی تایید کرده اند تاکنون حرکت غیرمعمول نظامی از کره شمالی مشاهده نشده است با این حال مقامات خاطرنشان کردند کره شمالی می تواند در هر زمان اقدامات غافلگیرانه ای انجام دهد و ارتش کره جنوبی نیز آمادگی خود را برای رویارویی با بدترین سناریوهای احتمالی حفظ می کند.

یک مقام نظامی کره شمالی به یونهاپ گفته است اگر کره شمالی بخواهد موشک بالستیک آزمایش کند ارتش کره جنوبی با همکاری ایالات متحده می تواند علائم مرتبط را حدود دو روز قبل از آن به دلیل استفاده از سوخت مایع تشخیص دهد.

مقامات نظامی کره جنوبی بر این باورند که کره شمالی در دو آزمایش خود در ماه جاری میلادی از سوخت مایع استفاده کرده است اگرچه پیونگ یانگ در تلاش است موشک های دوربرد مبتنی بر سوخت مایع خود را به سوخت جامد تبدیل کند زیرا سوخت جامد آسان تر و سریعتر بارگیری می شود و تشخیص آن را دشوارتر می کند.

کره شمالی در سال جاری میلادی ۱۳ آزمایش موشکی انجام داده است که گفته می شود خیلی از آنها موشک های دور برد نبوده اند.

به دنبال بن‌بست در مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای میان آمریکا و کره شمالی، پیونگ یانگ تا پایان سال ۲۰۱۹ به واشنگتن فرصت داده است تا بستر مناسبی را برای ادامه مذاکرات و توافق فراهم کند پیونگ یانگ همچنین تهدید کرده است در صورتی که آمریکا تا پایان این مهلت، کاری برای ازسرگیری مذاکرات نکند، یک «هدیه کریسمس» به واشنگتن خواهد داد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه)  در واکنش به هدیه کریسمس کره شمالی گفت ایالات متحده آماده برخورد با هدیه کریسمس کره شمالی است ترامپ در عین حال تاکید کرد شاید این هدیه، هدیه خوبی باشد.

رئیس جمهوری آمریکا به خبرنگاران گفت: خواهیم دید که این سورپرایز چیست و با آن با موفقیت برخورد خواهیم کرد خواهیم دید که چه اتفاقی روی خواهد داد، شاید او (رهبر کره شمالی) برای من یک گلدان زیبا بفرستد.

ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ژوئن ۲۰۱۸ در سنگاپور دیدار و بیانیه مشترکی صادر کردند که طبق آن، پیونگ یانگ به عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته ای متعهد شد.

مذاکرات فوریه ترامپ و کیم در هانوی پس از رد درخواست کیم برای لغو تحریم های اقتصادی آمریکا در ازای واگذاری بخشی از تجهیزات هسته ای از سوی واشنگتن، متوقف شد.

با نزدیک شدن به شب کریسمس، نگرانی ها از هدیه کریسمس کیم جونگ اون بالا گرفته است ارتش کره جنوبی ضمن اعلام اماده باش به نیروهایش با همکاری آمریکا از روز گذشته چهار هواپیمای جاسوسی را بر فراز شبه جزیره به منظور رصد تحرکات کره شمالی به پرواز در اورده است.

نظر شما