شناسهٔ خبر: 37167784 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

فعاليت فيزيکي کودکان در قالب بازي آموزش داده شود

صاحب‌خبر -

 محمد رازي، گفت: با توجه به اينکه رشد عصبي- عضلاني استخواني کودکان يا سيستم نوروماسکولار از شيرخوارگي بايد آغاز شود، والدين موظف هستند در همان سنين، در قالب بازي کردن به کودکان فعاليت هاي فيزيکي و ورزشي را آموزش دهند. اين آموزش ها از نوزادي تضمين کننده پيشگيري از آسيب ها در دوران نوجواني و جواني خواهد بود.

به گزارش مهر، وي افزود: امروزه همه آسيب هاي ورزشي مهم هستند ولي متاسفانه در کشور ما آسيب هاي مفصل زانو به خصوص آسيب ليگامان کروشيت قدامي يا ACL به مراتب شيوع بيشتري دارد و يکي از علل آن انگيزه بالاي نوجوانان و جوانان به روي آوردن ورزش است و علت ديگر آن نوجواناني است که در سنين بلوغ و بعد از بلوغ علاقه شديدي به ورزش هايي مثل فوتبال و بازي‌هاي توپ دار پيدا مي کنند، ولي سيستم عضلاني عصبي آنها رشد چشمگيري نکرده است.

اين متخصص ارتوپدي تصريح کرد: بچه ها بايد از کودکي و شيرخوارگي، ورزش و فعاليت هاي فيزيکي را شروع کند و هنگامي که راه مي افتند، فعاليت هاي فيزيکي را به نحو صحيح و به مقدار متناسب انجام دهند. به همين خاطر کودکاني که مرتب در پارک ها بازي مي کنند و از وسايلي که در پارک ها نصب شده يا در زمين آزاد يا در جايي که روي ماسه و زمين خاکي بازي مي کنند و رشد مي‌کنند، سيستم عصبي عضلاني و اسکلتي آنها رشد صحيح تري پيدا مي کند و هنگامي که به سن بالاتر مي رسند ميزان آسيب ديدگي ليگامان کروشيت قدامي در آنها کمتر است.رئيس ششمين کنگره بين المللي دوسالانه انجمن جراحي زانو، آرتروسکوپي و آسيب هاي ورزشي ايران، ادامه داد: ولي متاسفانه امروزه زندگي آپارتماني توأم با نداشتن وقت از طرف والدين براي اينکه بچه ها را به هر روز به مکان‌هاي مناسب براي انجام بازي و ورزش ببرند باعث شده که بچه ها رشد سيستم عصبي عضلاني استخواني نرمالي را نداشته باشند. و گاهي که به ورزش‌هاي ارگانيزه و ورزش‌هاي تيمي و کلاس هاي ورزشي مي روند ممکن است کم بياورند و در فعاليت‌هاي چرخشي و پيچشي باعث پارگي ليگامان کروشيت قدامي شوند.

رازي افزود: نتيجه مي گيريم با توجه به اينکه رشد عصبي- عضلاني استخواني کودکان يا سيستم نوروماسکولارشان بايد از شيرخوارگي آغاز شود بايد در همان سنين فعاليت فيزيکي و ورزشي در قالب بازي کردن به کودکان آموزش داده شود . که اين آموزش ها از نوزادي تضمين کننده پيشگيري از آسيب ها در دوران نوجواني و جواني خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما