شناسهٔ خبر: 37148947 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کالدرون: هنوز لیست خروجی به باشگاه نداده‌ام/ آدمی نیستم که یک روز قبل از بازی تیم را رها کنم، اما بلیت آرژانتین را رزرو کرده‌ام

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: برای پول، آینده تیم را به خطر نمی‌اندازم، اما اگر شرایط محقق نشود به تهران برنمی‌گردم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، گابریل کالدرون سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران با حضور در برنامه فوتبال برتر بیان کرد: برای من افتخار است در خدمت تان هستم. وقتی یک مربی جدید وارد تیمی می‌شود، پروسه‌ای وجود دارد و ما این پروسه را دنبال کردیم. پس از مربی‌ای به پرسپولیس آمدم که چهار سال در این تیم بوده و تمام موفقیت‌ها را به دست آورده بود. می‌دانم تقریبا غیرممکن است یک تیم سه بار قهرمان شود، اما کسب قهرمانی برای چهارمین بار خیلی غیرممکن است.

اینجا آمده ام تا چهارمین قهرمانی را کسب کنم

او افزود: اینجا آمده ام تا چهارمین قهرمانی را کسب کنم. می‌توانم این کار انجام بدهم. باید تغییرات در فلسفه، متد کاری و روش تیم به وجود می‌آمد. باید بازیکنان را قانع می‌کردیم تا به پروسه و رهبر جدید تیم اعتقاد و اعتماد پیدا کنند.

کالدرون تصریح کرد: پس از این همه موفقیت، کار کردن در پرسپولیس ساده نبود، اما من به شاگردانم اعتقاد داشتم و به تیم امیدوار بودم. می‌دانستم تیمی که سه بار قهرمان شده، قابلیت کسب چهارمین قهرمانی را هم دارد.

همیشه چالش‌های سخت را دوست دارم

او ادامه داد: اگر رزومه مرا به عنوان بازیکن و مربی ببینید متوجه می‌شوید متواضع هستم، اما خیلی تلاش و کار می‌کنم. دوست دارم همیشه برنده باشم. همیشه چالش‌های سخت را دوست دارم. من این چالش را پذیرفتم و با وجود اینکه دریافتی ام از پرسپولیس پرداخت خیلی کمتر از درآمد گذشته ام بود به این تیم آمدم. با تیم‌های زیادی در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرده ام و این تیم می‌شناختم. با هواداران پرسپولیس هم آشنا بودم. دوست داشتم چالش ورزشی جدیدی داشته باشم. دوست دارم از کسانی که مرا به پرسپولیس آوردند تشکر کنم چراکه نقش سختی عهده داشتند و دنبال جایگزین مربی‌ای می‌گشتند که هفت جام آورده بود. از اعتماد ایرج عرب، مهدی نبی و علی رغبتی تشکر می‌کنم و تمام تلاشم را به کار می‌گیرم تا جواب اعتماد آن‌ها را بدهم.

فهرستی از مهاجم‌های خارجی به باشگاه دادم، اما جونیور براندائو گزینه نهم این فهرست بود

سرمربی آرژانتینی پرسپولیس تصریح کرد: فلسفه و مِتُد جدیدی را اجرا کردم که نتیجه دادن آن نیاز به زمان داشت. این زمان به دلیل اینکه اول فصل در سطح عالی ندیدیم و قرعه کشی هم به نفع مان نبود، طولانی شد. از طرفی کمال کامیابی نیامصدوم شد، بشار هم که بازیکن مهمی برای ما است پس از رفع آسیب دیدگی اش به دلیل اینکه پولی نگرفته بود راضی نمی‌شد به ایران بیاید. من فهرستی از مهاجم‌های خارجی به باشگاه دادم، اما جونیور براندائو گزینه نهم این فهرست بود.

انتقاد‌هایی که نسبت به من مطرح می‌شد، بی انصافانه بود

او افزود: با این وجود به کار بازیکنان ایرانی ام به اضافه رادو و بشار که خیلی به تیم کمک می‌کنند، اعتماد دارم. زمان بیشتری را صرف پروژه مان کردیم، اما انتقاد‌هایی که نسبت به من مطرح می‌شد، بی انصافانه بود. هیچکس نمی‌گفت کالدرون تازه آمده و نیاز به زمان دارد. مهاجم خارجی گلزن نداشتیم و این مشکل بود. البته به دلیل کیفیت بازیکن ایرانی و خارجی مان می‌دانستیم به سرعت بالا می‌آییم. اکنون مراحل سخت را رد کرده ایم و در شرایط خوبی هستیم.

در فوتبال امروز مهاجم خوب و ارزان قیمت وجود ندارد

کالدرون درباره نارضایتی اش از جذب جونیور براندائو گفت: باشگاه مذاکرات برای جذب مهاجم خارجی را خوب پیش نبرد و ۷ هفته این ماجرا طول کشید. با ۶ بازیکن ابتدایی فهرست من، خوب مذاکره نشد و وقتی از آن اسامی پایین آمدیم، درصد اشتباه بیشتر می‌شد. در فوتبال امروز مهاجم خوب و ارزان قیمت وجود ندارد یا جذب چنین بازیکنی نوعی بخت آزمایی است.

پرسپولیس بهترین تماشاگران دنیا را دارد

او درباره ارتباطش با هواداران پرسپولیس اظهار داشت: پرسپولیس بهترین تماشاگران دنیا را دارد و از این لحاظ در رده سوم جهان است. تصور من از آن‌ها تغییر نکرده است. تجربه زندگی در ایران خیلی خوب بود. من درباره زندگی در این کشور خوبی‌های زیادی شنیده بودم، اما از زمانیکه به ایران آمدم، دیدم شرایط عالی است. از همه مردم ایران تشکر می‌کنم و به آن‌ها تبریک می‌گویم.

زندگی کردن در تهران راحت، آسوده و مانند زندگی در روستا است

او افزود: اولین بار است در زندگی ام در شهری بزرگ زندگی می‌کنم و با دیگران ارتباط خوبی دارم. زندگی کردن در تهران راحت، آسوده و مانند زندگی در روستا است. از خانه خودم هم راحت‌تر هستم. غذا و موزیک ایرانی را دوست دارم. ته دیگ و گردن را خیلی دوست دارم.

نمی‌دانم تاکنون چند عکس سلفی گرفته ام

کالدرون درباره تعداد عکس های سلفی‌ که با مردم ایران گرفته است، بیان کرد: نمی‌دانم تاکنون چند عکس سلفی گرفته ام، اما همیشه از لطف مردم ممنون هستم. هرکسی از من عکس سلفی خواسته با علاقه انجام می‌دهم، اما چیزی که دوست ندارم این است که مردم زمان گوشی خود را روی ۱۰ ثانیه زمان می‌گذارند.

سرمربی پرسپولیس با اشاره به تعداد خواهران و برادرانش گفت: من عضو یک خانواده معمولی و متواضع هستم. اولین فرزند خانواده ام هستم. ۶ برادر و ۳ خواهر دارم. از پنج سالگی به پدر و مادرم کمک می‌کردم و کار کردن را آموزش می‌دیدم. طبق تربیتم همیشه به قوانین و ساعت‌ها احترام می‌گذارم. عاشق کارم هستم و دوست دارم. به همین دلیل سر تمرین تیر دروازه را سر جایش می‌گذارم و همه کار انجام می‌دهم.

دوست داشتم مهاجمی مانند کی روش استنلی، شیخ دیاباته و مهدی طارمی را در اختیار داشتم

کالدرون درباره ارزیابی اش از وضعیت بازیکنان پرسپولیس اظهار داشت: می‌دانستم این بازیکنان قهرمان شده بودند و بازیکن‌هایی اضافه کردیم که عضو تیم ملی بودند. آن‌ها را می‌شناختیم. دنبال مهاجمی بودیم مشخصاتی داشته باشد تا علیپور را تکمیل کند. دوست داشتم مهاجمی مانند کی روش استنلی، شیخ دیاباته و مهدی طارمی را در اختیار داشتم. وقتی هم در قطر بودم، دیاباته را می‌خواستم. یک بازیکن تونسی که هم در عربستان بازی می‌کرد می‌شناختم. همیشه بچه‌ها را در بازی‌های درون تیمی ارزیابی می‌کردم، اما برای اینکه ببینم کدام شان به فلسفه من می‌خورند و با آن وفق پیدا می‌کنند نیاز به زمان داشتم. هدف مان این بود بالاترین راندمان را از بچه‌ها بگیریم.

بیشتر بخوانید: تقلب کالدرون از دست استراماچونی

نمی‌دانم چرا همه از کار ترابی تعجب می‌کنند

او درباره تغییرات متوالی در ترکیب پرسپولیس گفت: سیستم خود را عوض نمی‌کنم مگر در مواقعی خاص و با در نظر گرفتن نتیجه بازی. برای شناخت بازیکنان نیاز به زمان داشتم. پپ گواردیولا در بایرن مونیخ ۱۰۰ بازی انجام داد و ۱۰۰ ترکیب را امتحان کرد. وقتی ما نمی‌بردیم ساده‌ترین حرف این بود بگویند تغییرات عامل این باخت‌ها بوده است، اما من در هر تیمی بوده ام تغییرات زیادی داشته ام. امروز ۵ بازیکن فیکس مان که در بازی بعدی ثابت بازی می‌کنند مقابل شهرداری ماهشهر نیمکت نشین بودند. در هر تیمی که موفق بوده ام این سیستم را امتحان کرده ام. شکل تیم اهمیت دارد و بازیکن‌ها مهم نیستند. این تیم است که سبب موفقیت بازیکنان و کادرفنی می‌شود. برخی کار‌های فردی و مشخصات فردی بازیکن هم مهم است، اما در کل تیم مهم‌تر است. نمی‌دانم چرا همه از کار ترابی تعجب می‌کنند. او سال گذشته ۲ گل زد، اما باید دید کالدرون چه کار کرده است که او تاکنون ۷ گل زده است. ربیع خواه و انصاری اکنون می‌توانند در تیم ملی بازی کنند. رادو اکنون بهترین بازی‌ها را انجام می‌دهد. مربی خوب، فردی است که بازیکنانش بهترین راندمان را داشته باشند و من در هر تیمی کار کرده ام، بهترین عملکرد را از بازیکنانم گرفته ام.

هنوز هیچ لیست خروجی به باشگاه نداده ام

او درباره فهرست بازیکنان مازاد پرسپولیس گفت: هنوز هیچ لیست خروجی به باشگاه نداده ام و باید ابتدا بازیکنانی را که می‌توانیم جذب کنیم بگیریم. پس از بازی با نساجی تصمیم می‌گیریم. اسامی برخی بازیکنان داخلی و خارجی را به باشگاه داده ایم و اکنون باشگاه باید مذاکره کند. برای بازیکن خارجی جا داریم، اما برای جذب بازیکن دخلی باید فهرست مان خالی شود. تمام تمرکزم روی بازی جمعه است که یک فینال است.

کالدرون درباره میزان حمایت باشگاه از خواش گفت: باشگاه ۲ ،۳بار گفت از من حمایت می‌کند. پیرمرد هستم و تجربه ام در چنین مواقعی می‌گوید باید مراقب اخراج شدن باشم. راهم را بلد هستم و راه پیروزی را می‌دانم در سطح جهانی به ماکزیمم رسیده ام و ۲ فینال جام جهانی را تجربه کرده ام. راه یکی است کار تیمی، تلاش، تواضع، احترام دیسیپلین و نظم. این راه من است.

وقتی به جام جهانی می‌روید، هدفتان رسیدن به فینال است

ستاره اسبق تیم ملی فوتبال آرژانتین درباره صحنه مشکوکی که روی او در فینال جام جهانی ۱۹۹۰ اتفاق افتاد، گفت: صحنه‌ای که روی من در فینال جام جهانی ۱۹۹۰ اتفاق افتاد، پنالتی بود و اگر کمک داور ویدیویی (VAR) در آن زمان وجود داشت آن صحنه را پنالتی می‌گرفت. پنالتی آلمانی‌ها هم درست نبود. تنها خاطره‌ای که از فینال دارم آن است که از کنار جام رد شدم و به ما مدال دادند. وقتی به جام جهانی می‌روید، هدفتان رسیدن به فینال است، اما وقتی به آن بازی خاص می‌رسید فقط می‌خواهید جام بگیرید. آن صحنه برای ما پنالتی بود، اما داور خوبی برای فینال انتخاب نکردند. اکنون داوران خیلی بهتر شده اند و سطح داوری خیلی بهتر شده است.

بیرانوند بهترین دروازه بان آسیا است

کالدرون درباره دلیل بیرون ماندن علیرضا بیرانوند از فهرست بازیکنان مدنظرش برای بازی با شهرداری ماهشهر گفت: بیرانوند دروازه بان شماره یک من است و مثل فرزندم می‌ماند. بهترین دروازه بان آسیا است، اما پس از مراسم برترین‌های AFC چند روزی تمرین نکرد و بازی هم نکرد. سعی می‌کنم همیشه کمکش کنم تا از قبل بهتر شود از ژانویه و فوریه می‌بینید که بیرانوند به آمادگی ایده آلی رسیده است و تاکنون هیچ وقت به این اندازه آماده نبوده است. اگر این مرحله را رد کند بهترین عملکرد بیرانوند را می‌بینید.

عالیشاه اگر می خواهد در ترکیب قرار گیرد باید با تغییر پستش راضی باشد

او درباره اینکه شنیده می‌شود امید عالیشاه به دلیل درگیری اش با سیامک نعمتی دیگر در فهرست پرسپولیس قرار نمی‌گیرد، گفت: تصمیم مربی فوتبالی است و در سال‌هایی که در فوتبال بوده ام، همیشه درگیری بوده است. با این وجود درگیری همانجا می‌ماند. هر ۲ بازیکن را هم جریمه کردیم. امید بازیکن خوب و حرفه‌ای است، اما دوست دارد هافبک چپ بازی کند. با این وجود اولویت‌های من برای این پست مهدی ترابی، وحید امیری و بشار رسن هستند. امیری و بشار قبول کردند در پست مهاجم دوم و هافبک وسط بازی کنند. امید برای این پست در اولویت نیست و اگر می‌خواهد در ترکیب قرار گیرد باید با تغییر پستش راضی باشد. با این وجود راضی به تغییر پستش نیست و به همین دلیل کمتر بازی می‌کند.

برای پول آینده فوتبال ایران را به خطر نمی‌اندازم

سرمربی پرسپولیس درباره مطالباتش از باشگاه پرسپولیس و تناقض رفتار خود با آندره آ استراماچونی و مارک ویلموتس گفت: باشگاه پرسپولیس به وعده هایش به من عمل نکرده است. من هم در شرایطی مانند استراماچونی هستم. تنها تفاوت ما این است که به دلیل ارزش‌ها و تربیتم به خاطر پول تیم را ترک‌نمی کنم. برای پول آینده فوتبال ایران را به خطر نمی‌اندازم.

آدمی نیستم که یک روز قبل از بازی تیم را رها کنم

او ادامه داد: تیم ملی بازی حساسی با عراق داشت، اما ویلموتس سه روز قبل از بازی آمد. من موافق این نیستم که با آینده فوتبال ایران بازی شود. من هر ۲ مربی را درک می‌کنم، اما آدمی نیستم که یک روز قبل از بازی تیم را رها کنم. به بازیکنان و هواداران احترام می‌گذارم و این موضوع را تنها در حرف نمی‌گویم اگر چه باشگاه به وعده هایش عمل نکرده است، اما به باشگاه بازیکنان و تیم احترام می‌گذارم.

تا ۶ دی به مدیران پرسپولیس زمان می دهم

کالدرون درباره مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: این حقیقت وجود دارد که مسئولان باشگاه باید کاری می‌کردند تا چنین اتفاقی نیفتد. آن‌ها باید از قبل مشکلات را حل می‌کردند تا کار به اینجا نکشد. باید سعی می‌کردند مشکلات مرا حل کنند، اما من به باشگاه احترام گذاشته و تا ۲۷ دسامبر (۶ دی) کارم را ادامه می‌دهم.

او افزود: هرچند تمام مشکلات را تحمل کرده ام، اما مردم باید برخی مسائل را بدانند. قبل از حضور در پرسپولیس در استانبول روی مفاد قرارداد توافق کردیم و آن زمان به مسئولان باشگاه گفتم ابتدا به آرژانتین می‌روم و سپس به ایران می‌آیم.

باشگاه نمی خواهد به من پاداش دهد

سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: وقتی به ایران رسیدم ۱۰۰ هزار دلار از قراردادم کم شد که به نظر من کار خوبی نبود. البته به من گفتند کارت را شروع کن و در صورت موفقیت پاداش می‌گیری. به هیچ وجه از این کار خوشم نیامد. جای دیگر به من خیلی بیشتر از پرسپولیس پول می‌دادند و مبلغ قراردادم با این تیم ۴۰ درصد سایر قرارداد‌های است.

او افزود: با این وجود به خودم گفتم دوست دارم این چالش ورزشی را انجام بدهم چراکه پرسپولیس طرفداران فوق العاده و بازیکنانی دوست داشتنی دارد. به من گفتند با پاداش‌ها مبلغ کسر شده از توافق ابتدایی مان را جبران می‌کنیم. برای این موضوع هم لفظی توافق کردیم و مکتوب نشد، اما امروز باشگاه نمی‌خواهد آن پاداش را به من پرداخت کند.

پول بلیت دستیارانم و خانواده ام را خودم پرداخت می کنم

کالدرون ادامه داد: اینکه حرفی بزنیم و کار دیگری انجام بدهیم دوست ندارم. با این وجود پذیرفتم و از جیب خودم وسایل تمرینی خریدم. هرچند باشگاه پس از ۲ ،۳ ماه پول این وسایل را به من بازگرداند، اما به آن‌ها نیاز داشتم و نمی‌توانستم سه ماه صبر کنم تا باشگاه پول شان را بدهد. با توجه به بدهکاری باشگاه به آژانس هواپیمایی باید بلیت خودم، دستیارانم و خانواده ام را پرداخت کنم. محسن سیدی، مربی دروازه بان‌های مان ۶ ماه است که در ورزشگاه کاظمی می‌خوابد. وقتی در تهران برف آمد خودم برف زمین را پارو کرده و آن را خط کشی کردم.

او افزود: ۶ ماه با تمام وجود برای باشگاهی که مسئولان تصمیم گرفتند مرا به آن بیاورند کار کردم. از لطف مردم تشکر می‌کنم چراکه همیشه حامی ام بوده اند. هرچند برخی‌ها از من انتقاد می‌کنند، اما این انتقاد‌ها بدون دلیل، مدرک، پایه و اساس است.

کالدرون با اشاره به حمایت کریم باقری از خودش گفت: او به دوستانش گفت اگر می‌خواهید از کالدرون انتقاد کنید ابتدا سر تمرین بیایید و پس از کسب اطلاع و آنالیز شرایط این کار را انجام بدهید. برخی افراد بدون اطلاع انتقاد می‌کنند.

او افزود: بازیکنانم از سال گذشته طلب دارند. برای ادامه همکاری با پرسپولیس از ۲۷ دسامبر شرایطی دارم. چراکه مربی حرفه‌ای هستم، خانواده ام را ترک کرده و به ایران آمده ام. خودم پذیرفته ام که کمتر از همیشه پول بگیرم. بازیکنانم در این ۶ ماه با تمام وجود بازی کردند درحالیکه همچنان از سال پیش طلب دارند. خودم جانم را داده ام. به هیچ وجه از ایران نرفتم، اما اگر از ۶ دی ببینم سازماندهی حرفه‌ای وجود ندارد، خیلی موارد را مطرح می‌کنم‌.

کالدرون، یک مربی حرفه‌ای است

سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: کالدرون، یک مربی حرفه‌ای است. کار و تلاش می‌کند، تواضع دارد انا حرفه‌ای است. به همین دلیل می‌خواهم سه شرط اصلی ام برای ادامه همکاری با پرسپولیس را بگویم و امیدوارم مردم هم به من کمک کنند. شرایط من این است: ۱- باشگاه طلب بازیکنانم از سال‌های پیش را تسویه کند ۲- قبل از ۶ ژانویه باید ۲ ،۳ بازیکن جدید داشته باشیم ۳- تکلیف اردوی مان در قطر مشخص شود.

کالدرون ادامه داد: ۲ ماه پیش برای این اردو درخواست دادم، اما تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است. می‌دانید کمپ‌های قطر از چهار ماه قبل رزرو می‌شود. دیگر با قول فردا را شنیدن کار نمی‌کنم. باشگاه باید روش کاری اش را تغییر بدهد. سختی کار را رد کرده ایم و دوست دارم برای تمام کردن این پروژه از آرژانتین به تهران بازگردم.

برای کسب قهرمانی مهاجم خارجی سطح بالا می‌خواهیم

او افزود: برای کسب قهرمانی مهاجم خارجی سطح بالا می‌خواهیم. علیپور، مهاجم خوب و جوانی است، اما نمی‌توانیم کل بار تیم را روی دوش او اندازیم. بازیکن‌ها با تمام وجود بازی می‌کنند، اما باید پول شان پرداخت شود. خودم هم ۶ ماه با تمام وجود کار کردم و اکنون شرایطی دارم که اگر انجام شود برمی گردم. هیچ وقت تجربه این مدت را در زندگی ام نداشتم، اما دیگر نمی‌خواهم در آینده چنین اتفاق‌هایی رخ بدهد. فدراسیون، باشگاه یا هر جای دیگری که هست باید تجدید نظری در سازماندهی فوتبال ایران انجام بدهد. این حرف را برای آینده فوتبال ایران می‌زنم چراکه پتانسیل بزرگ، فوتبالیست‌های خوب وطرفداران فدق العاده‌ای دارید. امیدوارم بتوانم این راه را ادامه بدهم.

او درباره میزان دریافتی اش از باشگاه پرسپولیس گفت: بخشی از قسط اول و کل قسط دوم قراردادم مانده است، اما دوست دارم درباره این موضوع پس از ۲۷ دسامبر صحبت کنم. می‌خواهم مردم بدانند وظیفه اخلاقی ام را انجام دادم و برای خودم، هواداران، باشگاه و بازیکنان احترام قائل بودم. در حال حاضر به فینال مقابل نساجی فکر می‌کنم و تمام امروزم روی آن دیدار است.

اگر مسئولان باشگاه به حرف هایم گوش دهند و شرایط را درست کنند می‌توانیم یک جام ببریم

کالدرون افزود: در نهایت باید ببینیم چه اتفاقی می افتد، اما دوست دارم این مشکلات حل شود. دوست دارم کاری که شروع کرده ام به پایان برسانم. سختی کار را رد کرده ایم. اگر مسئولان باشگاه حرف مرا گوش کرده و شرایط را درست کنند می‌توانیم یک جام ببریم. از ما درخواست می‌کنند جام ببریم، اما باید راه را درست برویم. نمی‌توانیم چنین درخواستی داشته باشیم، اما راه را اشتباه برویم. امیدوارم مشکلات مان حل شود چراکه مردم و باشگاه لایق هستند. به واقع از بازیکنانم راضی هستم.

بلیت آرژانتین را رزو کرده ام

او درباره اینکه آیا برای روز شنبه بلیت رزور کرده است، گفت: دوست دارم روز‌های پایانی سال را کنار خانواده ام باشم. در حال حاضر تصمیم مان این است که هشت ژانویه برای شروع تمرینات مان به تهران برگردیم. با توجه به اینکه باشگاه نمی‌توانست پول بلیت را بدهد و من خودم بلیت خریدم، تنها بلیت رفت را گرفته ام. البته قرار است فردا پول بلیت را به من بازگردانند. از طرفی به دلیل اینکه در ایام کریسمس هستیم، مجبور بودیم یک ماه پیش بلیت بگیریم

انتهای پیام/

نظر شما