شناسهٔ خبر: 37148515 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مخالفت دولت توافق ملی لیبی به تمدید ضرب‌الاجل خروج از طرابلس و سرت

71592

دولت توافق ملی لیبی مخالفت خود را با تمدید ضرب‌الاجل از سوی نیروهای حفتر تا سه روز دیگر برای خروج نیروهای مصراته وابسته به این دولت از شهرهای طرابلس و سرت اعلام و آن را شکست عملیات "ساعت صفر" نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، مصطفی المجعی، سخنگوی مرکز اطلاع‌رسانی عملیات "آتشفشان خشم" (عملیات نیروهای وفاق ملی لیبی) تصریح کرد، تمدید مهلت عقب‌نشینی نیروهای مصراته از طرابلس و سرت تنها توجیهی برای شکست عملیات "ساعت صفر" است که خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی آن را برای آغاز "نبرد سرنوشت‌ساز" علیه طرابلس اعلام کرده بود.

وی اظهارات احمد المسماری، سخنگوی ارتش "ملی" لیبی را که گفته بود، هیئتی به نمایندگی از شهر مصراته برای گرفتن مهلت بیشتر جهت قانع کردن شبه‌نظامیان خود برای خروج از طرابلس با نیروهای حفتر وارد مذاکره شده را تکذیب کرد و گفت، مصراته از قبل بسیج عمومی اعلام و گزینه مقابله با حملات حفتر به طرابلس را انتخاب کرده‌ است.

المسماری روز جمعه گفته بود، در صورتی که مصراته طی ضرب‌الاجل تعیین شده که امروز (یکشنبه) به پایان رسید، شبه‌نظامیان خود را از طرابلس و سرت خارج نکند، حملات به مصراته روزانه و به شکل فشرده انجام خواهد شد اما نیروهای حفتر این مهلت را به مدت سه روز دیگر یعنی تا بامداد چهارشنبه تمدید کردند.

همچنین خبرنگار الجزیره در لیبی اعلام کرد، در جریان درگیری‌ها با دولت توافق ملی لیبی در محور الیرموک، واقع در جنوب طرابلس بیش از ۹۰ تن از نیروهای مسلح وابسته به حفتر و دو تن از نیروهای دولت توافق ملی لیبی کشته شدند. در حال حاضر محور الیرموک صحنه درگیری‌های پراکنده‌ای میان نیروهای دولت توافق ملی و نیروهای حفتر است و دولت توافق تأکید کرده به حفاظت از همه پایگاه‌های خود ادامه می‌دهد.

در همین راستا، روزنامه واشنگتن پست به نقل از مسؤولان آمریکایی، غربی و فرماندهان ارشد لیبی از حضور بیش از ۱۰۰۰ مزدور روسی وابسته به گروه "واگنر" خبر داد. علاوه بر حمایت مالی و دیپلماتیک روسیه از حفتر، مسکو میلیاردها دینار لیبی چاپ کرده تا حفتر حقوق نیروهای خود را پرداخت و حمایت قبایل را جلب کند.

انتهای پیام

نظر شما