شناسهٔ خبر: 37144001 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

استاندار تهران: آلودگی هوا پدیده جهانی است

بندپی گفت: آلودگی هوا پدیده جهانی بوده و‌ تنها مختص تهران و ایران نیست.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه 598، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران که ظهر امروز در نشست خبری هفتگی علی ربیعی سخنگوی دولت حضور یافته بود، طی سخنانی درباره آلودگی هوا اظهار داشت: آلودگی هوا پدیده جهانی است و‌ تنها مختص تهران و ایران نیست.
 
وی با ذکر آماری از روزهای پاک تهران در طول 5 سال اخیر، اظهار داشت: خودروهای دیزلی ما 33 درصد و ماشین های سواری 28 درصد آلودگی هوا را شکل می‌دهند و پایانه‌های اتوبوس، فرودگاه‌ها و نیروگاه‌ها و صنایع هم با درصدهای مختلف، دیگر موارد آلودگی هوا را تشکیل می‌دهند.

استاندار تهران ادامه داد: کیفیت هوای تهران برای ما اهمیت بسیار فراوانی دارد و بر آن حساس هستیم، تمهیداتی که اتخاذ شده این است که سازمان هواشناسی پیش بینی کرده که تا آخر هفته آلودگی هوا حالت ایستایی دارد و ما تصمیم گرفتیم مردم را از بلاتکلیفی درآوریم که طی آن مدارس در کلیه مقاطع به جز در دماوند و فیروزکوه تعطیل شده و کسانی که گروه‌های حساس هستند هم این لزوم را به ادارات یادآور شدیم و همچنین گفته‌ایم که ادارات در گرفتن مرخصی کارمندان سخت‌گیری به خرج ندهند.

بندپی افزود: همچنین وزارت نفت تمهیداتی اتخاذ کرده که کارخانه‌ سیمان تهران سوخت مازوت خود را به گاز تغییر داده و کارخانه منتظرقائم در ملارد هم قرار است مجهز به سوخت گاز شود و اگر نشد از ادامه فعالیت آن جلوگیری موقت شود.

وی ادامه داد: در مورد تردد خودروها و موتورسیکلت‌های دودزا نیز این موضوع از سوی نیروی انتظامی جلوگیری خواهد شد و ورود کامیون‌ها به تهران هم با نظارت و کنترل همراه خواهد شد. همچنین قرار است مترو هم از ظرفیت حداکثری خود در این زمینه استفاده کنند و ادارات هم کارمندانی که از اتوبوس‌ها در رفت و آمد استفاده می‌کنند را تشویق کنند.

استاندار تهران درباره منشاء بوی بد تهران نیز تصریح کرد: گاز اس او دو بر اثر سوخت مازوت حاصل می‌شود و در روزهایی که شاهد انتشار بوی نامطبوعی در تهران بودیم که بعد از بررسی‌ها به این رسیدیم که اس او دو موجود در هوای تهران بالاتر رفته است و در نتیجه قرار شد دیگر کارخانه سیمان تهران از مازوت استفاده نکند.

منبع:تسنیم

نظر شما