شناسهٔ خبر: 37124872 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرعامل شرکت صنعت آفرینان کمیته امداد (ره):

پروژه توانمند‌سازی فرش دستباف از خراسان جنوبی آغاز می‌شود

ابراهیمی گفت: پروژه توانمند‌سازی فرش دستباف در کشور برای اولین بار از خراسان جنوبی آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی ابراهیمی» امروز (1 دی) در جلسه بررسی ثبت برند جهانی فرش امداد اظهار کرد: پروژه توانمندسازی در حوزه فرش دستبافت اجرا می شود و نشان تائیدیه فرش از ورود و سوء استفاده کشورهای رقیب در این حوزه به نام ایران جلوگیری می کند.

 

مدیرعامل شرکت صنعت آفرینان کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه نشان فرش ایران از ورود و تقلب کشورهای دیگر به دلیل قیمت ارزان برای فروش فرش جلوگیری می کند، گفت: پروژه توانمند‌سازی فرش دستباف در کشور برای اولین بار از خراسان جنوبی آغاز می‌شود.

 

وی ادامه داد: فرش ایران از طریق شناسایی این نشان تاییدیه و ترویج آن که از طریق این پروژه در حال انجام است، شناخته می‌شود و استفاده از فرش دستباف راحت‌تر  و رونق تولید در ایران بهتر اتفاق می‌افتد.

 

ابراهیمی با اشاره به اینکه صادرات فرش دستباف با برند ایران منجر به رونق تولید و ایجاد اشتغال می شود، افزود: فرش دستباف ایران جزو کالاهایی است که تحت تحریم قرار گرفته و با توجه به اینکه 40 درصد بازار فرش ایران در آمریکا  وجود داشته در حال حاضر این بازار را از دست داده ایم اما امیدواریم با اجرای پروژه توانمند سازی و نشان فرش ایران و افزایش درخواست مردم کشورها برای فرش دستبافت، تحریم دولت‌ها برداشته خواهد شد و شاهد رونق تولید خواهیم بود.

نظر شما