شناسهٔ خبر: 37120062 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دستگاه‌هایی که نیازهای وارداتی خود را اعلام نمی‌کنند باید جریمه شوند

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ضمن انتقاد از عدم توجه دستگاه‌های دولتی به تولید داخل گفت: تمام دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی باید در نمایشگاه تقاضامحور شرکت و نیازهای خود را عرضه کنند. در صورت عدم حضور دستگاه‌های دولتی، وزارتخانه‌های مرتبط با هر مجموعه باید جریمه شوند.

صاحب‌خبر -

شهاب‌الدین بی‌مقدار عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره لزوم حمایت از ساخت و تولید ایرانی گفت: برای شکل‌گیری نهضت قطعه‌سازی و ساخت داخل، وزارت صمت و سایر دستگاه‌های دولتی باید محصولات موردنیاز خود را به تولیدکننده‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها ارائه و برای آن مشتری پیدا کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا، پیشنهاد می‌شود نمایشگاه‌های دائمی برگزار شود و از شرکت‌های دانش‌بنیان و اساتید دانشگاه برای بازدید از آن‌ها دعوت به عمل آید.

بی‌مقدار با بیان اینکه در داخل کشور دارای ظرفیت‌های علمی و فناورانه زیادی هستیم، گفت: دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند درصد بسیار بالایی از محصولات صنعتی و فناورانه کشور را تأمین کنند.

وی ادامه داد: وزارت صمت و شرکت‌های وابسته به آن باید منابع مالی خود را که پیش‌تر برای واردات مصرف می‌کردند، در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهند تا امکان تولید محصول توسط آن‌ها فراهم شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ضمن انتقاد از عدم توجه دستگاه‌های دولتی به تولید داخل گفت: متأسفانه دستگاه‌های دولتی تمایل زیادی برای عرضه نیازهای فناورانه خود ندارند. دلیل این امر درآمدهای ارزی فراوان به واسطه فروش نفت در گذشته و جذابیت‌های خرید خارجی است. ولی در حال حاضر به دلیل تحریم‌های اقتصادی، دستگاه‌ها باید به سمت استفاده از توان داخل حرکت کنند.

بی‌مقدار با اشاره به برگزاری نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی ( تستا) گفت: تمام دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی باید در نمایشگاه تقاضامحور تستا شرکت و نیازهای خود را عرضه کنند. در صورت عدم حضور دستگاه‌های دولتی، وزارتخانه‌های مرتبط با هر مجموعه باید جریمه شوند.

وی در پایان تصریح کرد: در صورت ارائه نیاز توسط دستگاه‌های دولتی مطمئنا شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکننده‌ها به آن پاسخ خواهند داد. این موضوع رونق تولید ملی و بی‌اثر کردن تحریم‌ها را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

نظر شما