شناسهٔ خبر: 37115956 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با «دانشجو» بیان شد

جهانپور: بیش از ۱۳۴ دانشجوی گروه پزشکی دانشگاه آزاد از ادامه تحصیل منع شدند / ضرورت برخورد با متخلفان

مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: ۱۳۴ دانشجوی دانشگاه آزاد که بدون داشتن حد نصاب و شرایط قانونی تغییر رشته داده بودند، از ادامه تحصیل منع شدند.

صاحب‌خبر -

کیانوش جهانپور، مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: با پیگیری‌های انجام شده، ۱۳۴ دانشجوی دانشگاه آزاد که بدون داشتن حد نصاب و شرایط قانونی تغییر رشته داده بودند، از ادامه تحصیل منع شدند.
 
جهانپور ادامه داد: وزارت بهداشت مدتی می‌شود که در حال بررسی پذیرفته‌شدگان رشته‌های گروه پزشکی است. با بررسی های انجام شده کسانی که با استفاده از رانت و به روش های مختلف به صورت غیرقانونی و با نداشتن حد نصاب لازم روی صندلی‌های رشته‌های گروه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نشسته بودند، از ادامه تحصیل در این رشته‌ها منع شدند.

مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: با استناد به مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، بیش از ۱۳۴ دانشجو که تحت عناوین مختلف از جمله فرزند هیئت علمی و ... بدون داشتن حد نصاب و شرایط قانونی به رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تغییر رشته داده بودند، از ادامه تحصیل منع شدند.

وی با بیان اینکه اینگونه از رفتار‌ها موجب احساس بی‌عدالتی و تبعیض در میان دانشجویان کشور می‎شود، تصریح کرد: مقابله با این رفتار‌ها منجر به تقویت حس قانون‌گرایی و رفع تبعیض در نظام آموزش عالی و آموزش پزشکی کشور خواهد شد.
 
جهانپور در پایان خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت تاکید کرده است تا با کلیه افرادی که در این مسیر تخلف کرده‌اند، از مسیر و مجاری قانونی مطابق با مقررات برخورد قانونی شود.


نظر شما