شناسهٔ خبر: 37059668 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در صبح بیست و هفتمین روز از آذرماه؛

هواي تهران سالم است

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- هوای تهران در بیست و هفتمین روز آذر 1398، با شاخص کیفیت 93 در شرایط سالم قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، صبح روز چهارشنبه (27 آذر 98) در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که عمدتاً ناشی از عدم وزش باد مؤثر و افزایش تردد خودروها در نخستین ساعات روز است.
به تدریج با افزایش نسبی سرعت باد و ناپایداری جوی در برخی ساعات بعد از ظهر، از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد. در ساعات پایانی چهارشنبه نیز پیش‌بینی می‌شود با افزایش حجم ترافیک، بر غلظت ذرات معلق افزوده شود وکیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.
تداوم وضعیت جوی نسبتاً پایدار همراه با افزایش تردد خودروها در نخستین ساعات روز پنجشنبه (28 آذر 98) سبب تجمع آلاینده‌ها شده و کاهش کیفیت هوا و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود. کاهش سرعت باد در طی روز سبب می‌شود پراکندگی آلاینده‌ها محدود شده و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب باقی بماند.
در اواخر وقت پنجشنبه با کاهش میزان ناپایداری و برقراری وضعیت آرام جوی، تجمع ذرات معلق ناشی از تردد خودروها و به تبع آن کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

نظر شما