شناسهٔ خبر: 37056371 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تایید بیش از ۹۰ درصد داوطلبان نمایندگی مجلس در کردستان

بنا به گفته منابع آگاه، در حالیکه تاکنون هیچ داوطلبی برای ابلاغ نامه عدم احراز به فرمانداری مریوان دعوت نشده است، شنیده‌ها حاکیست که یکی از نمایندگان فعلی سنندج در هیات اجرایی ردصلاحیت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، همزمان با سراسر کشور در ایام ثبت‌نام داوطلبین کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی، ۲۸۱ نفر برای رقابت در انتخابات مجلس در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان ثبت‌نام کردند. 

استان کردستان با ۱۰ شهرستان، دارای ۶ کرسی نماینده در ۵ حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران، بیجار، مریوان و سروآباد، قروه و دهگلان و سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی را داراست.

براساس آنچه مطلعین به خبرنگاران فارس در کردستان گفته‌اند، در حوزه انتخابیه سقز و بانه ۲۳ نفر تایید و نفر هم احراز انها تایید نشده است گرچه ۵ نفر هم انصراف داده‌اند.

در حوزه مریوان و سروآباد هم ۵۵ نفر ثبت‌نام کرده بودند که جز ۹ نفر انصرافی، هیچ داوطلبی برای ابلاغ نامه ردصلاحیت به فرمانداری دعوت نشده است.

در حوزه انتخابیه بیجار نیز از ۵۱ نفر ثبت‌نامی، ۷ نفر انصراف دادند و ۴ نفر نیز ردصلاحیت شده‌اند که نام یکی از نمایندگان ادوار هم در این لیست قرار دارد.

در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان ۴۲ نفر ثبت‌نام کرده بودند که ۳۱ نفر تایید صلاحیت شده‌اند.

در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران هم از ۹۵ نفر ثبت‌نامی نهایی، ۶ نفر انصرافی بود، ۸۴ نفر تایید و ۵ نفر هم ردصلاحیت شده‌اند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که نام یکی از نمایندگان فعلی سنندج، دیواندره و کامیاران در لیست ردصلاحیت‌شدگان قرار دارد.

این گزارش حاکی‌است، تلاش خبرنگار فارس برای مصاحبه با رئیس ستاد انتخابات استان کردستان برای اطلاع‌رسانی دقیق‌تر به مردم بی‌نتیجه ماند.

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰/

نظر شما