شناسهٔ خبر: 37038561 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون اقتصادی استاندار تهران:

روند کاهشی قیمت گوشت در آینده/ دست دلالان از بازار گوشت کوتاه می شود

امامی امین از کاهش قیمت گوشت در آینده خبر داد و گفت: طبقه برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده است دست دلالان از بازار گوشت کوتاه شود که این امر نقش مهمی در کاهش قیمت گوشت دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «محمد امامی امین» در حاشیه سی امین جلسه ستاد تنظیم بازار استان گفت: ما در حوزه تولید مواد غذایی مشکلی نداریم. مواد پروتئینی و کالاهای اساسی به وفور در ذخایر استراتژیک و ذخایر استانی وجود دارد.

 

معاون اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه قیمت های بازار در حوزه مواد غذایی موید روند کاهشی قیمت ها است، تصریح کرد: ما در بخش فلزات افزایش قیمت داشتیم که آن هم به دلیل محدود کردن عرضه توسط دو تا از شرکت های مربوطه بود.

 

وی افزود: طبق گزارش سازمان صمت عموم کالاها یا کاهش منفی داشتند یا افزایشی نداشتند و یا در حالت ثبات بودند. بعضی از کالاها هم ممکن است این هفته افزایش داشته باشد و هفته آینده کاهش یابد، مانند گوجه فرنگی که با افزایش قیمت مواجه بود ولی در حال حاضر 25 درصد کاهش قیمت داشته است.

 

امامی امین در ادامه افزود: با توجه به اینکه هفته آینده گوجه فرنگی جیرفت وارد بازار می شود، مجدد با کاهش قیمت آن روبرو خواهیم شد.

 

معاون اقتصادی استاندار تهران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا قیمت تمام شده دام سه برابر گوشتی است که در بازار عرضه می شود، بیان کرد: متاسفانه دلالان مانع قیمت واقعی گوشت در جامعه شدند. در حال حاضر گوشت گوساله در میادین میوه و تره بار با قیمت 67 هزار تومان عرضه می شود در حالی که سال گذشته کیلویی 90 هزار تومان بود. طی یک سال گذشته 28 هزار تومان قیمت گوشت گوساله کاهش داشته است، ضمن اینکه قیمت گوشت گوسفند نیز 120 هزار تومان بود که الان ران پاک کرده گوسفند کیلویی 95 هزار تومان در سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می شود.

 

امامی امین با اشاره به افزایش قیمت گوشت خاطرنشان کرد: دولت که گوشت را نمی فروشد. اگر گوشتی هم می فروشد، گوشت تنظیم بازاری وارد میادین می کند و برای تنظیم بازار آن را عرضه می کند. امسال ما نسبت به سال گذشته کاهش قیمت گوشت داشتیم، ضمن اینکه همین قیمت فعلی هم مورد تایید ما نیست، الان گوشت گوساله کیلویی 24 هزار و 500 تومان می فروشند. اگر نصف نصف هم باشد باید لاشه آن 50 هزار تومان فروخته شود ولی اکنون با قیمت تعاونی در میادین میوه و تره بار 66 هزار تومان و در سطح سوپرها 75 هزار تومان عرضه می شود؛ این 20 هزار تومان مابه التفاوت پول دلالی است.

 

وی افزود: ما برای حل این مشکل تصمیم گرفتیم عرضه مستقیم دام سنگین را با کمک تعاونی روستایی، سازمان میادین میوه و تره بار و فرمانداری ها در سطح استان عرضه کنیم. بر همین اساس به تمام فرمانداری ها اعلام کردیم که به هر میزانی که به دام سنگین نیاز دارند برای عرضه مستقیم محل مربوطه را مشخص کنند تا دست دلالان از بازار پروتئین کوتاه شود. 

 

معاون اقتصادی استاندار تهران با اشاره به میوه شب عید تصریح کرد: در سردخانه های استان تهران به وفور سیب و پرتقال وجود دارد. بخشنامه تنظیم بازار کشور برای خرید و ذخیره سازی سیب و پرتقال ابلاغ شد که بر اساس آن چهار هزار تن پرتقال و سه هزار تن سیب خریداری شده است. جلسه ای مشترک هم با حضور سازمان صمت، تعاونی روستایی و جهاد کشاورزی داریم لذا نحوه تعیین مباشر، خرید و ذخیره سازی اعلام خواهد شد.

 

نظر شما