شناسهٔ خبر: 37006799 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر مالزیایی: اجلاس کوالالامپور سکویی برای ارسال پیام واقعی اسلام است

تهران- ایرنا- وزیر امورمذهبی مالزی گفت: اجلاس سران کوالامپور ۲۰۱۹ سکوی مهمی برای ارائه و تقویت «صلح» به عنوان پیام واقعی اسلام به جهان خواهد بود و مهمترین مسائل جهان اسلام و مسلمانان در آن مطرح خواهد شد.  

صاحب‌خبر -

"مجاهد یوسف روا" وزیر امور مذهبی مالزی روز یکشنبه به رسانه‌ها گفت: مسائلی مانند اسلام هراسی و افراط گرایی از جملات موضوعات مهم مطرح در اجلاس بین المللی کوالالامپور است که با حضور رهبران کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود.  

خبرگزاری رسمی مالزی "برناما" به نقل از یوسف روا گزارش داد: رادیکالیسم و افراط گرایی منجر به اقدامات تروریستی به نام دین شد و اسلام هراسی را دامن زد؛ ترس بی‌اساسی که باعث ایجاد تبعیض و انگ زدن به مسلمانان در سراسر جهان شد.  

وی گفت: این اجلاس با روایت "اسلام رحمت للعالمین" قصد دارد به جهانیان بگوید که اسلام یک دین مترقی و پربار است که صلح را در سراسر جهان می‌خواهد.  

یوسف روا افزود: این پیام بسیار مهم است چرا که منعکس کننده قصد واقعی اسلام است و ما درصدد هستیم تا در اجلاس سران کوالالامپور این پیام را به جهانیان برسانیم.  

مجاهد در پرداختن به مشکلات پیش روی کشورهای مسلمان، گفت: مفهوم رحمت للعالمین در حل مسائل بین مسلمانان و غیرمسلمانان یا موضوعاتی که در میان جامعه مسلمانان وجود دارد، مانند اختلافات فرقه‌ای بسیارعملی است.  

مجاهد همچنین افزود: اجلاس کوالالامپور نه تنها برای مالزی بلکه برای کل جهان اسلام قابل توجه است زیرا رهبران جهان اسلام را گرد هم می‌آورد تا درباره رفع مهمترین چالش‌های مسلمانان گفت وگو کنند.  

طبق این گزارش اجلاس سران کوالالامپور ۲۰۱۹ که در روزهای ۱۸ تا ۲۱ دسامبر (۲۷ تا ۳۰ آذر) در مرکز همایش‌های کوالالامپورپایتخت مالزی برگزار می‌شود، مسایل مربوط به مسلمانان را درهفت محور کاری شامل توسعه و حاکمیت، یکپارچگی و حکومت خوب؛ فرهنگ و هویت، عدالت و آزادی؛ صلح، امنیت و دفاع، تجارت و سرمایه گذاری، و مدیریت اینترنت و فناوری مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.  

احیای تمدن اسلامی، یافتن راه حل‌های جدید و کارآمد برای مشکلات مبتلا به جهان اسلام، مشارکت در بهبود امور مسلمانان، ملل مسلمان و ایجاد شبکه جهانی میان رهبران اسلامی، روشنفکران، دانشمندان و متفکران از جمله اهداف این اجلاس چهار روزه اعلام شده است.  

براساس این گزارش بیش از ۴۵۰ نفر از رهبران، اندیشمندان، روشنفکران و دانشمندان از مالزی و کشورهای اسلامی از سراسر جهان در این اجلاس شرکت می‌کنند.

نظر شما