شناسهٔ خبر: 3700359 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

قنبری معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش مازندران:

جشنواره فیلم رشد عرصه خوبی برای بهره گیری از توانایی های صنعت سینما در آموزش و پرورش است

این جشنواره عرصه بسیار خوبی برای بهره گیری از توانایی های صنعت سینما در آموزش و پرورش است و نقش موثری نیز در پیشبرد فرایند یادگیری و یاددهی و آگاهی از تحولات و نوآوری های علمی - آموزشی و تربیتی کشورهای دیگر دارد.

صاحب‌خبر -

معاون پژوهشی و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت:، چهل و چهارمین دوره جشنواره فیلم رشد استان به میزبانی شهرستان آمل برگزار می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، محمدقنبری اظهار داشت: اگر چه نمایش فیلم چون فراتر از شیوه آموزش کلمات و تدریس است بر یادگیری دانش آموزان بسیار اثرگذار است ولی استفاده از این ابزار برای آموزش در مدارس نیازمند فراهم شدن بسترها و امکاناتی نظیر تجهیز کلاس های درس به تجهیزات الکترونیکی است.

وی به فعال کردن کانون های فرهنگی و تربیتی به ویژه در مدارس روستایی استان به عنوان گامی برای تامین این بسترها نام برد.

معاون پژوهشی و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش مازندران، ارتقای سطح علمی و خلاقیت دانش آموزان، ترغیب فیلم سازان به ساخت فیلم های آموزشی و بهره گیری از تجارب دیگر کشورها در این زمینه را از اهداف برگزاری جشنواره فیلم رشد در کشور برشمرد و افزود: این جشنواره زمینه ای را فراهم می آورد تا مسوولان و دانش آموزان با آموزش و پرورش در کشورهای دیگر آشنا شوند و بتوانند با تبادل فرهنگ، دانش و آگاهی خود را بالا ببرند.

قنبری با بیان این که در این دوره اکران فیلم ها در ۱۵ شهرستان و منطقه نمایش داده می شود گفت: این جشنواره عرصه بسیار خوبی برای بهره گیری از توانایی های صنعت سینما در آموزش و پرورش است و نقش موثری نیز در پیشبرد فرایند یادگیری و یاددهی و آگاهی از تحولات و نوآوری های علمی - آموزشی و تربیتی کشورهای دیگر دارد.

نظر شما