شناسهٔ خبر: 37003574 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیکر پدر شهیدان محسن، مجتبی و محمدرضا عرب سرخی تشییع شد

تهران- ایرنا- پیکر مرحوم «حاج حسین عرب‌سرخی» پدر شهیدان «محسن، مجتبی و محمدرضا عرب‌سرخی» امروز یکشنبه از مقابل مسجد فائق در میدان شهدای تهران با حضور خانواده شهدا و مقامات لشکری و کشوری تشییع شد.

صاحب‌خبر -

مراسم بزرگداشت مرحوم عرب سرخی در روز سه شنبه ۲۶ آذر و مراسم هفتم در روز جمعه ۲۹ آذر سال ۱۳۹۸ در مسجد علی ابن موسی‌الرضا (ع) در میدان شهدا، خیابان عظیم‌زادگان از ساعت ۱۴:۳۰ برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری و حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پیامی جداگانه درگذشت مرحوم حاج حسین عرب سرخی پدر شهیدان والامقام مجتبی، محسن و محمدرضا عرب سرخی را تسلیت گفتند و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و همجواری با فرزندان شهیدش را مسالت کردند.

حاج حسین عرب‌سرخی، پدر شهیدان محسن، مجتبی و محمدرضا عرب‌سرخی روز جمعه گذشته دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.
 او اهل روستای تلک آباد اردستان از توابع استان اصفهان و فرزند محمد عرب سرخی بود که شغلش پرورش شتر بود.  
حاج حسین دو خواهر و یک برادر داشت. سال ۱۳۲۱ او ۱۶ ساله بود که تصمیم گرفت به تهران برود.  در تهران مغازه‌ای را با هدف میوه فروشی به راه انداخت و سپس سرمایه‌ای جمع کرد و وارد بازار شد. بعد با دختر پسرخاله‌اش ازدواج کرد. وقتی همسر حسین به خانه او آمد ۱۳ ساله بود. خداوند به آن‌ها شش فرزند عطا کرد؛ سه دختر و سه پسر. اما هر سه پسر را در دوران هشت سال دفاع مقدس فدای انقلاب کرد. پسرها یکی ۳۱ ساله، ۲۱ ساله و ۱۸ ساله بودند که به شهادت رسیدند.
خانواده تکلیف خود را انجام داده اند 

به نقل از سردار محمدرضا  یزدی فرمانده لشکر محمد رسول الله (ص)، وقتی «محسن» و «مجتبی» در جبهه به شهادت رسیدند، «محمدرضا» می‌خواست به جبهه برود، اما به او گفتم که دو برادر تو به شهادت رسیده‌اند و خانواده شما تکلیف خود را ادا کرده‌ است و رزمندگان در جبهه انتقام برادران شهیدت را خواهند گرفت.  محمدرضا در حالی که ۱۶ سال داشت، دستانش را بر شانه من گذاشت و گفت: «برادرانم تکلیف‌شان را ادا کرده‌اند؛ ولی من تکلیف خود را انجام نداده‌ام و تکلیف من گرفتن انتقام نیست.»
شهدای خانواده
«محسن» متولّد ۱۳۳۲ بود. شغلش خیاطی بود و بعد از انقلاب در زندان اوین خدمت می‌کرد و با شهید کچویی و شهید لاجوردی همکاری داشت. او در سن ۲۱ سالگی در جماران به عنوان محافظ امام خدمت می‌کرد. مهندس عمران بود و یک پسر به نام احسان داشت. محسن در اسفند ۶۳ در عملیات بدر در منطقه هورالعظیم به شهادت رسید.

«مجتبی» متولد۱۳۴۰ بود. بعد از انقلاب علیه منافقین فعالیت می‌کرد و در حسینیه جماران مشغول خدمت بود. او در ۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در عملیات فتح‌المبین شهید شد.
محمدرضا متولد ۱۳۴۷ بود و در زمان شهادت فقط ۱۸ سال داشت و در سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه به شهادت رسید.
حاج حسین عرب سرخی بعد از شهادت پسرها خیلی زود همسرش را از دست داد و سال‌ها در فراق فرزندان و شریک زندگی‌اش، زندگی کرد.

نظر شما