شناسهٔ خبر: 37002271 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عادل عبدالمهدی تحریم شخصیت های عراقی را محکوم کرد

بغداد – ایرنا – نخست وزیر دولت پیشبرد امور در عراق امروز /یکشنبه اعلام نام شماری از شخصیت ها و فرماندهان عراقی را در فهرست تحریم های آمریکا محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

«عادل عبدالمهدی» در اظهاراتی که به نقل از او در رسانه ها منتشر شد، گفت: درج نام برخی از فرماندهان و شخصیت های عراقی در فهرست تحریم ها و مجازات های برخی کشورها که بغداد با آنها دارای روابط و توافقنامه است، محکوم می شود.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق خاطر نشان ساخته است که این فرماندهان و شخصیت ها در مبارزه با تروریسم داعش، تاریخ و نقش سیاسی کاملا برجسته و شناخته شده ای دارند.

وی همچنین هرگونه اهانت تظاهرکنندگان به تصاویر برخی از رهبران کشورها که عراق دارای همکاری و روابط با آنها است را محکوم و تاکید کرد که این رفتار قابل قبول نیست.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور در اعتراض به درج نام سه فرمانده مقاومت اسلامی و الحشد الشعبی عراق در فهرست تحریم های اخیر آمریکا این موضع را اتخاذ کرده است.

 وزارت خزانه‌ داری آمریکا، ۱۵ آذرماه گذشته «قیس الخزعلی» دبیر کل عصائب الحق و «لیث الخزعلی» برادر وی و از فرماندهان این گروه مقاومت و همچنین «حسین فالح العزیز اللامی» از مقام‌های الحشد الشعبی عراق را در فهرست تحریم های خود گنجاند.

واشنگتن همچنین «خمیس فرهان الخنجر العیساوی» شخصیت و تاجر عراقی را به اتهام رشوه دادن به  برخی مقام ‌های عراقی و مشارکت در فساد، تحریم کرد.

قیس الخزعلی متعاقب ذکر نامش در تحریم های امریکا از این اقدام استقبال کرد و گفت که آمریکایی ها خیلی دیر این نشان افتخار را به او اعطا کرده اند.

دبیرکل عصائب اهل الحق در عین حال اتهامات امریکا را در تیراندازی به روی تظاهرکنندگان در بغداد باطل خواند و گفت که نیروهای مقاومت عراقی که جان خود را برای دفاع از ملت عراق در برابر تروریسم داعشی مورد حمایت امریکا داده اند چگونه امروز به روی تظاهرکنندگان کشورشان تیراندازی می کنند.

بغداد دیروز شنبه شاهد تظاهرات گسترده ای در اعتراض و محکومیت درج نام این سه فرمانده مقاومت اسلامی و الحشد الشعبی در فهرست تحریم های آمریکا بود.

تظاهرکنندگان در اعتراض به این اقدام مداخله جویانه واشنگتن در امور داخلی عراق، پرچم های آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.   

نظر شما