فرشاد مقيمي مديرعامل ايران خودرو با اشاره به الزامات قانوني جديد، نياز بازار و روند تكنولوژي در گيربكس هاي جديد، طراحي و ساخت گيربكس اتوماتيك و بومي سازي آنها را ضروري دانسته و گفت: درگام نخست، طراحي و ساخت گيربكس دستي شش دنده با هدف راحتي راننده و كاهش مصرف سوخت در دستور كار قرارگرفت.
مقيمي تاكيد كرد: توليد اين نوع گيربكس با 95 درصد ساخت داخل سال آينده آغاز مي شود. همچنين تجهيز محصولات ايران خودرو به گيربكس 6 دنده نسبت به گيربكسهاي پنج دنده فعلي 2 تا 5. 2 درصد كاهش مصرف سوخت را به دنبال خواهد داشت.
مديرعامل ايران خودرو درخصوص تامين گيربكس اتوماتيك و بومي سازي فنآوري آن خاطرنشان كرد: مطالعات بازاريابي نشان ميدهد كه حداقل 50 درصد نياز بازار به گيربكسهاي اتوماتيك است و برهمين اساس بوميسازي فنآوري توليد گيربكس اتوماتيك در نقشه راه توسعه محصول ايران خودرو ديده شده است.
وي تصريح كرد: براي تجهيز خودروي دناپلاس توربوشارژ به گيربكس اتوماتيك شش سرعته، گیربكس در ابتدا به صورت سي.بي.يو و درگام بعدي سي.كي.دي تامين مي شود.
وي تاكيد كرد: برای بوميسازي و ایجاد دانش فنی در زمینه گیربكسهای اتوماتیك و با توجه به زیرساختهای موجود در شركت نیرومحركه در ساخت شفت و انواع دندهها، پروژه طراحي و ساخت گيربكس اتوماتيك ششدنده (DCT) با همكاري شركتهاي دانشبنيان در دستور كار قرار دارد.
مقيمي خاطر نشان كرد: ساخت اين نوع گيربكس تا عمق 70 درصد داخلي سازي، هدفگذاری شده است.
مديرعامل ايران خودرو افزود: تولید گیربكسهای روز دنیا، پاسخگويي به نیازهای بازار، افزایش ایمنی و درعین حال مصرف سوخت بهینه، بهرهگیری از ظرفیتهای تولیدی ایجاد شده در كشور و تولید با عمق ساخت داخل بالا، از دلایل اصلی انتخاب این نوع گیربكس است.
وي ظرفيت توليد شركت نيرو محركه را روزانه دو هزار و 500 دستگاه انواع گيربكس عنوان كرد و افزود: توليد گيربكسهاي دستي و اتومانيك شش دنده در اين شركت با آخرين فنآوريهاي روز و با كيفيت بالا صورت خواهد گرفت.
نظر شما